English Version
English

برای به تعادل رسیدن جسم ما نیازمند ورزش هستیم

برای به تعادل رسیدن جسم ما نیازمند ورزش هستیم

امروز افتخار داریم از طرف سایت پارک شهدای شهرداری در خدمت نگهبان ایروبیک راهنمای محترم مسافر عباس باشیم و با ایشان به گفتگو بپردازیم. در ابتدا از طرف گروه سایت از ایشان بابت فرصتی که در اختیار ما قرار داده‌اند، سپاسگزاریم.

 

لطفا به رسم کنگره خودتان را معرفی نمایید؟
سلام دوستان عباس هستم مسافر

از رابطه ورزش و درمان اعتیاد برای ما توضیح بفرمایید؟
خیلی خوشحال و خرسندم که امروز در پارک شهدای شهرداری هستیم، خوشبختانه هوا ابری است، بسیار روز زیبا و درخشانی است. ما امروز ورزش صبحگاهی را در زیر باران انجام دادیم، خیلی خدا را سپاس می‌گوییم بخاطر این روزهای زیبا و دل انگیز که خدا یکی پس از دیگری برای ما رقم زده است. در رابطه با درمان جسم، روح و جهان بینی ما خیلی نیازمند به ورزش هستیم یعنی اگر ورزش کنار کار ما نباشد، جسم ما به تعادل لازم نمی رسد. آقای مهندس در رابطه با جسم انسان صحبت کرده‌اند، زیرا که تا جسم انسان به تعادل نرسد به هیچ عنوان روان به تعادل نمی رسد، جهان بینی ما هم بالا نمی رود و آموزش نمی‌گیریم. اگر دندان شما درد کند کوچک ترین مسئله را هم نمی‌توانید جواب بدهید حوصله آن را ندارید، پس ما اول باید جسم خودمان را به تعادل کامل و کافی برسانیم. برای به تعادل رسیدن جسم ما نیازمند ورزش هستیم. من خواهش می‌کنم دوستان در ابتدا ببینند به چه ورزشی علاقه دارند و آناتومی بدن آن‌ها به درد چه ورزشی می‌خورد. کسانی از قبل می‌دانند به چه ورزشی علاقه دارند و کسانی که نمی‌دانند به چه ورزشی علاقه دارند بیایند و ورزش های مختلف در کنگره را امتحان کنند، ما اینجا والیبال، بسکتبال، ورزش باستانی، فوتبال و ایروبیک داریم. ایروبیک مادر ورزش ها است، یعنی تمام آمادگی جسمانی که صبح اول وقت ما پیدا می‌کنیم تمام ورزشکاران حرفه ای در همه ورزش‌ها صبح در ابتدا ایروبیک کار می‌کنند با یک موزیک ملایم شروع می‌کنند. بعضی ها فکر می‌کنند ما با موزیک نمی‌توانیم ورزش کنیم اینطور نیست. ریتم موزیک باعث می‌شود بین اعصاب شنیداری و عضله هماهنگی به وجود بیاید و از آلزایمر هم جلوگیری کند، پس ما نیازمند ورزش صبحگاهی و ایروبیک هستیم در هر رشته ورزشی و در کنار آن ما الان حرکات اصلاحی هم انجام می‌دهیم. بعضی از دوستان در طول تعطیلات آمادگی جسمانی خود را از بین می‌برند یعنی با خوابیدن زیاد، خوراک بیهوده و غیرمتعارف آمادگی جسمانی خودشان را از دست می‌دهند بعد از پانزده روز که بر می‌گردند چون ورزش نکرده‌اند راه نرفته‌اند بدن خموده می‌شود. در آستانه تعطیلات نوروز هستیم بعضی ها به بهانه ماه مبارک رمضان ورزش نمی‌کنند، می گویند: تشنه می‌شویم. اتفاقا آنقدر انرژی بدن ما و گنج درونی بدن خودمان که آقای مهندس به زیبایی می‌گویند نهرهای درونی و سیستم ایکس وقتی فعال باشد آن سروتونین را که تولید می‌کند باعث شادی ما می‌شود، حتی در هنگام روزه بودن و بسیار ورزش در ماه مبارک رمضان موثر است. حتما پیاده روی و ورزش کنید و خودتان را به تعالی برسانید و اجازه ندهید در تعطیلات که پارک و کنگره تعطیل است از مسیر اصلی ساختن جسم خود خارج شویم. انشالله که همه بچه های کنگره می‌دانند و به آن آگاهی و دانش واقعی رسیده‌اند، از جسم و روح خودشان مراقبت می‌کنند.


یک پیام برای مسافرین که به تازگی وارد سفر دوم شده‌اند بفرمایید؟
ما سفر دوم از قطع مصرف مواد تا رسیدن به خود، باید تمام تلاش خودمان را بکنیم تا خود را بشناسیم، آقای مهندس می‌فرمایند: اول باید جسم خود را بشناسیم بعد روان خودمان را بشناسیم و بفهمیم جسم، روان و روح چی هست. در جزوه‌های جهان‌بینی به طور مختصر به این‌ها اشاره می‌شود و در سی‌دی های آقای مهندس به طور کامل به این مسائل پرداخته می‌شود.
امیدوارم که ما بتوانیم به خودمان برسیم یعنی جسم و سلول های خود و سیستم‌های بدنمان را بشناسیم و بعد متوجه می‌شویم باید چه کار بکنیم. در سفر دوم باید جهان‌بینی را بالا ببریم چون حس‌ها باز شده بسیار باید به خودمان و وزنمان برسیم. کسانی که در سفر اول درمان سیگار انجام نداده‌اند حتما باید به درمان سیگار اهمیت بدهند، باید سیگار و اضافه وزن کنار برود و ورزش هم در کنار آن قرار بگیرد.

سخن پایانی؟
خیلی خوشحالم که خداوند کنگره را در مسیر زندگی من قرار داد و خدا را شکر می‌کنم که در مسیر آموزش هستیم. من اگر فکر کنم الان دیگه همه کتاب‌ها را خواندم و امتحانات را داده‌ام، حتی راهنما شدم و یا مسئولیتی دارم یا هرچی، مثل دوچرخه سواری هستیم که هر کجا رکاب نزنیم همانجا نقطه سقوط ما می‌شود و تا آخر عمر باید تلاش کنیم و به دانش خود اضافه کنیم تا بتوانیم انرژی کسب کنیم و آقای مهندس می فرمایند: ما باید دائما در خودمان انرژی پتانسیل را ایجاد کنیم و به دانش خودمان اضافه کنیم تا این به طرف نهرهایمان جاری باشد و انرژی مثبت به ما برسد.

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .