English Version
English

همه به دنبال تعادل هستیم

همه به دنبال تعادل هستیم

جلسه سوم از دوره دوازدهم کارگاه‌های آموزش خصوصی همسفران کنگره ۶۰ ویژه نمایندگی جواد با استادی همسفر شهربانو رهجوی راهنما همسفر زهرا، نگهبانی همسفر نسرین و دبیری همسفر لیلا با دستور جلسه «تجربه من از اضافه‌ وزن و تعادل با متد کنگره ۶۰» در روز دوشنبه ۲۰ فروردین‌ماه ۱۴۰۳ ساعت 16:00 آغاز به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد:

خداوند بزرگ را شاکرم که من را در این جایگاه قرار داد تا آموزش بگیرم و خدمت کنم. سال نو را به همه دوستان تبریک می‌گویم، ان‌شاءالله که عبادات شما موردقبول خداوند قرارگرفته باشد.

این دستور جلسه‌ را آقای مهندس برای اولین بار در کنگره قرار داده است. همان‌طور که می‌دانیم آقای مهندس سه دستور جلسه را در کنگره کشف کرده‌اند، یکی اعتیاد، دیگری رهایی از سیگار و دستور جلسه سوم کاهش وزن است. آقای مهندس برای کاهش وزن از روش تدریجی و متد DST استفاده کردند و به نتیجه رسیدند. همان‌طور که آقای مهندس فرمودند: «باید انجام بدهیم تا ان‌شاءالله به نتیجه برسیم». در کنگره ۶۰ این جمله را بسیار شنیده‌ایم که درمان اعتیاد، فوق ترک و رسیدن به تعادل، فوق درمان است. ما برای این‌که حال خوبی داشته باشیم به دنبال رسیدن به تعادل هستیم.

آقای مهندس می‌فرمایند: «ساختمان جسم خود را سلامت بدارید». به همین دلیل ورزش را کنار رهایی مسافران قرار دادند، پس برای کاهش وزن هم باید ورزش کردن را در کنار آن قرار بدهیم؛ هر‌کسی باید بتواند در روز یک ساعت ورزش یا پیاده‌روی کند. این اضافه‌وزن براثر نادانی و جهالت ماست که بدون تفکر هر چیزی را می‌خوریم و به بدن خود صدمه می‌زنیم. برای مثال در «سی‌دی اضافه‌وزن» گفته‌شده: «وزن ایده‌آل یک شخص ۶۰ کیلو است، ولی اگر وزنش ۷۰ کیلو باشد، این ده کیلو اضافه‌وزن مثل یک گونی برنج است که همیشه باید روی شانه خود حمل کند؛ بنابراین هر چه سن بالاتر می‌رود، کار سخت‌تر می‌شود. مثال دیگر ظرفیت باک یک ماشین ۷۰ لیتر است؛ ولی راننده می‌خواهد بنزین بیشتری را در باک بریزد، این کار امکان‌پذیر نیست، پس بنزین اضافه را در یک گالن ریخته و در عقب ماشین می‌گذارد و هرروز این کار را تکرار می‌کند و بعد از یک مدتی فرسوده می‌شود»؛ بنابراین بدن ما هم همین‌طور است.

ما می‌دانیم که عامل بسیاری از بیماری‌ها اضافه‌وزن است؛ بیماری‌هایی مثل فشار‌ خون، چربی‌ خون، قند خون، درد مفصلی، درد سیاتیک، کمر‌درد و یبوست در اثر اضافه‌وزن به وجود می‌آیند. کاهش وزن به روش DST مثل آب خوردن است. درروش تغذیه سالم ما محدودیت و رژیم غذایی نداریم و هر آنچه از نعمت‌های خداوند در طبیعت وجود دارد را می‌توانیم استفاده کنیم؛ اما باید به‌اندازه‌ای که بدنمان نیاز دارد مواد غذایی مصرف کنیم، چون بیش‌ازاندازه خوردن باعث می‌شود تا مشکلاتی در هضم غذا ایجاد شود. آقای مهندس برای این‌که ما بیشتر به فکر سلامتی خودمان باشیم، سی‌دی‌های ساختمان جسم و اضافه‌وزن را برای ما تهیه‌کرده‌اند.

نکته مهم دیگر در تغذیه، میزان مناسب، زمان مناسب و غذای‌ مناسب است. سالاد ۲۰ دقیقه قبل از شام و ناهار خورده شود و بعدازآن تا دو ساعت نوشیدنی نخوریم. جناب مهندس در مورد وعده صبحانه خیلی تأکید کردند که ‌۵ روز در هفته، روزی دو عدد تخم‌مرغ آب‌پز بخوریم، چون باعث می‌شود که چین‌وچروک صورت نمایان نشود و همچنین نفس خود را تربیت کنیم و هر چیزی را نخوریم. غذا را درست بجویم و از خوردن غذاهای فست‌فود اجتناب کنیم.

من خودم دارای اضافه‌وزن هستم و روش‌های مختلف و رژیم‌های سختی را امتحان کردم که در آن‌ها ذکرشده بود که برنج و نان نخور‌؛ اما متأسفانه نتوانستم به وزن ایده‌آل خود برسم. آقای مهندس می‌‌فرمایند: «این کار درست نیست، بدن به همه‌چیز احتیاج دارد و شما با این کار بدنتان را حریص بار می‌آورید، باید به‌آرامی و به‌دوراز هرگونه استرس و اضطراب غذا بخورید».

در کلام آخر، از آقای مهندس بابت تلاش‌های بی‌وقفه‌‌ای که در جهت سلامتی جسم و روح ما انجام می‌دهند، نهایت سپاس‌گزاری را دارم.

تصاویری از مراسم افطاری همسفران نمایندگی جواد 

مرزبانان کشیک: همسفر مهری و مسافر منصور
تایپ: همسفر فاطمه رهجوی راهنما همسفر راضیه (لژیون سوم)
ویراستار: همسفر مژگان رهجوی راهنما همسفر راضیه (لژیون سوم)
عکس: همسفر مهری، مرزبان خبری و همسفر نجمه رهجوی راهنما همسفر آرزو (لژیون دوم)
ارسال: راهنمای تازه‌واردین، همسفر حمیده
همسفران نمایندگی جواد

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .