English Version
English

عشق یعنی توقع نداشتن و به انسان‌ها بی دلیل محبت کردن

عشق یعنی توقع نداشتن و به انسان‌ها بی دلیل محبت کردن

امروز افتخار داریم از طرف گروه سایت پارک شهدای شهرداری در خدمت راهنمای محترم مسافر مجید اعتباریان باشیم و با ایشان به گفت و گو بپردازیم. در ابتداء از طرف گروه سایت از ایشان بابت فرصتی که در اختیار ما قرار داده‌اند بسیار سپاسگزاریم.

 

به رسم کنگره لطفاً خودتان را معرفی کنید:
سلام دوستان مجید هستم مسافر
آنتی ایکس: انواع مواد مخدر
مدت سفر: نه ماه
استاد راهنما: آقای مهدی حسینی
روش درمان: D.S.T
داروی درمان: تدخینی Opium
مدت رهایی: شانزده سال
در ادامه سفر سیگار داشتم
استاد راهنما: آقای مهندس دژاکام
مدت سفر: ده ماه
مدت رهایی: دوازده سال

لطفاً از تاثیر پارک در درمان یک سفر اولی توضیح بفرمایید؟
آنچه که از نظر علمی ثابت شده است سیستم بیوشیمی بدن یا همان ناقل‌های عصبی و نوروترانسمیتر‌ها در بدن زمانی که فعالیت‌های جسمی بیشتر باشد ترشحات بیشتری دارند که در کنگره شصت بعد از سفر ایکس یا درمان اعتیاد، ورزش را مکمل درمان اعتیاد می‌داند. در سال‌های گذشته کاملآ مشهود بوده افرادی که بعد از درمان ورزش مستمر انجام داده‌اند، حتی افرادی که از کنگره رفته‌اند و الان به زندگی خود می‌پردازند از سلامتی جسمی و روحی برخوردار هستند، در افرادی که ورزش می‌کنند برگشت به اعتیاد را نخواهید دید.

لطفاً در مورد دستور جلسه هفته آینده «وادی چهاردهم» توضیح دهید؟
رسم است هر کسی که می‌خواهند در مورد این دستور جلسه صحبت کنند می‌گویند: در مورد وادی چهاردهم صحبت کردن خیلی سخت است، ولی آنچنان هم سخت نیست و بزرگان دینی ما همه سراسر سمبل وادی چهاردهم بوده‌اند، مردان و زن‌هایی بودن که این سرزمین را حفظ کرده‌اند، این افراد از جان گذشتگی کردن و نماد وادی چهاردهم شده‌اند. عشق این افراد به وطن، ناموس و مردم این میهن باعث شد که حتی از جان خودشان بگذرند و در کنگره شصت هم چنین انسان‌هایی داریم که از وقت، عمر، جوانی و سرمایه خودشان در راه افرادی که درگیر اعتیاد هستند می‌گذرند و این افراد هم سمبل وادی چهاردم هستند، شاید ما خودمان هم خبر نداشته باشیم ولی در زندگی خود وادی چهاردهم را به گونه‌های مختلف اجرا می‌کنیم، مانند: پدر و مادری که عمر و سرمایه زندگی خودش را  برای رشد فرزند خود می‌گذارد این چیزی جز عشق نیست، اما عشق هم مراتبی دارد که به فعالیتی که انجام می‌دهیم و رشد و پختگی ما بستگی دارد؛ اما در کل بخواهم یک جمله درباره وادی چهاردهم بگویم، عشق یعنی رفتن و رسیدن، عشق یعنی توقع نداشتن و به انسان‌ها بی دلیل محبت کردن، عشق یعنی طعام دادن به انسان‌ها، عشق یعنی لبخند ما به انسان‌ها یعنی گذشتن از حق خودت و خیلی چیز‌های دیگر که شاید مجالی نباشد در مورد آن صحبت کرد.

لطفاً یک پیام در مورد مسافرانی که تازه سفر دوم خود را آغاز کرده‌اند بفرماید؟
جهان‌بینی کنگره آنقدر عمیق و گسترده شده است که الان کاملآ سفر دومی‌ها آموزش‌های لازم را می‌گیرند و با توجه به ظرفیتی که دارند می‌توانند، در جایگاه‌های مختلف کنگره شصت خدمت بکنند که این خدمت در درجه اول به خود ما است و در ادامه به افرادی که نیازمند هستند. در کنگره خدمت‌های مختلفی وجود دارد، هرجایی که ما بتوانیم خدمتی انجام بدهیم قطعا خیر و برکت آن در زندگی ما جریان پیدا می‌کند و می‌توانیم بگوییم: درمان اعتیاد، درمان سیگار و در ادامه خدمت در کنگره می‌تواند ما را به یک انسان صالح و با ظرفیت تبدیل کند تا هم بتوانیم خود ما از آن بهره‌مند بشویم و هم باران رحمتی برای دیگران باشیم.

از حس و حال ماه رمضان در کنگره توضیح بفرمایید؟
قبل از کنگره همه ما در ماه رمضان ناراحت بودیم، زیرا شرایط سختی را باید تحمل می‌کردیم. برای من روزه خواری خیلی سخت بود، زیرا خانواده مذهبی داشتم و هروقت سر سفره افطار می‌نشستم عذاب وجدان می‌گرفتم؛ ولی آلان لحظه شماری می‌کنیم تا ماه رمضان برسد، زیرا ماه الهام، ماه برکت، ماه مهمانی و ماه تصفیه و تذکیه است. این ماه قدر بیشتری نسبت به یازده ماه دیگری دارد به گونه‌ای عروس ماه‌ها است. در این ماه برکت و آرامش در زندگی جریان دارد و جسم رو به بازسازی پیش ‌می‌رود و این حس و حال را مدیون سی‌دی اوتوفاژی، سی‌دی قدر و سی‌دی الهام از رمضان هستیم. کنگره از ماه رمضان آغاز شد و خیر و برکت خاصی دارد و قطعا این ماه برای دنیا ماه ارزنده‌ای بوده، هست و خواهد بود.

در مورد تعطیلات عید اگر صحبتی هست بفرمایید؟
قبل از درمان از ضدارزش‌ها لذت می‌بردیم، ولی زمانی که با کنگره آشنا شدیم ارزش‌های ما تغییر کرد و سعی می‌کنیم از طبیعت، کوه، دشت و دریا که مام ما است لذت ببریم. همچنین زمان خیلی خوبی است برای افرادی که می‌خواهند روزه داری بکنند و زمانی را به عبادت و مطالعات بپردازند، از کلام الله استفاده بکنند و تکالیف خود را انجام بدهند. افرادی هم که مسافرت می‌روند از طبیعت بهره‌مند می‌شوند که می‌تواند برای ادامه سفر و زندگی انرژی خوبی به همراه داشته باشد.

به عنوان سخن پایانی هر مطلبی هست بفرمایید؟
به شما و تمامی خدمتگزاران کنگره خداقوت می‌گویم و ایشالله که انتقال این تجربه‌ها باعث رهایی افرادی که نیازمند هستند بشود. سال جدید را هم تبریک می‌گویم انشاالله که انتقال این تجربه‌ها باعث رهایی افرادی که نیازمند هستند بشود.

 

مصاحبه: مسافر دانیال

عکاسی: مسافر عباس

ارسال مطلب: مسافر احسان

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .