English Version
English

در صراط مستقیم همه چیز نمایان است

در صراط مستقیم همه چیز نمایان است

سلام دوستان ماندانا هستم یک همسفر

تزکیه در صور پنهان(۱)
در مقدمه چنین بیان شده است که افراط و تفریط در هر موضوعی امری نادرست است و تعادل داشتن درانجام امور است که نتایج درستی در بر خواهد داشت.به طور مثال افراط در بحث دین باعث اعمال خشونت خرافات سوءاستفاده از احساسات افراد و... می گردد و تفریط هم بی تفاوتی به امور اخروی و نداشتن هدف درست زندگی دنیوی را در پی دارد.

با وجود پیشرفت های بسیار در مسائل علمی، انسان ها هنوز قادر به حل مشکلات روانی و درمان اعتیاد نشده اند و تنها دلیل آن عدم شناخت بشر و صور پنهان او می باشد که انسان ها تصور و درک درستی از آن ندارند .اگر صور پنهان انسان را به درستی بشناسیم خواهیم توانست تمام بیماری ها و مشکلات روانی از جمله اعتیاد را به طور کامل درمان کنیم.

اگر خداوند را از میان برداریم انسان ها به هیچ ارزشی پایبند نبوده و به راحتی به سمت ضدارزش ها حرکت خواهند کرد.جنگ میان خیر و شر با یک سلاح پنهانی است که ما نمی توانیم آن را ببینیم که همان الهام و القاء می باشد.

اعتقاد تنها به بُعد مادی دنیا باعث ایجاد مشکلاتی در زندگی انسان می شود و از طرفی گاهی افرادی سودجو از اعتقاد اشخاص به صور پنهان و بُعد غیر مادی انسان ها به نفع خودشان سؤ استفاده می کنند و خرافات و عقایدی نادرست را رواج می دهند.قرار گرفتن در صراط مستقیم و دوری از افراط و تفریط و حفظ تعادل در هر مسأله ای ما را به سرانجامی نیک خواهد رساند.

🌺🌿🌺🌿🌺🌿🌺🌱🌺🌱🌺🌱

تزکیه در صور پنهان(۲)


شگفت انگیز ترین قسمت در وجود انسان صور پنهان است.فقط انسان است که ظاهرش به گونه ای است و در دلش چیز دیگری می گذرد.همان طور که در بخش اول بیان شد افراط و تفریط در امور باعث مشکلات متعددی می شود.

به طور مثال افراط در دین باعث ایجاد گروهک های تروریستی مثل داعش و تفریط هم باعث رواج عقاید به ظاهر روشنفکرانه مخرب در بین عموم مردم می گردد که این امر توسط نویسندگان به نام در جوامع مختلف رخ داده است که چیزی جز فلاکت و بی فرجامی برای خود و سایرین به همراه نداشته است.

وقتی از گفتارها و نوشتارها جلوتر نباشیم به مسائل بی ارزش،ارزش می دهیم و حاضریم برای بالا بردن خودمان دست به هر کاری بزنیم.شناخت صور پنهان باعث می شود ما قضاوت درستی در مورد اشخاص داشته باشیم. صور پنهان چون قابل مشاهده نیست بنابراین اثبات آن دشوار است مانند علوم متعدد که وقتی در حد یک فرضیه است قابل باور برای عموم نیست.

انسان را با یک پوشش ظریف و نازک پیچیده اند و این پوشش شهر وجودیِ اوست که ماهیت شخص با آن پوشیده شده است و برای هر شخص برنامه ای دقیق مشخص شده است چون اعمال و رفتار هرکس از قبل کاملا مشخص است. برخی اشخاص هستند که حقایق را در خواب دریافت و در بیداری به اجرا در می آورند،مانند دانشمندانی که حقایقی را کشف کرده و منجر به پیشرفت های علمی گوناگون شده اند.

اگر شخصی از مسیر نادرست به اهدافش برسد هرگز به مسیر درست برنمی گردد و نیاز به تحمل دشواری ها و گذر زمان دارد.اگر در این دنیا به تزکیه صور پنهان نپردازیم در بُعد دیگر با سختی بسیاری روبرو خواهیم شد،زیرا کاری است سخت و زمان بر.ولی اگر به آن دست یابیم به درجه و مرتبه ی بزرگان خواهیم رسید.تزکیه با اِعمال زور و شکنجه امکان پذیر نیست بلکه با عشق و محبت و صمیمیت نتیجه خواهد داد.

اگر در مسیر نادرست باشیم صور پنهان با جن که نماد نیروهای منفی و شیطانی است همسو می شود.همه ی انسان ها بر چهره ی خود نقابی دارند و قبل از آن که نقاب را بردارند باید شخصیت پشت نقاب را بسازند.تنها در صراط مستقیم است که همه چیز به درستی نمایان است.

ویرایش:همسفر ام البنین (لژیون چهارم)
ویراستاری و ارسال به سایت: همسفر اشرف (لژیون دوم)

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .