English Version
English

با رزوه قدرت نه گفتن داریم

با رزوه قدرت نه گفتن داریم

دومین جلسه از دوره دهم سری کارگاه‌های آموزشی کنگره ۶۰ نمایندگی بیهقی سبزوار در روزهای دوشنبه با استادی همسفر نرگس، نگهبانی همسفر مریم و دبیری همسفر اعظم با دستور جلسه «الهام از رمضان» در تاریخ ۱۴/ ۱۲/ ۱۴۰۲ رأس ساعت ۱۵ آغاز به کارکرد.

خلاصه سخنان استاد:

سلام دوستان نرگس هستم یک همسفر از نگهبان جلسه تشکر می‌کنم که به من این فرصت را دادند که در این جایگاه خدمت کنم و آموزش بگیرم. پیشاپیش این ماه مبارک را به همه‌ی شما عزیزان تبریک می‌گویم. تمام اعضای کنگره می‌دانند که آقای مهندس در ماه رمضان در سال ۱۳۷۵ روش تدریجی یا روشDST را کشف کردند و ایشان در آن سال اصلاً به این فکر نبودند که اعتیادشان را درمان کنند بلکه برای روزه گرفتن می‌خواستند نظمی به تعداد وعده‌های مصرفی خود بدهند.

و بعد از منظم شدن مشخص شد که ایشان روزانه ۵ گرم مواد مصرف می‌کنند و پله‌پله میزان مصرف خود را کم کردند تا در آذر سال ۱۳۷۶ به رهایی و درمان رسیدند. روشDST از ماه رمضان الهام گرفته شد و تحقق پیدا کرد. بر همه انسان‌ها واجب و ضروری است که در ماه رمضان روزه‌بگیرند.

جدا از مسئله مذهبی و یا دینی برای جسم خود این کار را انجام بدهند چون در کل طول سال دائماً در حال خوردن هستیم و اکثریت از اضافه‌وزن برخورداریم و به جسم خود لحظه‌ای استراحت نمی‌دهیم. ولی با روزه گرفتن جسم ما استراحت می‌کند و در مدت گرسنگی کشیدن سلول‌های بیمار ما از بین می‌روند و از سرطان و خیلی بیماری‌ها جلوگیری می‌شود.

رگ‌های بدن ما که با خوردن غذاهای چرب تنگ‌شده است و این چربی‌ها باعث انسداد رگ‌هاومنجر به بیماری‌های قلبی می‌شود با روزه گرفتن از ضخامت چربی‌ها کم می‌شود و از بیماری‌های قلبی جلوگیری می‌شود. روزه گرفتن قواعد مخصوص خود را دارد این‌طور نیست که کل روز را روزه‌بگیریم و در زمان افطار پرخوری کنیم برای مثال یک استکان چای را با ۵ عدد بامیه بخوریم که کالری آن با یک بشقاب برنج است.

در هنگام افطار و سحر باید به‌اندازه و از غذاهای سالم استفاده کنیم و یک نکته که باید همسفرهای سفر اولی رعایت کنند و مسافران خود را برای روزه گرفتن اجبار نکنند. مسافران سفر اول با طی کردن سفر و تنظیم کردن و منظم کردن مواد خود روزه مواد می‌گیرند. از ماه رمضان درس‌های زیادی می‌توان گرفت قدرت نه گفتن با دیدن غذاهای خوب و لذیذ نه می‌گوییم، منظم بودن و به‌فرمان عقل نزدیک شدن. درماه مبارک رمضان باوجود فضیلت‌های بسیار می‌توان به تزکیه و پالایش خودپرداخت و از تک‌تک لحظاتش استفاده لازم را برد. از اینکه به صحبت‌های من گوش کردید از همه شما متشکرم.

امتحان ماهانه اسفندماه قبل از شروع کارگاه آموزشی برگزار شد.

تایپ و ویرایش: همسفر هانیه (لژیون دوم)
عکس: مرزبان خبری همسفر محدثه
ویراستاری و ارسال به سایت: همسفر اشرف (لژیون دوم)

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .