English Version
English

هدف کنگره 60، آموزش تغذیه سالم است

هدف کنگره 60، آموزش تغذیه سالم است

جلسه چهارم از دوره یازدهم کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگره ۶۰، نمایندگی جواد گلپایگان، با استادی مسافر حسین، نگهبانی مسافر مهدی و دبیری مسافر سعید با دستور جلسه «تجربه من از اضافه وزن و تعادل آن با متد کنگره۶۰ » در روز یکشنبه ۱۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶ آغاز به کارکرد.

خلاصه سخنان استاد:
سلام دوستان حسین هستم یک مسافر. در ابتدا از راهنمای لژیون اول آقا مهدی بسیار سپاسگزار هستم که اجازه این خدمت را به من دادند تا از شما دوستان آموزش بگیرم. دستور جلسه امروز راجع به تجربه من از اضافه وزن و تعادل آن با متد کنگره ۶۰ است. این دستور جلسه در سال جدید برای اولین بار به دستور جلسات کنگره ۶۰ اضافه شده است. در سال گذشته جناب مهندس روی مسئله اضافه وزن خیلی تاکید داشتند و حتی آن را برای کسانی که مثل من اضافه وزن دارند اجباری کردند، مخصوصاً برای کسانی که می‌خواهند راهنما بشوند یا راهنما هستند.

مسئله اضافه وزن و تغذیه سالم بسیار مهم است و شاید همه ما اطلاعات کافی در این موضوع نداشته باشیم. جناب مهندس نام این لژیون را به نام یکی از اساتید خود به نام خانم لیدی جونز نامگذاری کرده‌اند. این دستور جلسه به دو بخش تقسیم می‌شود؛ تجربه من از اضافه وزن و دیگری تعادل آن با متد کنگره ۶۰. قبل از ورود به کنگره، وزن تقریباً متعادلی داشتم و بعد از سفر اول و اتمام درمان، اشتهای من به غذا بیشتر شد و دچار اضافه وزن شدم و هنگامی که سفر سیگار خود را شروع کردم این مسئله بیشتر شدت پیدا کرد و در نهایت نزدیک بیست و پنج تا سی کیلوگرم اضافه وزن پیدا کردم و مشکلات زیادی از جمله تنگی نفس برای من به وجود آورد.

خیلی از بیماری‌ها از اضافه وزن به وجود می‌آیند و در ادامه تصمیم گرفتم که وارد لژیون جونز بشوم. عقل سالم در بدن سالم است پس در نتیجه کسی که جسم سالمی ندارد عقل سالمی هم نخواهد داشت و کسی که جسم سالمی ندارد روان سالمی هم ندارد. من این قضیه را به شخصه تجربه کرده‌ام و غیر ممکن است که کسی جسم سالمی نداشته باشد و روان و عقل سالمی داشته باشد. من در مسئله پرخوری تابع نفس اماره بودم و نمی‌توانستم نفس خود را کنترل کنم. شاید در زمینه مصرف مواد مخدر و سیگار نفس خود را کنترل کرده باشم؛ ولی در زمینه غذا خوردن هم باید نفس خود را کنترل کنم و هنگامی که وارد لژیون جونز شدم متوجه شدم که هدف جناب مهندس، آموزش تغذیه سالم است و به من یاد داد که چگونه غذا را درست مصرف کنم.

در لژیون جونز ما رژیم غذایی نداریم، می‌توانیم همه چیز مصرف کنیم ولی به اندازه مشخص. تک تک مواد غذایی دسته‌بندی و کالری بندی شده است و کاهش وزن در کنگره ۶۰ با تفکر صورت می‌گیرد و در تحقیقاتی که صورت گرفته است، کسانی که در اثر اضافه وزن از دنیا می‌روند به شدت بیشتر از کسانی هستند که از گرسنگی می‌میرند. مسئله حادی که جامعه امروز را در معرض خطر قرار داده است، پرخوری و تغذیه ناسالم است‌ و دوستان می‌توانند از سی‌دی‌های جناب مهندس که راجع به اضافه وزن است استفاده کنند. خیلی ممنون که به صحبت‌های من گوش دادید.

و در ادامه ضیافت افطار در شعبه: 

تایپ و ویرایش :مسافر علی لژیون ششم
عکاس: مرزبان خبری مسافر مسعود
تنظیم و ارسال: مسافر محمد لژیون سوم
نمایندگی جواد گلپایگان

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .