English Version
English

دنور؛ به معنای بخشندگی و گذشت است

دنور؛ به معنای بخشندگی و گذشت است

جلسه پنجمین از دوره اولین لژیون‌ سردار همسفران آقا نمایندگی شفا مشهد با استادی پهلوان مسافر حسن ، نگهبانی پهلوان همسفر او دبیری دنور همسفر قاسم با دستور جلسه « دنور » روز شنبه سیزدهم خرداد ماه ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۳۰ آغاز بکار نمود.

خلاصه سخنان استاد: 

سلام دوستان حسن هستم مسافر
دستور جلسه دنور؛ به معنای بخشندگی و گذشت است و کنگره محل یادگیری گذشتن است.
من در قبل از کنگره خیلی کمک میکردم و چند تا زندگی را نان میدادم اما بخشندگی بلد نبودم و به دلیل اینکه اندازه اش را نمی دانستم در تعادل نبودم و زندگی ام تعادل نداشت. من هر موقع می بخشیدم قبل از اینکه ببخشم چرتکه ام را جلو می گذاشتم و حساب می کردم که چقدر به من بر می گردد.

ده سال پیش پشت درب مطب یک دکتر نشسته بودم، نوشته بود که: ببخش، نه به دلیل اینکه دیگران لایق بخشیدن هستند به دلیل اینکه تو نیازمندی.

وقتی ما یک نفر را می بخشیم، تنها لطفی که می کنیم این است که حال خودت خوب می شود، حالا اگر نبخشی دائم ذهنت در گیر است. تازمانی که من پول را برای خودم نگه داشتم، حالم بد است، اما وقتی برای دیگران استفاده کردم حالم خوب میشود.
پولی که من به دست می آورم مال من نیست، زمانی مال من می شود که یک صفت بگیرم، صفت بخشیدن. این صفت ابدی است دیگر از بین نمی رود، حتی مرگ هم آن را نمی تواند از ما بگیرد، من بعد از مرگ ثروتم را باید بزارم بروم، چی برایم می ماند؟ تفکراتم! چی برایم می ماند؟ بخشندگیم! که بوده یا نبوده من اگر چیزی داشتم خودم تنها استفاده می کردم، یا دیگران هم سهیم می کردم. من آن را با خودم می برم.
کنگره به من میگوید؛ اگر می خواهی حالت خوب باشد باید در این راه حرکت کنی، تا حال درونت خوب شود. حال حسن های درونم خوب شود. در نهایت آن چیز هایی مال من است که مرگ از من نگیرد.

حرف کنگره این است که ببخشیم. هر کسی به نوعی. نقطه تحمل مان را در این مسئله بالا و بالا تر ببریم.

مرزبان خبری وبلاگ: همسفر علی

تایپ: همسفر امین لژیون دوم

ویراستاری: همسفر مهدی لژیون یکم 

ارسال خبر: همسفر محمد مهدی لژیون اول

 

وبلاگ نمایندگی همسفران آقا شفا مشهد

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .