English Version
English

سلامتی جسم و روان نعمتی بزرگ

سلامتی جسم و روان نعمتی بزرگ

خلاصه از سی‌دی اتوفاژی
سلام دوستان مهین هستم یک همسفر
در شرایط عادی زمانی که سلول دارای مواد مغذی کافی باشد اتوفاژی باعث تخریب اجزای آسیب‌دیده در سلول می‌شود. اما روزه باعث گرسنگی سلول‌ها می‌شود درواقع روزه به هضم برخی از اجزای سلولی کمک می‌کند تا انرژی لازم برای بقا را فراهم کند.

در سی دی اتوفاژی که جناب مهندس در مورد تقدیر و فرمان الهی و خواست ما صحبت کردند فرمودند: انسان هرچه بکارد و انجام دهد همان را نیز دریافت می‌کند، دنیا مزرعه آخرت است خیلی از کارها در این دنیا جواب داده می‌شود و باقی‌مانده برای پاسخگویی در دنیای دیگر است.

خداوند در قرآن بشارت دادند که هرچقدر خوبی کنید هزار برابر آن دریافت می‌کنید و هرچقدر بدی کنیدهمان مقدار دریافت خواهید کرد؛ و به حسابرسی دنیا نیز اشاره داشتند. اگر زیاد بخوریم جسم مان آسیب می‌بیند و یک سری مشکلات به وجود می‌آورد مصرف مواد، الکل، شهادت دروغ دادن تهمت زدن، دروغ گفتن، هر کاری کنید درگرو آن کار هستید و باید رهن آن را پرداخت کنید.

در مورد بدن انسان نیز به این شکل صدق می‌کند اگر ما با مصرف الکل سیگار مواد مخدر به بدن آسیب برسانیم و بدی بکنیم بدنمان نیز به انواع و اقسام بیماری‌ها مبتلا می‌شود درواقع خود ما تقدیر را شکل می‌دهیم. در این سی‌دی موضوع بسیار جالبی که توجه من را جلب کرد اتفاقات مثبت و منفی در زندگی ما هست که پارها اتفاق افتاده است درصورتی‌که ما همیشه منتظر اتفاقات خوب هستیم.

ولی گاهی اوقات باب میل ما پیش نمی‌رود و ما درگیر اتفاقات منفی می‌شویم برای مثال در مورد مسئله اعتیاد زمانی که وارد کنگره می‌شویم منفی‌ترین و تاریک‌ترین زمان زندگی ماست اگر محکم و استوار در سفر اول با رعایت قوانین و پروتکل‌ها مسیر را طی کنیم و رها شویم، به سفر دوم برویم و با عبرت گرفتن از گذشته بهترین راه را انتخاب کنیم، از این تاریکی‌ها با خواست الهی و با انتخاب و اختیار خود خارج می‌شویم و در مسیر درستی که خداوند برای بندگانش خواسته قدم می‌گذاریم. به امید آن روز طلایی برای همه شما عزیزان

ویرایش: همسفر ام‌البنین (لژیون چهارم)
ویراستاری و ارسال به سایت همسفر اشرف (لژیون دوم)

 

**خلاصه از سی دی رمضان و تغذیه**

سلام دوستان مریم هستم همسفر عباس 

دانش و آموزش‌های کنگره در موضوعات مختلف زندگی تأثیرگذار بوده که ارزش‌ها و جایگاه‌هایی را تغییر داده است و در موضوع تغذیه مؤثر بوده است که به‌واسطه‌ی تغییر جهان‌بینی و تغییر احساس هست. تأثیر غذا در جذب دارو به‌عنوان یک مکمل مطرح‌شده است .

مثل شخصی که در سفر اول داروی خود را با معده خالی و بعد از گذشت یک الی دو ساعت غذای خود را مصرف کند و شخصی که داروی خود را مصرف می‌کند و به فاصله ده دقیقه غذا میل کند مقایسه کنیم تفاوت در جذب دارو به نسبت دوبه‌یک است که مصرف دارو در حدی است که حالت خماری را رفع کرده و نشئگی را به وجود نمی‌آورد.

همه ما این قضیه را تجربه کرده‌ایم مثالی برای هم‌سفرها زدند که از خوردن غذای خوب لذت برده و از خوردن یک غذای بد احساس بدی به ما دست داده است. چیزی به‌عنوان نشئگی غذا وجود دارد؛ بنابراین دو مولفه ای که سیستم ایکس از آن‌ها تأثیر می‌گیرد یعنی مواد و امواج یاحس در پختن غذا نیز تأثیر می‌گذارد. زمانی که فردی این نوع غذا را با این شرایط بخورد کاملاً حس نشئگی به او دست می‌دهد. غذا برای ترشح سیستم ایکس نقش مکمل را بازی می‌کند.

زمانی که شخص در حال درمان است این نقش‌بین دارو و غذا تقسیم می‌شود؛ یعنی درصدی به عهده غذا و درصدی هم به عهده دارو هست؛ اما درصد آن‌ها مانند کبریت و قوطی کبریت می‌ماند که اگر یکی از آن‌ها نباشد دیگری هم روشن نمی‌شود. پس‌غذا به‌تنهایی باعث نشئگی نمی‌شود و دارو هم به‌تنهایی همین نتیجه را دارد.

پس خوراک از دو جهت بسیار مهم است: از جهت ماده تشکیل‌دهنده غذا و از جهت حس و موجی که در پخت غذا به کار می‌رود. چرا در زمان‌های قدیم وقتی می‌خواستند با دختری ازدواج کنند به دنبال شخصی بودند که آشپزی خوبی داشت یک برداشت این بود که مردان در قدیم شکم‌پرست بودند ولی آن آشپزی بلد بودن یک نشانه است احساسی که در این شخص وجود دارد مثل یک زهر سمی ولی نامرئی به درون غذا منتقل‌شده با خوردن آن غذا باعث به‌هم‌ریختگی فرد می‌شود.

تغذیه به‌قدری مهم است که در کتاب عبور از منطقه 60 درجه زیر صفر هم مهندس به آن اشاره‌کرده است در هنگام سفر از طعام مقوی و نیروبخش استفاده کنید. استاد امین گفتند زمانی بود که اگر از ما می‌پرسیدند چه غذایی را دوست دارید می‌گفتیم همبرگر یا پیتزا بعضی از موادی که تشکیل‌دهنده این نوع مواد غذایی هستند شامل نگهدارنده ها می باشند. نگهدارنده ها موادی هستند که اجازه‌ی فعالیت میکروب‌ها را نمی‌دهد و مانع تکثیر و رسوخ آن‌ها شده درنتیجه از فساد مواد غذایی جلوگیری می کنند؛اما چنین ماده ای که جلوی تکثیر میکروب‌ها را می‌گیرد مانع تکثیر سلول‌های بدن شده هم‌چنین مانع تجزیه و جذب مواد غذایی نیز می‌شود.

چرا انسان از یک ماده غذایی بد لذت می‌برد زیرا حس انسان کلید قضیه است. زمانی حس انسان تغییر کرد و آلوده شد شروع به خوردن غذاهای بی‌کیفیت و پسماند می‌کند و برای او این مواد غذایی خوش‌مزه و جذاب می‌شود. درواقع همان داستان زنباره عجوزه را جوان می‌بیند که اگر در طبیعت به حیوانات نگاه کنیم می‌بینیم که انسان به دلیل دامنه‌ی حسی قوی تمام صفات حیوانی ازنظر خوراک منش و حتی پیدا کردن جفت را می‌تواند درون خود جای دهد.

سلام دوستان مهناز هستم همسفر احسان
بزرگ‌ترین نعمت برای انسان عاقل و سالم سلامتی جسم و روان است که می‌توان آن را با تغذیه سالم به دست آورد و مصداق بارز ضرب‌المثل معروف عقل سالم در بدن سالم است. مبحث تغذیه در کنگره ۶۰ بسیار حائز اهمیت بوده و حتی در کتاب عبور از منطقه ۶۰ درجه زیر صفر به آن اشاره‌شده و در متن کتاب آورده شده است که باید در طول سفر از طعام نیروبخش استفاده کرد.

در طول این سفر انسان با حس‌های گوناگون خود مواجه می‌شود. وقتی حس انسان آلوده باشد به تغذیه‌ی ناسالم و به‌عبارتی‌دیگر به سمت خوردن پسماندهای بی‌کیفت و ناسالم می‌رود.

درواقع می‌توان گفت انسانی با حس‌های آلوده خشم ناراحتی غم و سایر مشکلات خود را با خوردن غذاهای ناسالم جبران می‌کند و حرص ناشی از حس‌های بد خود را روی غذا پیاده می‌کند به‌گونه‌ای که ممکن است بی‌کیفیت‌ترین تغذیه را داشته باشد که سرشار از ادویه‌ها روغن‌های بی‌کیفیت باشد ولی از خوردن آن غذای بد لذت می‌برد و فکر می‌کند حس بد خود را تخلیه کرده است.

اگر به طبیعت هم نگاه کنیم متوجه خواهیم شد که تغذیه حتی در حیوانات هم تأثیر شگرفی در خلق‌وخو و ظاهر آن‌ها دارد برای مثال می‌توانیم به حیوانات زیبایی مثل ببر، پلنگ و عقاب نگاه کنیم که گوشت تازه شکار خود را مصرف می‌کنند و زمان قابل‌توجهی را صرف خوردن و لذت بردن از شکار خود می‌کنند و تأثیر شگرف تغذیه سالم را در ظاهر زیبنده آن‌ها می ببینیم.

درعین‌حال به‌ظاهر حیواناتی مثل کرکس و کفتار بنگریم که از پسماند شکار سایر حیوان تغذیه می‌کنند و این پسماند خوری در ظاهر آن‌ها تأثیر گذاشته و حیوانات کریه‌المنظری گشته‌اند. به‌طورکلی می‌توان نتیجه گرفت که وقتی انسان و حتی یک جامعه وارد تاریکی می‌شود تغذیه صد در صد تغییر خواهد کرد و به‌سوی غذاهای سرپایی بی‌کیفیت و ناسالم سوق داده خواهد شد. بنابراین برای تغییر این تاریکی و از بین بردن حس‌های آلوده و آزاردهنده باید به سمت تغییر سبک از تغذیه ناسالم به سمت تغذیه سالم و درست حرکت کنیم.

ویرایش: همسفر مریم (لژیون دوم)
ویراستاری و ارسال به سایت همسفر اشرف (لژیون دوم)
 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .