English Version
English

مراقبت از جسم از طریق شناخت آن

مراقبت از جسم از طریق شناخت آن

جلسه نهم از دوره سوم کارگاه‌های آموزش مجازی همسفران نمایندگی وحید با دستور جلسه «تجربه من از اضافه وزن و تعادل آن با متد کنگره ۶۰» با استادی همسفر زینب رهجوی راهنما همسفر ناهید در روز شنبه ۱۸ فروردین‌ماه سال ۱۴۰۳ برگزار شد.

خلاصه سخنان استاد:

در اول کلام باید بگویم که خیلی خوشحال هستم که در لژیون تغذیه سالم قرار گرفته‌ام. در این لژیون مطالب زیاد و مفیدی در مورد اینکه چگونه از جسمی سالم برخوردار شوم و راه غذا‌ خوردن به صورت اصولی را آموختم.

آقای مهندس در مورد جسم می‌گویند: «ما باید اول جسم خودمان را بشناسیم تا بتوانیم بهتر از آن مراقبت کنیم». ایشان جسم انسان را با ساختمان مقایسه کرده‌اند، همان‌طوری که ساختمان احتیاج به مصالح دارد جسم ما نیز نیاز به مصالح دارد، حال این‌که از چه مصالحی در ساختمان جسم خود استفاده کنیم، این موضوع از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

در لژیون سالم، اولین قدم این است که ما  نیاز به یک ترازو و دفترچه داریم و باید هر روز خودمان را وزن کنیم، زیرا اگر ندانیم که وزن‌مان چقدر است مثل این است که با چشم بسته راه می‌رویم؛ وسیله مورد نیاز دیگر دفترچه است تا وزن‌ خود را یادداشت کنیم تا یادمان نرود. آقای مهندس در آموزش تغذیه سالم، به ما تأکید می‌کنند که از سالاد استفاده کنیم.

لژیون جونز مثلثی دارد که اضلاع آن متشکل از: روش مناسب، زمان مناسب و غذای مناسب است. روش مناسب، همان روش DST است که آقای مهندس از همین روش برای درمان اعتیاد و درمان سیگار استفاده کردند. نه‌تنها روش ما باید درست و اصولی باشد بلکه در اینجا زمان هم خیلی مهم است و باید برای هر غذایی که می‌خوریم زمان را درنظر بگیریم؛ صبحانه باید بین ساعت ۶ تا ۸ صبح مصرف شود و زمان مصرف نهار باید از ساعت ۱۲ تا ۱۳ ظهر باشد، شام هم باید از ساعت ۱۸ تا ۲۰ شب مصرف شود.

ضلع سوم؛ غذای مناسب است و خیلی مهم است که غذایی بخوریم که نیاز جسم ما را تأمین کند، دیگر این‌که ما نباید دو نوع غذا را هم‌زمان مصرف کنیم و یا دو نوع میوه را با هم بخوریم و همچنین نباید به‌همراه غذا، آب بنوشیم‌ و بهتر است آب را یک ساعت قبل از خوردن غذا میل کنیم و نیم ساعت قبل از غذا، سالاد استفاده کنیم.

در لژیون جونز می‌آموزیم که جسم ما پروتئین ذخیره نمی‌کند و باید روزانه پروتئین به بدن برسد. کلسیم به تنهایی جذب بدن نمی‌شود و باید با فسفر خورده شود. هر عنصری که در خاک (طبق جدول مندلیف) وجود دارد در جسم ما هم وجود دارد. جسم ما خیلی باارزش است و باید از جسم خود به‌خوبی مراقبت کنیم تا زمانی که در کره زمین هستیم بتواند برای‌مان به‌خوبی کار کند. جسم طوری است که بعد از ۱۰ تا ۱۱ ماه اجزای آن کاملاً تغییر می‌کند و خود می‌تواند خود را بازسازی‌کند، به شرط این‌که مواد مورد نیاز خود را داشته باشد.

و در آخر باید بگویم که همه انسان‌ها نیاز دارند که از آموزش تغذیه سالم بهره‌مند شوند. داشتن جسم‌سالم و تناسب‌اندام برای همه لازم است. باید سبک تغذیه ناسالم در زندگی‌ خود را تغییر دهیم تا دچار اضافه وزن نشویم، زیرا اکثر بیماری‌هایی که ما داریم به‌دلیل داشتن اضافه‌وزن می‌باشد و اضافه‌وزن مانند: یک کوه بزرگی است که داخل آب است و فقط نوک کوه پیدا است. ما باید بتوانیم از همه نعمت‌های خداوند به شکلی درست، بهره‌مند شویم و نیز فرزندان ما حق دارند که از کیفیت زندگی بهتری برخوردار باشند.

 

رابط‌ خبری: همسفر خدیجه رهجوی راهنما همسفر ناهید (لژیون دوازدهم)
عکس: همسفر سمیه، مرزبان خبری
ویراستاری و ارسال: همسفر سمیه رهجوی راهنما همسفر ناهید (لژیون دوم)
همسفران نمایندگی وحید

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .