English Version
English

آداب درست غذا خوردن

آداب درست غذا خوردن

ابتدا از‌ جناب‌ مهندس تشکر می‌کنم که‌ این متد‌ کاهش وزن را‌‌‌ در اختیار‌ ما قرار‌‌‌ دادند‌ تا بتوانیم‌‌ به روش‌ اصولی‌ از اضافه‌‌‌ وزن خود‌‌ بکاهیم‌‌ و به یک وزن‌ ایده‌آل‌ برسيم. 

همان‌‌طور که‌ همه‌‌‌ می‌دانیم،‌‌ هر‌ فردی که دچار‌‌‌ اضافه‌‌ وزن می‌گردد،‌‌ گرفتار‌ انواع و‌‌ اقسام بیماری‌‌ها‌ و مشکلات متعددی می‌شود‌‌. البته‌ اضافه وزن در‌‌ اثر‌ درست غذا‌‌ نخوردن و‌ یا در اثر خوردن غذاهایی‌‌‌‌ که هیچ ارزشی‌‌ از‌‌‌ نظر‌ غذایی و يا‌ ویتامین‌‌ها‌‌‌‌‌ و‌ املاح برای بدن ندارند به وجود می‌آید. هم‌چنین در اثر‌‌ کم تحرکی که به واسطه‌‌ زندگی‌ ماشینی‌‌ امروزی‌‌ در زندگی ما انسان‌ها‌ به‌‌ وجود آمده است، ما دچار اضافه وزن شده‌ایم؛ در‌‌ واقع‌ در زندگی‌ امروزی کلا‌ً تحرک‌‌‌‌‌ از انسان‌ها گرفته شده‌ است‌‌ و‌‌ انسان‌ها تمام‌ کارهای‌‌‌‌ خود را‌ با ماشین‌های‌ مختلف انجام‌ می‌‌دهند.

آقای‌ مهندس‌ در «سی‌دی‌ ساختمان جسم» می‌‌فرمایند:‌ «امروزه ما فقط به شکل ظاهری خود‌‌‌مان‌ می‌رسیم؛ اما به درون جسم خودمان نگاه نمی‌کنیم‌ و از هر غذایی استفاده می‌‌کنیم و حتی با انجام دادن جراحی‌های گونا‌‌گوناگون  می‌خواهیم از شر تجمع چربی‌های بدن خلاص‌ شویم». من‌ همسفر نیز به‌خاطر اصولی‌ نبودن تغذیه‌‌‌‌ خود و‌ تجمع‌ چربی در قسمت شکم‌‌ دچار‌‌‌‌‌ گودی کمر شده‌ام و به‌همین‌‌خاطر هم کمر درد‌ به ‌سراغم آمده و هم دچار معده درد شده‌ام؛ من به‌همین‌دلیل وارد لژیون‌ جونز شدم و الآن به‌مدت سه ماه است که در لژیون‌ جونز حضور دارم و ‌با آداب درست غذا خوردن و رعایت‌کردن ساعت‌‌های صبحانه، ناهار و شام توانسته‌‌ام به‌‌ کاهش‌ وزن خود کمک کنم؛ بنابراین با رعایت‌کردن این موارد‌ هم باعث‌ کاهش وزنم شده‌ و هم باعث شده تا هر‌چه بیماری در بدن‌ من است، ذره‌ذره از بین برود‌‌ و خوابم نیز تنظیم گردد.

در ادامه باید بگویم که‌ من ۲۰‌ دقیقه قبل از ناهار و شام‌ سالاد سرو می‌کنم و در وعده صبحانه نیز از تخم‌‌مرغ‌ آب‌پز که سرشار از انواع ویتامین است، استفاده می‌کنم. در‌ آخر باید بگویم که ما قبل‌ از ورود به کنگره اصلاً به تغذیه‌‌‌ خودمان با دید درست‌ نگاه نمی‌کردیم، یعنی نمی‌دانستیم که چه خوراکی‌هایی‌‌ برای سلامتی‌مان مفید است در واقع ما فقط‌ انواع و اقسام خوراکی‌ها را مصرف می‌کردیم که فقط‌‌ انرژی‌‌‌‌ بگيريم؛ اما در کنگره با‌ آموزش‌هایی که در لژیون‌ جونز فرا گرفتیم، متوجه شدیم که با تغذیه مناسب و درست می‌توانیم انواع ویتامین‌‌ها و املاح را به جسم خود وارد نمائیم. همچنین ما توانستیم‌ با‌ دانش و آگاهی و شناخت نسبت به‌ جسم خودمان یاد بگیریم که چگونه از سلامتی لازم برخوردار باشیم و کم‌ترین آسیب را به جسم خود برسانیم و کمتر‌ بیمار شویم، پس با تغذیه سالم می‌توانیم سالم زندگی کنیم.

 

نویسنده: همسفر نسرین رهجوی راهنما همسفر زهرا (لژیون چهارم)
رابط خبری: همسفر فاطمه رهجوی راهنما همسفر زهرا (لژیون چهارم)
ویراستار: همسفر معصومه رهجوی راهنما همسفر آرزو (لژیون دوم)
عکس: همسفر نجمه رهجوی راهنما همسفر آرزو (لژیون دوم)
ارسال: راهنمای تازه‌واردین همسفر حمیده
همسفران نمایندگی جواد
.

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .