English Version
English

خدا عاشق توست

خدا عاشق توست

سومین جلسه از دوره دهم سری کارگاه‌های آموزشی کنگره ۶۰ نمایندگی بیهقی سبزوار در روزهای دوشنبه با استادی راهنما همسفر سمانه، نگهبانی همسفر مریم و دبیری همسفر اعظم با دستور جلسه «وادی چهاردهم و تأثیر آن روی من» در تاریخ ٢١/ ۱۲/ ۱۴۰۲ رأس ساعت ۱۵ آغاز به کارکرد.

خلاصه سخنان استاد:
در هیاهویی که مردمان می دوند برای زنده ماندن توآرام قدم بردار برای زندگی کردن برای محبت کردن، برای عاشقی کردن و برای عشق ورزیدن 
سلام دوستان سمانه هستم یک همسفر
دستور جلسه وادی چهاردهم وادی عشق و محبت که همه‌چیز را به ما می‌گوید اما من هنوز به درک این وادی نرسیده‌ام، من خودم را لایق آن نمی‌دانستم اما نمی‌دانم چرا قسمت من شد؟ هر موقع این وادی را می‌نویسم یا می‌خوانم منقلب می‌شوم.

قبل از کنگره من مهربان بودم، محبت داشتم، گذشت هم می‌کردم، ولی کنگره به من گفت این عشق نیست. افرادی را می‌دیدم که پنج سال، ده سال، دوازده سال و بیشتر در حال خدمت بلاعوض هستند تعجب می‌کردم چون آن زمان معنای عشق را نفهمیده بودم. رسیدن به این وادی خیلی سخت است. اگر از وادی اول تا سیزدهم را خوب درک کرده باشیم در آن صورت فقط شاید یک کلمه از این وادی برایمان قابل‌فهم باشد.

این وادی عشق را به سه مرحله تقسیم می‌کند: مرحله اول عشق مخلوق به مخلوق، من قبل از کنگره این نبودم من فقط خودم را و عزیزانم را دوست داشتم، همسایه و غریبه به من چه؟ مرحله دوم عشق مخلوق به خالق، که تمام عشق من به خدا در زمان ناخوشی‌ها و گرفتاری‌های بود وگرنه در خوشی‌هایم از خدا فراموش می‌کردم. مرحله سوم عشق خالق به مخلوق. که این بالاترین درجه عشق است و خداوند هم در سخت‌ترین شرایط تنهایم نگذاشت.این وادی خیلی زیبا به من گفت خدا همیشه هست، خدا عاشق تو است فقط کافی است یک‌قدم به طرفش برداری.

من خوب سفر کردم، امتحان دادم قبول هم شدم اما جام من پر نشد، یک جای کار می‌لنگید حالم خراب بود کلافه بودم؛ اما راهنمایم به من گفت باید خدمت کنی، باید محبت کنی تا جامت پر شود. در کنگره یاد گرفتم که محبت باید عام باشد من فقط نباید به خانواده‌ام محبت و خدمت کنم بلکه باید بعد از رهایی به هم نوعانم هم خدمت کنم.

خدمت خیلی شیرین است وقتی آقای مهندس شال را دور گردنت می‌اندازد می‌فهمی محبت چه واژه باارزشی است، آن لحظه است که می‌فهمی آنچه باور است محبت است و آنچه نیست ظروف تهی است و در آن لحظه است که خدا را شکر می‌کنی به خاطر این عشق. عاشق را حساب با عشق است معشوق چه حساب، همه شما که اینجا نشسته‌اید عاشقید اگر عاشق نبودید که اینجا نبودید، خیلی افراد آمدند و رفتند چون عاشق نبودند.

عشق آقای مهندس عشق عام است چون فقط به فکر خودشان نیستند بعد از رهایی روش درمانشان را در اختیار هزاران مصرف‌کننده دیگر گذاشتند. مشکلات همیشه هستند و ما را می‌سوزانند باید سعی کنیم که به خاکستر تبدیل نشویم بلکه به نوری تبدیل شویم و چراغ راه دیگران باشیم. ممنون که سکوت کردید و به صحبت‌های من گوش کردید.

 

معرفی نفرات برتر آزمون ماهانه اسفندماه

 

تایپ و ویرایش: مریم همسفر حسن (لژیون یکم)
ویراستاری و ارسال به سایت: همسفر اشرف (لژیون دوم)

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .