English Version
English

به بدن خود احترام بگذاریم

به بدن خود احترام بگذاریم

ششمین جلسه از دور دهم سری کارگاه‌های آموزشی کنگره ۶۰ نمایندگی بیهقی سبزوار در روزهای دوشنبه با استادی همسفر زهره، نگهبانی همسفر مریم و دبیری همسفر اعظم با دستور جلسه «تجربه من از اضافه‌وزن و تعادل آن با متد کنگره ۶۰» در تاریخ ١۴٠٣/١/٢٠ رأس ساعت ۱۶ آغاز به کارکرد.

خلاصه سخنان استاد:

سلام دوستان زهره هستم همسفر از نگهبان جلسه خانم مریم تشکر می‌کنم که استادی و مسئولیت جلسه را به من واگذار کردند تا خدمت کنم و آموزش بگیرم. آقای مهندس در سی‌دی اضافه‌وزن ۱ و ۲ در مورد کاهش وزن صحبت کردند و گفتند: هر شخص به ازای هر ده کیلو اضافه‌وزن مثل این است که یک کیسه برنج را با خودش حمل می‌کند و من چون ۲۰ کیلو اضافه‌وزن داشتم همیشه تصور می‌کردم که نه‌تنها دو کیسه برنج بلکه ده کیسه برنج را با خودم حمل می‌کنم.

درروش تغذیه سالم توجه به چهار نکته ضروری است. اولین مسئله خوردن سالاد و مخصوصاً کاهو است کاهو سرشار از فیبر و ویتامین است کاهو کالری کمی دارد اما انرژی دارد و با خوردن کاهو احساس سیری به ما دست می‌دهد به همین خاطر باید حتماً یک ربع قبل از غذا یک ظرف کاهو بخوریم، کاهو تنها خوراکی است که در خوردن آن نباید صرفه‌جویی کنیم. دومین مسئله استفاده از تخم‌مرغ است که سرشار از پروتئین است. خوردن تخم‌مرغ آب پز در دوران کاهش وزن باعث می‌شود که صورتمان نریزد و چروک نشود.

سومین مسئله غذا خوردن سروقت است بدن انسان هوشمند است و وقتی غذا دیر به بدن برسد این غذا را ذخیره می‌کند برای زمانی که غذا به او نرسد. چهارمین مسئله حذف نکردن وعده غذایی است که ما باید حتماً سه وعده غذایی صبحانه، ناهار و شام را در زمان مشخص استفاده کنیم. معمولاً در رژیم‌های خارج از کنگره تأکید بر حذف یکی از وعده‌ها مخصوصاً شام رادارند که این اصلاً درست نیست و خود من این تجربه و شکست در آن را زیاد دارم.

من قبل از ورود به کنگره مشکلات زیادی داشتم کمردرد و تپش قلب داشتم، بالا رفتن از پله برایم خیلی سخت بود و مهم‌تر از همه سیکل قاعدگی نامنظمی داشتم اعتمادبه‌نفس من خیلی پایین بود. خدا را شکر بعد از ورود به کنگره و لژیون تغذیه سالم و کاهش وزن اکثر این مشکلات من رفع شد. در لژیون جونز هیچ‌گونه ممنوعیت غذایی نداریم فقط غذا باید سالم باشد.

خداوند در قرآن می‌فرماید: باید به بدن خود احترام بگذاریم و به غذایی که می‌خوریم توجه کنیم. من هیچ موقع حتی فکر اینکه روزی بتوانم وزنم را کاهش بدهم نمی‌کردم اما خدا را شکر با ورود لژیون تغذیه سالم و باراهنمایی‌های خانم پریای عزیز توانستم در مدت ۱۱ ماه ۲۲ کیلو کاهش وزن داشته باشم. توانستم افکار منفی را از خودم دور کنم روی جهان‌بینی خودم کارکنم و به وزن ایده آل خود برسم.

من قبلاً استرس زیادی داشتم هیچ‌وقت جرئت صحبت کردن در جمع را نداشتم که خدا را شکر تمام این مشکلات من حل شد. در پایان از آقای مهندس تشکر می‌کنم که باعث شد هم مسافرم به رهایی برسد و هم خودم در زندگی تغییراتی را در جهت مثبت انجام بدهم و از راهنمای عزیزم خانم اعظم و راهنمای لژیون جونز خانم پریا تشکر می‌کنم. ممنونم که به صحبت من گوش کردید.

تقدیر از همسفرانی که تعهدات خود را به لژیون سردار پرداخت کرده‌اند.

 

تایپ: مریم همسفر حسن (لژیون یکم)
عکس: همسفر اشرف (لژیون دوم)
ویراستاری و ارسال به سایت: همسفر اشرف (لژیون دوم)

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .