English Version
English

اضافه وزن عامل اصلی بیماری‌ها

اضافه وزن عامل اصلی بیماری‌ها

به نام قدرت مطلق الله

خدای خودم را شکر می‌کنم که در مسیر زندگی با کنگره آشنا شدم. از آقای مهندس و خانواده‌ محترمشان سپاسگزارم و همیشه دعاگوی ایشان هستم که آرامش را به زندگی من دادند، خداوند به زندگی‌شان آرامش دهد. چقدر خوب است که آقای مهندس به فکر همه افراد هستند، افرادی که درگیر اعتیاد هستند، افرادی که با بیماری دست و پنجه نرم می‌کنند و همین‌طور افرادی که از اضافه وزن رنج می‌برند.

امروزه تغذیه نادرست، غذاهای ناسالم و خوردن غذاهای فرآوری شده باعث چاقی و بروز مشکلات جسمی، روحی و روانی شده است. آقای مهندس در صحبت‌های خود می‌فرمایند؛ اضافه وزن، عامل اصلی تمام بیماری‌هاست مثل؛ کمر درد، پا درد، مشکلات گوارشی، بیماری دیابت، فشار خون وچربی خون. ایشان هر ۱۰ کیلو اضافه وزن را تشبیه کردند به یک کیسه ۱۰ کیلویی برنج که فرد با خودش حمل می‌کند، هر چقدر اضافه وزن بیشتر باشد مثل این می‌ماند که فرد کیسه‌های بیشتری از برنج را با خود حمل می‌کند و ضربه مهلکی به جسم خود وارد می‌کند. در روش تغذیه سالم آقای مهندس حداقل زمان برای کم کردن وزن را ۱۰ ماه قرار دادند، به چه دلیل؟ به دلیل اینکه فرد یک شبه چاق نشده است که بخواهد یک شبه وزن کم کند. این روش همان کاهش تدریجی و یا روش Dst می‌باشد.

اگر بخواهم از تجربه خود از اضافه وزن و تعادل آن بگویم؛ من با وزن ۷۷ کیلو وارد لژیون جونز شدم و طی ۱۱ماه، ۱۴ کیلو وزن کم کردم. از کودکی علاقه بسیار زيادی به شیرینی داشتم، به‌طوری‌که دوست داشتم در حیاط خانه درختی از شیرینی داشتیم تا هر زمان که خواستم از آن بخورم. کمی که بزرگتر شدم شیرینی‌پزی را یاد گرفتم و برای خود و خانواده درست می‌کردم. اصلاً به این‌ فکر نبودم که چه ضربه‌ای دارم به جسم خودم می‌زنم. من از روی ناآگاهی ، تغذیه نادرست، خواب ناکافی و عدم تحرک، جسم خود را از تعادل خارج کردم و دچار اضافه‌ وزن شدم که همین اضافه‌ وزن باعث شد دچار بیماری یبوست شوم، تقریباً به مدت ۱۴ سال این مشکل را داشتم که با هیچ نسخه‌ای نتوانستم درمان شوم و فقط زمانی‌که دارو استفاده می‌کردم مشکل حل می‌شد و بعد از اتمام دارو دوباره روز از نو و روزی از نو.

وقتی من و مسافرم با کنگره آشنا شدیم، مسافرم شروع به درمان کردند و چند ماه که از سفرمان گذشت متوجه شدم لژیون دیگری به نام لژیون جونز در شعبه برگزار می‌شود که دوستان در این لژیون وزن کم می‌کنند و به وزن ایده‌آل می‌رسند، با راهنمای خوبم صحبت کردم و از ایشان خواستم که وارد لژیون شوم و اجازه ورود من به لژیون جونز صادر شد، من هم مثل بقیه سفر تغذیه سالم خود را شروع کردم، سفری که هیچ غذایی در آن منع نشده بود، برایم جالب بود که من می‌توانم در این روش هر چیزی را که دوست دارم بخورم؛ اما در مقدار مناسب و زمان مناسب در صورتیکه در روش‌های دیگر رژیم لاغری فرد نمی‌تواند هر غذایی را بخورد و منع غذایی وجود دارد. یادم است روزهای اول در یکی از سی‌دی‌ها آقای مهندس گفتند؛ وقتی غذا می‌خورید به غذای خود نگاه کنید، فکر می‌کردم باید به شکل غذا نگاه کنم؛ اما بعد متوجه شدم که منظور آقای مهندس چه بوده است؛ اینکه چه مواد غذایی با هم ترکیب شود که از ترکیبشان غذایی سالم به‌دست بیاید. در این لژیون با جسم خود آشنا شدم و یاد گرفتم که مواد غذایی مناسب و سالم در اختیار جسمم قرار دهم تا سالم بمانم. در این روش برای کاهش وزن هیچ فشاری را متحمل نمی‌شویم و با آموزش‌هایی که می‌گیریم، می‌توانیم از پرخوری و تغذیه نامناسب فاصله بگیریم و به طرف تغذیه سالم برویم.

از آقای مهندس و راهنمای خوبم خانم الهام خیلی ممنونم که به من کمک کردند تا در این مسیر جسمم را به خوبی بشناسم و آن را به حال خوب برسانم، بیماری یبوستم بعد از ۱۴ سال به درمان برسد و علاقه شدید من به شیرینی به صفر برسد، غیر از این هم تمام لباس‌هایی که دوست داشتم و دیگر نمي‌توانستم از آن‌ها استفاده کنم سایز من شدند و قابل استفاده و الان به‌مدت ۵ ماه از بند چاقی آزاد و رها هستم، جسمم به تعادل رسیده و وزنم ثابت شده است. خیلی خوشحالم و این خوشحالی را مدیون آقای مهندس و راهنمای عزیزم هستم. ان‌شاءالله نور خدمت به زندگی‌ آن‌ها بتابد.

به قلم: همسفر هدی‌سادات، راهنما همسفر الهام (لژیون سوم)

ویرایش و ارسال: همسفر معصومه، راهنما همسفر الهام (لژیون سوم)

همسفران نمایندگی نیما‌یوشیج بهشهر

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .