English Version
English

اضافه وزن یا اضافه‌بار؟

اضافه وزن یا اضافه‌بار؟

جلسه هشتم از دوره دهم سری کارگاه‌های آموزشی خصوصی ویژه همسفران آقا کنگره ۶۰، شعبه شیخ‌بهایی با استادی همسفر حسن، نگهبانی همسفر علی و دبیری همسفر ایمان، با دستور جلسه "تجربه من از اضافه وزن و تعادل آن با متد کنگره ۶۰" شنبه ۱۸ فروردین ماه ۱۴۰۲ساعت ۱۶ آغاز به کار نمود.

خلاصه سخنان استاد؛
در ابتدا سال نو را خدمت همه دوستان تبریک عرض می‌کنم و سالی پر از حال خوش را برای شما آرزومندم.
دستور جلسه این هفته، "تجربه من از اضافه وزن و تعادل آن با متد کنگره ۶۰" می‌باشد. در جهان هیچ روشی مهم‌تر، کامل‌تر و موفق‌تر از روش DST وجود ندارد. آقای مهندس روش DST را در مقوله‌های مختلف آزمایش نموده‌اند.
در جهان روش‌های بسیاری برای کاهش وزن و یا اصلاح تغذیه وجود دارد؛ از منظر آقای مهندس و کنگره ۶۰ این روش‌ها منسوخ شده‌ و بهترین روش کاهش وزن، متد DST می‌باشد.
اگر من به دانایی برسم، آگاهی خود را بالا ببرم و دانایی خود را به دانایی مؤثر تبدیل کنم، قطعاً می‌توانم در کاهش وزن و اصلاح تغذیه موفق باشم. برای کاهش با روش DST هیچ ماده غذایی منع نمی‌شود، بلکه سعی بر این است که به درستی و به موقع از ماده غذایی استفاده شود.
یک رهجو در لژیون تغذیه سالم، اگر فرمانبرداری صحیح، از راهنمای خود داشته باشد، قطعاً پس از ۱۱ ماه به نتیجه مطلوبی می‌رسد.
برای من پیش آمده بود که حتماً بایستی بین صرف غذا آب یا نوشیدنی مصرف می‌کردم. اگر چنین کاری نمی‌کردم، به درستی نمی‌توانستم غذا بخورم؛ اما در کنگره یاد گرفتم این کار اشتباه است. راه درست این است که باید غذا را به درستی بجوم و حتی رعایت تعداد جویدن ماده غذایی نیز اهمیت دارد. در این صورت دیگر نیاز به نوشیدن آب در حین غذا نیست.
پیام سیری که باید به بدن برسد زمان می‌برد. من قبلاً در غذا خوردن عجله می‌کردم و هم‌زمان با صرف غذا موبایل خود را چک می‌کردم یا تلویزیون تماشا می‌کردم. در این صورت پیام سیری به بدن نمی‌رسید‌‌. بنابراین باید زمان لازم طی شود تا پیام سیر شدن دریافت شود.
من نیز تجربه‌ای از اضافه‌وزن یا به قول آقای مهندس اضافه‌بار داشته‌ام. من این اضافه‌بار را با خود حمل می‌کردم. بر اثر اضافه وزن، دچار بیماری‌های مختلفی همچون زانو درد و میگرن شدید شدم. اما با کاهش وزن، بیماری‌ها درمان شده و متوجه شدم، بسیاری از بیماری‌ها به دلیل اضافه وزن و تغذیه ناسالم هستند.
بنابراین اگر با روش DST به پیش بروم و با فرمانبرداری از راهنمای لژیون تغذیه سالم سه وعده اصلی غذایی را تنظیم کرده و به موقع و به اندازه مصرف کنم، قطعاً می‌توانم به نتیجه مطلوب و دلخواه برسم.
آقای مهندس به طور مرتب ما را به داشتن جسم سالم سفارش می‌کنند. خداوند نیز ما را در برابر جسم خود مسئول کرده است. تعادل وزن یکی از فیلترهای راهنمایان آینده کنگره ۶۰ است.
در وادی ۱۴ اشاره می‌شود که اگر بخواهیم به هر مطلبی دست یابیم، نیاز به تمنای دل داریم. یعنی من حتماً باید خواسته قلبی داشته باشم و بتوانم با بالا بردن آگاهی و دانایی، خواسته خود را عملی کنم تا به سرمنزل مقصود برسم.
امیدوارم همه بتوانیم از آموزش‌های ناب کنگره ۶۰ بهره‌مند بشویم.

مرزبان کشیک

تایپ و ویرایش: همسفر سجاد
تنظیم‌ و ارسال؛ همسفر سهیل
نمایندگی شیخ بهائی، همسفران آقا

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .