English Version
English

گروه خانواده_ دستاوردهاي علمی نیازمند پایه‌های قوی مالی

گروه خانواده_ دستاوردهاي علمی نیازمند پایه‌های قوی مالی

دومین جلسه از دوره دوم جلسات لژیون سردار همسفران نمایندگی ارومیه به نگهبانی همسفر معصومه، دبیری موقت همسفر شهلا و استادی همسفر اثمر با دستور جلسه «نقش خدمت مالی در دستاوردهای علمی کنگره» در روز پنجشنبه دهم اسفند ماه رأس ساعت ۱۵ آغاز به کارکرد.

 
 
خلاصه سخنان استاد:
در مورد دستور جلسه که؛ نقش خدمت مالی در دستاوردهای علمی کنگره ۶۰، هست از همان اول تمام کارهای مهندس دژاکام بر مبنای یک هدف خاصی بوده از جمله برای تقویت بنیه مالی کنگره ۶۰ بر پایه لژیون سردار را اعلام کردند و با این اعلام باعث شد که کنگره ۶۰ از نظر مالی تقویت و غنی شود، چون یک سازمان مردم‌نهاد و مستقل است که از هیچ سازمانی درآمدی دریافت نمی‌کند، مگر کمک‌های داوطلبانه اعضا که علی‌الخصوص در لژیون سردار جمع‌آوری می‌شود و در موارد مختلف مورداستفاده قرار می‌گیرد، الان مهم‌ترین مقوله علمی که آقای مهندس در دست تدارک دارند و انشاالله به‌زودی افتتاح خواهد شد، پروژه دانشگاه کنگره ۶۰ است.
در اینجا بزرگ‌ترین دستاورد مهندس درمان اعتیاد بود و طبق کاوش‌هایی که در ادامه داشتند و با اندیشمندان مختلف مشاوره کردند، الان انواع بیماری‌های روحی و روانی و بیماری‌های مختلف مقاله‌های زیادی را به اقصی‌نقاط جهان ارائه کردند در بالاترین مراجع علمی مورد پذیرش قرار گرفته و استقبال کرده‌اند برای اینکه بتوانیم به‌صورت علمی از این دستاوردها استفاده کنیم لازمه آن توسعه مرکز دانشگاهی کنگره است، بنابراین خودمان می‌دانیم که برای راه‌اندازی مؤسسه کوچک امکانات مالی بسیار زیادی را می‌طلبد اگر ما بخواهیم به این هدف والا برسیم و اگر بخواهیم علاوه بر اعتیاد بر دیگر بیماری‌هایی که مدنظر آقای مهندس است، برسیم و راهکار آنها را پیدا کنیم باید کنگره از نظر بنیه مالی قوی باشد، بنابراین ما اگر به همه انسان‌ها عشق داشته باشیم به‌خاطر خدا باید در حد توان در این زمینه کمک کنیم و دریغ نکنیم. آقای مهندس می‌فرمایند، هیچ‌چیزی در این دنیا نیست که غیرقابل‌درمان باشد، انشاالله به‌واسطه کمک‌های مالی ما هر چند اندک و جزئی و سایر افرادی که در این زمینه که بخواهند قدم خیر بردارند در آینده کلید تمامی کارهای لاینحل و بیماری‌هایی مثل اعتیاد که یک زمانی جهانیان می‌گفتند غیرقابل‌درمان است، درمان آن میسر خواهد شد و ما که در ایران عزیز هستیم به این مفتخر خواهیم بود، پس چه‌بهتر که سعی کنیم در این راه کمک و مساعدت لازم را به‌اندازه کافی داشته باشیم. ممنونم که به صحبت‌های بنده گوش فرادادید.
 
 
مشارکت اعضا؛
همسفر شهلا:

خدا را شکر می‌کنم که در لژیون سردار قرار گرفتم تا هم انرژی بگیرم و هم آموزش ببینم. دستور جلسه کنگره ۶۰ امروز در مورد نقش حمایت مالی است، کنگره ۶۰ یک جای مردم‌نهاد که با تفکر هوشمندانه آقای مهندس با حمایت لژیون سردار، سبدهای حمایتی، دنور و پهلوانان از نظر مالی به خودکفایی رسیده است. خدا را شکر که از هیچ ارگان و نهادی و هیچ شخصی به جز افراد کنگره مبلغی دریافت نشده‌ و بارها از صحبت‌های آقای مهندس شنیده شده که کنگره از نظر مالی بی‌نیاز است و کمک‌های مالی باعث شده که دستاوردهای مقالات علمی خود را در سطح بالای جهانی ارائه کند و همچنین آزمایشگاه و تجهیزاتش باعث شده که ساخته شود و به‌وجودآمدن شعبه‌ها همین دستاوردهای مالی بوده که به توانسته است، توسعه پیدا کند تا افرادی که نیازمند هستند بتوانند از دستاوردهای کنگره استفاده کنند. امیدوارم که ما هم بتوانیم از نظر مالی به کنگره بیشتر کمک کنیم تا این سازمان بیشتر توسعه یابد. ممنونم که به حرف‌های بنده گوش فرادادید.
 
همسفر کبری:
در مورد دستور جلسه استاد خیلی عالی توضیح دادند که نقش کمک‌های مالی در درمان بیماری‌ها و بخش علمی کنگره چه اندازه تأثیرگذار هست، آقای مهندس حدود دو هفته پیش موضوع جدیدی را پایه‌گذاری کردند و اول خودشان پیش‌قدم شدند، یک میلیارد برای تحقیقات علمی بخشیدند که هیچ عنوانی هم ندارد، کاملاً بی‌نام‌ونشان خواهد بود که مانند پهلوان یا دنور که شال یا انگشتر دارند نیست و این خدمت هیچ نام و نشانی نخواهد داشت در واقع بی‌نام‌ونشان خواهد بود کسی که بخواهد به تحقیقات علمی ببخشد، نه شالی اهدا می‌شود و نه عنوانی دارد، البته در ظاهر بی‌نام‌ونشان است، بهترین اثر را از خود باقی خواهد گذاشت. آقای مهندس همیشه به پایه مالی کنگره اهمیت بسیار دادند و خوشا به سعادت کسانی که در این راه قدم برداشته باشند. همان‌طور که آقای مهندس می‌‌فرمایند، بی‌مایه فطیر است، یعنی بدون پول هیچ کاری نمی‌شود انجام داد. کنگره تنها جایی است که نمی‌شود گفت من کمک می‌کنم، چون قبل از اینکه ببخشیم، حتماً دریافتی داشته‌ایم.
کنگره جای بی‌نظیری است و همانندش در جای دیگری نیست و اینکه چه نقشی می‌توانیم داشته باشیم در کمک‌های علمی کنگره تحقیقاتی که انجام می‌شود هر تجهیزی که در آزمایشگاه کنگره انجام می‌شود، همگی به پول نیاز دارد و این بر کسی پوشیده نیست، بدون پول نمی‌شود قدمی برداشت. هر کسی در حد توان خودش می‌تواند کمک کند نیازی نیست خودمان را به آب‌وآتش بزنیم، همین که بتوانیم در حد توانمان ببخشیم کافی است. ما خیلی فاصله داریم با آقای مهندس از نظر فکری و این مشخص است، ایشان هر روز به فکر این هستند که یک نفر را از بندی نجات دهند، حالا چه از نظر بیماری یا بند اعتیاد شب و روزشان صرف این می‌شود که کاری برای کسی انجام دهند ما هم در حد توان کاری را که باید را انجام دهیم، چون هر قدمی که برمی‌داریم خداوند چندین قدم برای ما برمی‌دارد و تک‌تک ما در زندگی شاهد این هستیم. ممنونم که به صحبت‌های بنده گوش فرادادید.
 
همسفر معصومه:
دستور جلسه در مورد خدمت مالی در دستاوردهای علمی کنگره است. این دستور جلسه در واقع برای من یک تلنگر است که را به فکر وادار می‌کند، من برای پایه‌های علمی کنگره چه کرده‌ام؟ آقای مهندس همیشه بر دو جمله تأکید دارند که کنگره با کسی حساب ندارد و حسابش با همه صفر است و همیشه گفته‌اند، دیگران کاشتند ما خوردیم و ما می‌کاریم دیگران بخورند، پس سهم من چیست، من چه کاری کنم که دینم را به کنگره ادا کنم؟ برای پایه‌های علمی کنگره مانند نوشتارها، سی‌دی‌ها، کتاب ۶۰ درجه که کنگره در اختیار من گذاشته و من از آن‌ها آموزش می‌گیرم و وقتی سفرم را درست شروع می‌کنم به‌موقع می‌آیم و آموزش‌هایی که گرفته‌ام را به‌موقع در زندگی کاربردی می‌کنم، این برای کنگره یک نوع خدمت است. من خدا را شاکرم که در کنگره عضو هستم و امیدوارم بتوانم کمک‌های کنگره را جبران کنم، می‌دانم که نمی‌توانم جبران کنم، چون همه آنها دوباره بر من بازمی‌گردد، چون سطح معلوماتم بیشتر شده، فهم و درک و آگاهی من بیشتر شده و این همان تأثیر کنگره بر من است، پس من در حد توان، می‌توانم در حد این آموزش‌ها در قوی کردن پایه‌های مالی بیشتر خدمت کنم تا بتوانم ذره‌ای از کمک‌های آقای مهندس که این‌قدر زحمت کشیدند و عمرشان را پای این کنگره گذاشتند را جبران کنم. ممنونم که به صحبت‌های بنده گوش فرادادید.
 
عکاس: همسفر کبری (خدمتگزار سایت)
تایپ و ارسال: همسفر هانیه (خدمتگزار سایت)
همسفران نمایندگی ارومیه

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .