English Version
English

تعطیلات؛ بهترین زمان برای تفکر کردن

تعطیلات؛ بهترین زمان برای تفکر کردن

جلسه ششم از دوره اول کارگاه‌های آموزش مجازی همسفران نمایندگی گلپایگان با دستور جلسه «از تعطیلات چگونه استفاده کنیم؟» با استادی همسفر سمیه مرزبان گروه خانواده در روز ‌شنبه ۲۷ اسفندماه سال ۱۴۰۱ برگزار شد.

خلاصه سخنان استاد:

فلسفه دستور جلسه تعطیلات چیست؟ هیچ کاری در کنگره ۶۰ بدون تفکر نیست و هیچ اتفاقی هم به‌صورت تصادفی رخ نداده است، بلکه در طول زمان و طی تجربیاتی که آقای مهندس حسین دژاکام کسب کرده‌اند و بر اساس دستور جلسات به این نتیجه رسیده‌اند. درگذشته هرگز کنگره ۶۰ تعطیل نبوده‌ است، چون تفکر این بوده که کنگره ۶۰ مانند بیمارستان یا کلانتری است و هرگز نباید تعطیل شود؛ اما گسترش جهان‌بینی در بین اعضای کنگره ۶۰ باعث شد که موضوع تعطیلی در دستور جلسات کنگره ۶۰ مطرح شود.

آقای مهندس در کنگره ۶۰ در طول سال، دو تعطیلات را در نظر گرفته‌اند که یک تعطیلات تابستان و دیگری تعطیلات عید نوروز است. تعطیلات فقط این نیست که کوله و چادر را در ماشین گذاشته و بدون اینکه مکان مناسبی را در نظر بگیریم به سمت جاده شمال برویم. با توجه به زمان مناسب برای رفتن به مسافرت، داشتن برنامه‌ریزی، هدف و بودجه نیز لازم است. درگذشته هرزمانی که شخص دوست داشت به مسافرت می‌رفت و این موضوع باعث ناهماهنگی در برنامه‌های جلسات و لژیون می‌شد که آقای مهندس با توجه به این موضوع تصمیم گرفتند که زمانی را تعیین کنند که همه در یک‌زمان خاصی به تعطیلات بروند.

اگر برنامه‌ریزی نداشته باشیم، بودجه و مکان هم مشخص نشده باشد، نباید به مسافرت برویم. مهم‌ترین کاری که آقای مهندس فرمودند که باید در تعطیلات انجام داد «درست فکر کردن» است و بهترین زمان برای تفکر کردن و بازسازی فکر، روان و اندیشه تعطیلات است.

این دستور جلسه بااینکه خیلی ساده است ولی صحبت کردن در مورد آن سخت است؛ زیرا به خواسته معقول و غیرمعقول هرکدام از افراد مربوط می‌شود. در تعطیلات باید به خواسته‌های نفس هم فکر کرد و اینکه چقدر تزکیه و پالایش انجام‌گرفته است و توانسته‌ایم آموزش‌ها را عملی و کاربردی کنیم تا با نیامدن به کنگره حالمان خراب نشود، آیا توانسته‌ایم از ضد ارزش‌ها دوری‌کنیم و عملکرد خود را بررسی کنیم؟ این هفته زمان مناسبی است که یک رهجو به عملکرد خودش فکر کند؛ اینکه آیا در کنگره خوب قدم برداشته است و درست سفر می‌کند؟

در تعطیلات خدمت‌گزاران و راهنمایان کنگره ۶۰ یک فرصتی به دست می‌آورند که برنامه آموزشی لژیون‌های خود را بررسی کنند که آیا خوب پیش می‌روند؟ این‌یک هفته تعطیلات زمان بسیار خوبی است که افراد بتوانند انرژی، قوت و نیرو بگیرند.

آقای مهندس می‌فرمایند: «به طبیعت نگاه کنید؛ در بهار درختان شکوفه می‌زنند، در تابستان میوه می‌دهند، در پاییز برگ‌ریزان است و در زمستان زمان استراحت طبیعت است؛ اما چه کسانی از زمستان سرد و سخت، برف و باران سربلند بیرون می‌آیند؟ اشخاصی که ریشه آن‌ها قوی‌تر و جهان‌بینی بهتری دارند؛ بنابراین تعطیلات فرصتی است تا افراد دریابند که جهان‌بینی‌شان چقدر بهتر شده است. بعضی از سفر اولی‌ها ممکن است در تعطیلات ریزش کنند و از کنگره بروند، ایرادی ندارد چون قرار بوده است که بروند و برای همین نگران نباشید؛ ولی کسی که ریشه‌اش در کنگره باشد و متوجه فلسفه کنگره شده باشد، می‌داند که آرامش خود را مدیون کنگره است، در آن هفته (تعطیلات) فکر می‌کند و با حس و توان بیشتر در قسمت جسم و روان به کنگره برمی‌گردد».

زمان برگزاری گل‌ریزان نزدیک است و کسانی عضو لژیون سردار می‌شوند که جهان‌بینی آن‌ها تغییر کرده باشد. در تعطیلات روی گل‌ریزان هم تفکر کنیم که قرار است آکادمی کنگره ۶۰ برای تغییر جهان‌بینی انسان‌ها تأسیس شود و برای تأسیس شدن نیاز به پول دارد. در این هفته فکر کنید که چگونه می‌توانید عضو لژیون سردار شوید؛ حتماً به این موضوع فکر کنید که امسال بتوانیم شعبه‌های جدید اضافه کنیم.


ویراستار: همسفر حمیده رهجوی کمک راهنما همسفر ریحانه (لژیون دوم)
عکاس: همسفر سمیه، مرزبان خبری گروه خانواده
ارسال: کمک راهنمای تازه واردین همسفر سمیه
همسفران نمایندگی گلپایگان
 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .