English Version
English

کارگاه آموزشی تغذیه سالم(جونز)

کارگاه آموزشی تغذیه سالم(جونز)

سلام دوستان محمد هستم یک مسافر؛
شاکر خداوند متعال هستم بابت جایگاهی که در آن قرار گرفته ام.
اشخاصی که به عنوان مسافر در کنگره ۶٠ حضور دارند تصور می‌کنند لژیون لیدی جونز فقط متعلق به افرادی می‌باشد که اضافه وزن دارند در صورتیکه ما در این لژیون در خصوص تغذیه سالم صحبت می‌کنیم.
مسلماً کسی که اضافه وزن دارد  و یا شخصی که چهره بیمارگونه یا انواع بیماری‌ها مثل یبوست، بی‌حالی، رفلاکس معده و.... دارد مطمئناً از تغذیه مناسبی برخوردار نمی‌باشد.
علم درمان اضافه وزن و تغذیه مناسب فقط در اختیار کنگره ۶۰ می‌باشد.باید بدانیم امروزه اعتیاد به موادمخدر، سیگار و اضافه وزن از معضلات بزرگ جهان امروزه بوده که هیچ راه حلی برای درمان قطعی آنها ندارند و فقط درمان قطعی این معضلات در کنگره ۶۰ می‌باشد.
روش D. S. T که ابداع کننده آن آقای مهندس حسین دژاکام می‌باشد، با تغذیه مناسب شخص را طی ١٠ الی ١١ماه به تناسب اندام و تندرستی می‌رساند.

در روش D. S. T ما سه وعده غذای صبحانه، نهار و شام را داریم، که باید به آن چیزی که می‌خوریم نگاه کنیم و به مقدار آن توجه داشته باشیم. امروز در مورد کلمه هومیو استاتیک(Homostatic) صحبت خواهیم کرد.
شاید اسم ترسناکی به نظر برسد ولی معنا و مفهوم بسیار ساده‌ای دارد هر چیزی که لازم نیست  توازنش را به صورت خودآگاه کنترل کنیم فرایند هومیو استاتیک نام دارد.
اگر آب کمی بخورید چه اتفاقی می‌افتد؟ بدن سعی می‌کند آب بدن را حفظ کند و کمتر دستشویی می‌روید. حال اگر آب زیادی بخورید چه اتفاقی می‌افتد؟ بدن شما را مجبور می‌کند بیشتر به دستشویی بروید و آب‌های اضافه را از بدن خارج کنید. اگر غذای کمتری بخورید مطمئناً بدن خروجی کمتری خواهد داشت.جسم انسان بسیار هوشمند است و خود را با شرایطی که پیش می‌آید سریعاً مطابقت می‌دهد، حال سوال اینجاست آیا من می‌توانم جسمی را که اینقدر هوشمند می‌باشد به صورت خودآگاه کنترل نمایم و با فشارهای شدید مانند غذا نخوردن و یا کم خوردن کنترل آن را در دست گرفته و جسم را به تناسب برسانم؟
بارها آقای مهندس تاکید نمودند برای حل هر مسئله‌ای باید صورت مسئله را بدانیم و نباید به جسم خودمان فشار وارد کنیم و هر کاری را باید ذره به ذره انجام دهیم.
برای پایین آمدن وزن اضافی نیازی به رژیم کالری شمار و یا نخوردن‌های طولانی نداریم، در واقع باید جسم انسان مطمئن شود که سر وقت مواد مورد نیاز به او خواهد رسید، باید بدانیم جسم به چه چیزی نیازی دارد. از مهم‌ترین خواسته‌های جسم که آقای مهندس به آنها اشاره نموده است: خواب مناسب، تغذیه مناسب، اکسیژن، آب و تحرک می‌باشد.
از اینکه به صحبت‌های من توجه کردید سپاسگزارم

 

 

ارسال:مرزبان خبری محمد

تهیه کننده:مسافر عباس

 

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .