English Version
English

بهترین لحظات

بهترین لحظات

ما باید برای تعطیلات عید از قبل برنامه‌ریزی کنیم تا بتوانیم نهایت استفاده را ببریم. برای اینکه تعطیلات خوبی داشته باشیم ابتدا باید از قبل پس‌انداز کرده باشیم؛ هر شخص با هر میزان درآمدی که دارد باید این کار را کرده باشد. حال چگونه می‌توانیم تعطیلات خوبی داشته باشیم؟ همه ما قبل از اینکه وارد کنگره بشویم بسیاری از مسائل را نمی‌دانستیم، مسائل بسیار کوچک که برای ما به‌ظاهر کم‌اهمیت بودند؛ اما همین مسائل اگر رعایت می‌شد ما زندگی بهتری داشتیم.

من قبل از اینکه وارد کنگره بشوم اصلاً نمی‌دانستم که باید پس‌انداز کنم؛ هر زمان پولی به دستم می‌رسید بدون آنکه تفکری کنم آن را صرف چیزهای کم‌اهمیت می‌کردم یا اصلاً برای کارهای خود برنامه‌ریزی نمی‌کردم و به عبارتی نظم و انضباطی نداشتم. همین باعث می‌شد حال من خراب بشود و عمرم بیهوده هدر برود؛ اما از وقتی‌که با کنگره آشنا شدم، زندگی من متحول شد زیرا کنگره چیزهای مهمی به من آموخت. تعطیلاتی که قبل از ورود به کنگره داشتم برایم لذت چندانی نداشت؛ زیرا هیچ برنامه و نظمی نداشتم و نمی‌دانستم باید از این تعطیلات چگونه استفاده کنم و چه‌کارهایی قرار است انجام بدهم. خدا را شکر می‌کنم که کنگره را بر سر راه من قرار داد و تحولات عظیمی در من ایجاد کرد.

با توجه به آموزش‌هایی که در کنگره آموخته‌ام لازم است با رسیدن بهار با خانواده خود به طبیعت بروم و زیبایی‌های هستی را با تمام وجود لمس کنم و ببینم؛ از آن شکوفه‌های زیبا گرفته تا تماشای پرندگان و گوش سپردن به آوای زیبایشان.

شاید بسیاری از ما توان این را نداشته باشیم که به مسافرت‌های طولانی‌مدت برویم؛ اما می‌توانیم در کنار خانواده بهترین لحظه‌ها را سپری کنیم. برای مثال با انجام بازی‌هایی همچون شطرنج، والیبال، تنیس و ... هم به‌سلامت جسممان کمک می‌کنیم، هم به‌سلامت و نشاط روح خود. ما می‌توانیم با انجام کارهای ساده، زندگی را برای خود و خانواده خود لذت‌بخش کنیم و اوقات بیکاری خود را پر کنیم. سعی کنیم ذهنمان را از افکار منفی دور کنیم و به آن استراحت بدهیم و با کنار گذاشتن فضای مجازی بیشتر برای خانواده وقت بگذاریم.

تعطیلات فرصت بسیار خوبی است برای مسافران و همسفران که خود را محک بزنند و ببینند چه قدر آموزش‌های کنگره را فراگرفته‌اند و آیا می‌توانند آموزش‌ها را عملی و در زندگی شخصی خود پیاده کنند؟ این شاید از مهم‌ترین دلایل پیش‌بینی تعطیلات باشد. همچنین آقای مهندس می‌فرمایند: «برای رفتن به تعطیلات باید هدف داشته باشیم.» یک‌زمان‌هایی ما برای چشم و هم‌چشمی به مسافرت می‌رویم یا برای اینکه به فلانی بگوییم ما مسافرت‌های آن‌چنانی می‌رویم، این کار را انجام می‌دهیم؛ درصورتی‌که این اشتباه است زیرا به کسی ارتباطی ندارد که ما چه‌کاری انجام می‌دهیم. همچنین ما نباید در تعطیلات هیچ دیدوبازدیدی با اعضای کنگره 60 داشته باشیم و یا اینکه با راهنمای خود یا هم‌لژیونی‌ها به پیک‌نیک برویم، اصلاً چنین چیزی در کنگره وجود ندارد. یک سفر اولی باید با برنامه‌ریزی درست بیشتر میهمانی‌ها را به‌جای شب، ظهرها برگزار کند و از شب‌نشینی‌های طولانی پرهیز کند تا در درمانش اختلال به وجود نیاید و حتی از مسافرت رفتن اجتناب کند.

سال خوب و خوشی را همراه با موفقیت‌های روزافزون برای همه اعضای کنگره 60 مخصوصاً جناب آقای مهندس آرزومندم و از خداوند بزرگ طلب طول عمر و سلامتی برای آقای مهندس دژاکام دارم. ان‌شاءالله که همه ما بتوانیم از تعطیلات به‌خوبی استفاده کنیم.


نویسنده و ویراستار: همسفر عارفه رهجوی کمک‌راهنما همسفر هاجر
ارسال: کمک‌راهنمای تازه‌واردین همسفر آذر
همسفران نمایندگی چرمهین

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .