English Version
English

هدف از تعطیلات در کنگره 60 این است که بتوانی خودت را باز نگری کنی

هدف از تعطیلات در کنگره 60 این است که بتوانی خودت را باز نگری کنی

اولین جلسه از دوره بیست و سوم کارگاه‌های آموزشی عمومی کنگره 60، ویژه نمایندگی حسنانی؛ با استادی دیده‌بان محترم آقای علی اشکذری نگهبانی مسافر ارسلان و دبیری مسافر مسعود، با دستور جلسه "از تعطیلات چگونه استفاده کنیم" شنبه 27 اسفند 1401 راس ساعت 17 آغاز به کار کرد.

سخنان استاد:

خیلی خوشحال هستم که امروز این سعادت را دارم که در کنار شما باشم و امیدوارم به کمک یکدیگر جلسه خوبی داشته باشیم.
موضوع دستور جلسه این هفته "چگونه از تعطیلات استفاده می‌کنیم " است.
قبل از اینکه راجع به دستور جلسه صحبت کنیم مطلبی  از بزرگی را مطرح می‌کنم : منصور حلاج پسرش را نصیحت می‌کرد که  نفست را کار دستش بده، در غیر این‌صورت نفس کار دستت خواهد داد، همه ما در این قضیه گیر هستیم اگر بلد بودیم کار دست نفس بدهیم نفس کار دستمان نمی‌داد، اکثر ما بلد نبودیم به نفس‌مان برنامه بدهیم در نتیجه نفس برای ما برنامه ریزی می‌کرد.
نفس تابع لذت است، کلا ساختار انسان به این شکل است، باید به نفس آموزش بدهیم که با برنامه‌ریزی لذت ببرد که این لذت به ذلت ختم نشود، اگر این برنامه ریزی را بلد باشیم خیلی راحت می‌توانیم این کار را انجام دهیم خیلی از ما فکر می‌کنیم به خاطر وجود مشکلات مصرف کننده شده‌ایم ولی همه ما به خاطر پول مفت و زمان اضافی به مصرف کننده مواد شدیم درصورتی که اگر بلد بودیم در زندگی برنامه‌ریزی کنیم سر از اعتیاد در نمی‌آوردیم.
برای چه درکنگره تعطیلات می‌گذارند؟
برای این‌که آموزش‌هایی که راجع به برنامه‌ریزی  یاد گرفته ایم را تمرین کنیم، به عنوان مثال شخصی که 6 ماه است وارد کنگره شده یاد گرفته که چگونه به خودش برنامه بدهد البته در اصل برنامه را راهنما می‌دهد ولی مجری انجام آن برنامه خود شخص می‌باشد.
ما در کنگره نصیحت و راهکار نداریم، زمانی که راهنما برنامه را به رهجو می‌دهد، خود شخص باید برای انجام آن برنامه ریزی کند و اگر توانست این برنامه ریزی را به نحواحسنت اانجام دهد از بزرگترین مشکل خود که مصرف مواد است رها می‌شود.

 

میدانید قانون پای بساط چیست؟
می‌گوید باید یکی تو بگویی من خوشم بیاید و یکی من بگویم تو خوشت بیاد در غیر اینصورت در پای بساط جایی نداری.
در کنگره آرام آرام برنامه ریزی را به شما یاد می‌دهند وهدف این است که شما بتوانی نظم را یاد بگیری چون یکی از دلایل اعتیاد خود بی‌نظمی است.
مهم ترین مسئله یک مصرف کننده، مصرف مواد مخدر است و حق هم دارد برای اینکه اگر این کار را نکند نه می‌تواند راه برود و نه زندگی کند، حالا کنگره برای حل این مسئله به فرد برنامه می‌دهد، این تعطیلات هم تمرینی است که بتوانیم این برنامه‌ریزی را انجام دهیم و قبل از اینکه نفس به تو برنامه بدهد، تو باید به نفس برنامه بدهی، یعنی برنامه فردای خودت را امروز تعیین کنی و باید به خودمان برنامه‌ای بدهیم که توان اجرای آن را داشته باشیم چون یک فرد مصرف کننده به اندازه کافی شکست را تجربه کرده است و باید حس لذت و موفقیت را تجربه کند.
ما باید بر اساس امکانات ، وضعیت و مسائل اقتصادی که داریم برای خودمان برنامه‌ریزی کنیم که توان اجرای آن را داشته باشیم، در کنگره هم همیشه برنامه‌ای داده می‌شود که قابلیت اجرا داشته باشد، مثل زمانی که راهنما 20% مواد مصرفی فرد را کم می‌کند و اگر این پله 21 روزه را درست انجام دهد هیچ مشکلی پیش نمی‌آید.
پس قضیه تعطیلات یک هنری است که هر کسی باید یاد گرفته باشد که برای خودش برنامه‌ای تنظیم کند که بتواند انجام دهد و باید تفکر همه مسائل خود را حل کند.
هدف از تعطیلات در کنگره 60 این است که بتوانی خودت را باز نگری کنی و آموزش‌های کنگره را به صورت عملیاتی به اجرا در بیاوری درست زندگی کردن را تمرین کنی.
اگر یک رهجو نتواند آموزش‌ها را اجرایی کند هیچ تغییری در او صورت نمی‌گیرد و باید در غالب تجربه و تفکر آموزش‌ها را اجرایی کند.

 

 

تهیه و تنظیم گروه سایت شعبه حسنانی

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .