English Version
English

کاهش وزن بدون هیچ‌گونه آسیب و آزار و اذیتی

کاهش وزن بدون هیچ‌گونه آسیب و آزار و اذیتی

جلسه دوازدهم از دوره چهارم کارگاه‌های آموزش مجازی کنگره ۶۰ ویژه همسفران نمایندگی جواد با استادی همسفر فاطمه رهجوی راهنما همسفر زهرا با دستور جلسه «تجربه من از اضافه وزن و تعادل آن با متد کنگره ۶۰» در روز شنبه ۱۸ فروردین‌ماه سال ۱۴۰۳ برگزار شد.

خلاصه سخنان استاد

در‌‌ کنگره جسم انسان به یک شهر تشبيه شده است که این شهر داری سیستم و دستگاه‌های مختلفی است؛ بنابراین استفاده کردن از داروهای ضداضطراب، استرس،‌‌ اعصاب و روان بدون تجویز پزشک، استفاده از موادغذایی ناسالم، موادمخدر و انواع نوشیدنی‌های الکل‌دار‌ نیز باعث ایجاد تخریب و عدم تعادل در ساختمان جسم ما می‌شود. بنابراین کنگره ۶۰ علاوه‌‌ بر‌‌ درمان اعتیاد و سیگار راهکارهایی را برای درمان‌ چاقی یا اضافه‌‌‌ وزن نیز ارائه کرده است. افراد در کنگره ۶۰ می‌توانند با حضور در لژیون‌ جونز اقدام به کاهش وزن خود‌ کنند.‌ لژیون جونز، معمولاً توسط یک راهنما‌ که قبلاً توسط متد کنگره ۶۰ موفق به کاهش وزن خود گردیده است، مدیریت می‌شود.

بنابراین‌‌ برای افراد هیچ‌گونه آسیب و‌ یا آزار و اذیتی در کاهش وزن با متد کنگره وجود ندارد، به‌همین‌خاطر افراد بدون کوچک‌ترین ناراحتی، اضطراب و استرس می‌توانند اقدام به کاهش وزن خود نمایند. البته کسانی‌ که می‌خواهند اقدام به کاهش وزن‌‌‌‌‌‌‌ خود‌ نمایند، فقط کافی‌ است که خواب شبانه‌‌ خود را تنظیم کنند، یعنی‌ در شب بخوابند‌‌ و در‌ روز به‌ کار و فعالیت‌ مشغول باشند‌ تا از این طریق بتوانند تحرک خود‌‌ را بالا ببرند؛ هم‌چنین‌‌ بیست‌ دقیقه‌ قبل‌ از ناهار و شام‌‌‌ باید از‌ سالاد بدون سس استفاده‌‌ کنند؛ هر‌ روز‌ باید دوش بگیرند، وزن خود‌ را یادداشت کنند و به‌مدت حداقل یازده ماه سفر کنیم؛ چون ما در طول زندگی شخصی خود هیچ‌گاه مواظب تغذیه و خوراک خود نبودیم، به‌همین‌خاطر باید مدت یازده ماه تمرین کنیم تا چگونه استفاده کردن از مواد‌غذایی را یاد بگیریم.

بنابراین‌‌ همان‌طور‌‌‌ که درمان‌ اعتیاد‌‌ در‌ کنگره ۶۰‌ با جهان‌بینی و آموزش همراه‌‌ است، کاهش‌ وزن‌ هم با آموزش و‌ جهان‌بینی همراه است.‌‌ کاهش وزن‌‌‌ به روش کنگره ۶۰‌ افراد‌‌‌ از‌ دانایی‌ و آگاهی زیادی‌‌‌‌‌ نسبت به انواع موادغذایی‌‌ مضر‌ و‌ مفید پیدا‌ می‌کنند، حتی هنگام استفاده مواد‌‌غذایی مفید‌ را‌ انتخاب‌‌‌‌‌ می‌کنند.

در‌ آخر باید‌ بگویم‌‌ که چاقی و‌ اضافه وزن مادر تمام امراض و بیماری‌ها است، به عنوان مثال افرادی که دچار چاقی مفرط‌‌ هستند،‌ ۲۳ درصد نسبت به سایر‌ افراد دچار‌ بیماری‌هایی مثل سرطان، لوزالمعده،‌ مری، معده و ... می‌شوند؛ بنابراین‌ ما‌ باید‌ سعی‌‌ کنیم تا با سالم‌ نگه‌داشتن‌ ساختمان جسم خودمان به تفکر سالم برسيم؛ مصداق‌ ضرب‌المثلی که‌ می‌گوید: عقل سالم در بدن‌ سالم‌ است.

 

رابط خبری: همسفر فاطمه رهجوی راهنما همسفر زهرا (لژیون‌چهارم)
ویراستار: همسفر معصومه رهجوی راهنما همسفر آرزو (لژیون دوم)
عکس: همسفر نجمه رهجوی راهنما همسفر آرزو (لژیون دوم)
ارسال: راهنمای تازه‌واردین، همسفر حمیده
همسفران نمایندگی جواد

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .