English Version
English

تعطیلات یعنی بیداری، کار و تلاش، ارتقاء و به درجات بالا دست یافتن

تعطیلات یعنی بیداری، کار و تلاش، ارتقاء و به درجات بالا دست یافتن

از تعطیلات چگونه استفاده کنیم، یعنی چه؟ یعنی حرکت درست و برنامه‌ریزی دقیق در مسیر زندگی، تعطیلات به معنای بیداری، کار و تلاش، ارتقاء و به درجات بالا دست یافتن می‌باشد.
تعطیلات نوروز فرصت مناسبی برای بازیافت، ریکاوری تفکر و مراقبه می‌باشد.
تعطیلات فرصتی است که ما به امور دیگر خود هم برسیم زیرا ما فقط یک وظیفه و رسالت نداریم.  یک انسان همان‌طور که چند بعدی است؛ دارای چندین رسالت هم می‌باشد یکی از رسالت‌های مرد؛ کار کردن و کسب درآمد برای امرارمعاش خانواده است؛ کنار خانواده بودن، محبت کردن، مسافرت بردن خانواده و به کار گرفتن تمام تلاش برای اینکه خانواده در رفاه بیشتری باشد، از دیگر رسالت‌های مردان است. لکن متأسفانه به جهت بردن مسائل کاری به داخل خانه برخی از این رسالت‌ها را به‌درستی انجام نمی‌دهیم. بایستی بدانیم که خلقت بر مبنای تعادل خلق‌ شده است و موجوداتی که در هستی زندگی می‌کنند باید طبق نظم و انضباط عمل کنند تا تعادل برقرار گردد. انسان‌ها هم از این قاعده مستثنا نمی‌باشند. هر انسانی در جهت بقاء و توسعه در رشد خود نیاز به یک برنامه‌ریزی هدفمندی دارد که بتواند به‌مرور زمان در کمال آرامش و سلامت به حیات خود ادامه بدهد، مشروط به اینکه علم زندگی و خوب زیستن را آموخته باشد.
تمام جهان‌بینی و آموزش‌هایی که در کنگره می‌بینیم برای این است که انسان در صلح و آرامش به سر ببرد. یک‌ وقتی ما این صلح و آرامش و آسایش را از خودمان می‌گیریم، برای اینکه در آینده به یک صلح و آرامش بیشتری برسیم تازه معلوم هم نیست که آیا به آن برسیم یا نه! زیرا جهان سه روز است: دیروز، امروز و فردا. دیروز که گذشته، فردا را هم معلوم نیست که درک کنیم پس امروز که هستیم از هر چیزی در سرِ جای خودش استفاده کنیم. در لحظه بودن و در لحظه از فرصت‌ها استفاده کردن ارزش بسیار بالایی دارد در مسیر زندگی هم بایستی از لحظات لذت برد.
در مسیر سفر در تعطیلاتمان  باید از مسیر، جاده، رودخانه و درختان اطراف لذت برد.
یک‌بخشی از لذت‌ها، بین فقیر و غنی فرقی ندارد لذت بردن از جریان رودخانه، از زیبایی درختان، بهره‌مندی از هوای آزاد و پاک ربطی به توان مالی اشخاص ندارد و هرکسی می‌تواند با هر توان مالی و با برنامه‌ریزی مناسب از همه فرصت‌ها و زیبایی‌های طبیعت بهره‌مند شود.
اگر خوب دقت کنیم و خوب بنگریم در قوانین و حرمت‌های کنگره ۶۰ می‌توانیم تفکر عمیقی داشته باشیم؛ متوجه می‌شویم که متد DST روشی است که بسیار زنده و الگویی از طبیعت و هستی می‌باشد و سندی است بدون نقص که در یافتن راه می‌باشد و این روش و مثلث‌ها را می‌توان در هر زمینه‌ای به کار گرفت و استفاده نمود. چون الگوی اولیه آن را کنگره در اختیار همه ما انسان‌ها گذاشته است. بنابراین انسان باید در حیات از زندگی و ادامه دادن زندگی لذت ببرد و با اختیاری که داده شد به انسان بتواند به بهترین شکل ممکن به تصویر بکشاند پس برای ادامه این فصل جدید باید ساختار آن را در ذهن خودمان به نمایش بگذاریم و به درون خودمان سفری کنیم.
اما من تصمیم دارم از تعطیلات به‌خوبی استفاده کنم و به نحو مطلوب شرایط را در نظر می‌گیرم که هم استراحت کنم و افکارم را به پرواز در بیاورم و تصمیمات جدیدی را بعد از تعطیلات داشته باشم و کارهای عقب‌ افتاده‌ام را انجام بدهم، هم به کارهایی که در آینده برای کنگره‌ دارم را انجام بدهم، درس بخوانم و از طبیعت کمک بگیرم و آماده‌ باشم برای امتحان کمک راهنمایی و جایگاهی را که آرزو دارم خدمت کنم. همه‌چیز را به خداوند می‌سپارم و توکل می‌کنم و رضایم به رضای اوست و با سعی و تلاش تسلیم هستم. هر آنچه که اذنش باشد او صادر می‌کند.
کلام آخر؛ امیدوارم همه مسافران و همسفران عزیز از این تعطیلات به‌‌خوبی استفاده نمایند. پیشاپیش سال نو را به بنیان کنگره ۶۰ و خانواده محترمشان و همچنین به خانواده بزرگ کنگره ۶۰ تبریک و تهنیت عرض می‌کنم.
سلامتی، سربلندی و عاقبت ‌به ‌خیری و آخرت به خیری همه را از ایزد منان خواستارم و از خداوند متعال می‌خواهم که در همه حال پشت و پناه و حافظ و نگهدارتان باشد و تمام لحظات زندگی‌تان سرشار از عشق به الله، نور قرآن و انوار الهی باشد.
امیدوارم سالی پربار و پر خیر و برکت داشته باشید.


رابط خبری و نویسنده: همسفر سمیه رهجوی کمک راهنما همسفر لیلا (لژیون بیست ‌و دوم)
ویراستاری و ارسال: همسفر فاطمه رهجوی کمک راهنما همسفر لیلا (لژیون سوم)
همسفران نمایندگی شادآباد

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .