English Version
English

تعطیلات، فرصتی برای بودن در کنار خانواده

تعطیلات، فرصتی برای بودن در کنار خانواده

به‌نام قدرت مطلق الله

«یاد الله در هر جا، یاد خود از قطره به اقیانوس است.»

دستور جلسه هفته:

 

لژیون یک، کمک راهنما همسفر اعظم عزیز

--------------------------------------

سلام دوستان معصومه هستم یک همسفر؛
در ابتدا وظیفه خود می‌دانم که از جناب آقای مهندس دژاکام عزیز به خاطر اینکه پیام‌آور حق هستند و مسیر نور و روشنایی را در پیش روی ما قرار دادند، تقدیر و تشکر فراوان می‌کنم، سال جدید را به ایشان و خانواده محترمشان تبریک می‌گویم و برایشان از خداوند سالی توأم با شادی و رسیدن به آرزوهایشان را آرزومندم. در رابطه با دستور جلسه، جناب آقای مهندس می‌فرمایند: در زندگی برای انجام دادن کوچک‌ترین کارها هم نیاز به برنامه‌ریزی داریم و تعطیلات فرصت خوبی است، برای اینکه کمی برای خود و خانواده وقت بگذاریم؛ چون در طی سال غرق در روزمرگی و نیازهای مالی می‌شویم که از خود و خانواده فراموش می‌کنیم، در صورتی که این تلاش‌ها برای راحتی در زندگی است. همان‌طور که جناب آقای مهندس گفته‌اند: روزانه باید ۸ ساعت کار، ۸ ساعت استراحت و ۸ ساعت فوق برنامه یا اوقات فراغت را برنامه‌ریزی کنید و در سال هم دو هفته استراحت داشته باشید. در تعطیلات برای رفتن به مسافرت و در کنار خانواده بودن باید برنامه‌ریزی لازم صورت بگیرد، باید از طبیعت زیبا و سبز لذت ببریم، دیدن همین طبیعت پاک، زیبا، سبزی و شادابی درختان و دوری کردن از روزمرگی باعث شادی و نشاط فراوان درونی و بیرونی می‌شود و با یک برنامه‌ریزی عالی می‌توان از تعطیلات بهترین استفاده را کرد. به عقیده من این بهترین زمان برای ما سفر اولی‌ها است که بتوانیم با شروع سال جدید برنامه‌ریزی را از همین آغاز سرلوحه زندگی خود قرار بدهیم و با رسیدن به اندیشه و تفکر سالم بتوانیم زندگی خود را به سمت ارزش‌ها سوق دهیم و از ضدارزش‌ها دوری کنیم. متشکرم.

 

لژیون دوم، کمک راهنما همسفر فاطمه عزیز

--------------------------------------

سلام دوستان پریسا هستم همسفر علیرضا؛

به نظر من این دستور جلسه به من آموزش می‌دهد که قبل از انجام هرکاری باید تفکر کنم و به یکباره کاری را انجام ندهم. مثلاً: بدون فکر کردن، بدون برنامه‌ریزی قبلی به مسافرت بروم! باید بدانم ابتدا برای رفتن به مسافرت برنامه‌ریزی لازم را مهیا کنم؛ باید باز بودن راه‌ها و مسیر را بررسی کنم، پس‌اندازازقبل داشته باشم که دچار مشکل نشوم؛ در حین مسافرت یا در زمان برگشت تمامی جوانب را در نظر داشته باشم. جناب مهندس می‌فرمایند: سفراولی‌های عزیز به مسافرت نروند، من سال قبل با مسافرم در منزل ماندیم و گوش به فرمان راهنمایان عزیزمان بودیم تا به بسلامتی سفر اولمان تمام شد و امسال وارد سفر دوم شدیم. امیدوارم که تعطیلات به همه عزیزان خوش بگذرد.

 

لژیون سوم، کمک راهنما همسفر هما عزیز

--------------------------------------

سلام دوستان سعیده هستم همسفر جواد؛
پیشاپیش فرا رسیدن عید نوروز را تبریک می‌گویم و امیدوارم در این سال جدید همه به خواسته‌های خوب خودشان برسند. در کنگره۶۰ تا چند سال پیش بنا به دستور و صلاح دید آقای مهندس به هیچ عنوان تعطیلی نبود و جناب آقای مهندس معتقد بودند که هر موقع بیمارستان تعطیل شد، کنگره هم تعطیل شود؛ ولی با گذشت زمان تصمیم گرفتند در سال دو بار تعطیلات رسمی در کنگره برگزار شود. انسان‌ همیشه به دنبال این است که شرایط خوبی را در زندگی خود داشته باشد. من باید از تعطیلات به خوبی استفاده کنم، برنامه‌ریزی داشته باشم و طبق دستورات راهنمای عزیزم عمل کنم؛ چون به دنبال آرامش هستم. راهنمایان عزیز بهتر می‌دانند که چه چیزی به صلاح مسافرها و همسفران هست، به طور مثال راهنمایان عزیز می‌گویند: یک سفر اولی نباید به سفر رود؛ می‌پرسیم: چرا؟ به خاطر اینکه ممکن است در سفر، برنامه‌ها و اتفاقاتی برایش پیش بیاید که سفرش خراب شود. مثلاً به حرف راهنما گوش ندهد و به مسافرت برود و در طول سفر شربت OT کم بیاورد و دسترسی به جایی هم ندارد یا مسافرت به جایی رود که قبلاً در همان سفر مصرف می‌کرده و دوباره آن حال و هوا برایش تازه شود و لغزش کند و .... همسفر باید کاری کند که در این تعطیلات محیط بسیار خوبی را مهیا کند که هم به خود و هم به تمام اعضای خانواده خوش بگذرد. یک مدت طولانی که کنار یک مصرف‌کننده بودیم در یک شرایط خیلی بد و ده ماهی که طول سفر اول هست را کنار مسافر باشیم، تا انشاالله به خوبی سفر تمام شود و به رهایی برسد چرا که برای سفر رفتن وقت بسیار است. یک سفر اولی با انجام خیلی از کارها می‌تواند از تعطیلات لذت ببرد. محیط خانه را آرام نگه دارد، به مکان‌های دیدنی شهر برود. اما در سفر دوم به مسافرت رفتن آزاد است و تا جایی که شرایط وجود دارد یک سفر دومی به مسافرت برود خیلی بهتر است. وقتی وارد سوار دوم می‌شویم و به مسافرت می‌رویم، سفری تاریخی می‌شود؛ چون بعد از چند سال در تاریکی بودن وارد دنیای جدیدی می‌شویم؛ همه چی در طبیعت را می‌بینیم که شاید قبلاً هم به همین سفر و همین‌جا رفته بودیم؛ ولی درست حس نمی‌کردیم. ولی با ورود به سفر دوم دید، افکار، نگاه و اندیشه همه چیز تغییر می‌کند و بهترین استفاده لازم را از سفر کردن می‌بریم. انشاالله که همگی بتوانیم از تعطیلات لذت ببریم و در هر مقطعی که هستیم؛ چه در سفر اول و چه در سفر دوم لذت از همان مقطع ببریم و بهترین استفاده را بکنیم و فرمانبردار باشیم. سالی پر از انرژی را برای همه آرزو می‌کنم. از این که به مشارکت من گوش کردید، ممنونم.

لژیون چهارم، کمک راهنما همسفر شفیعه عزیز

--------------------------------------

سلام دوستان الهام هستم یک همسفر
برای استفاده از تعطیلات باید برنامه‌ریزی و پس انداز کنیم. به فرمود‌ه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ی جناب آقای مهندس: در گروه‌های مشابه، تعطیلات اصلاً امکان‌پذیر نیست؛ باید فرد دائماً در کلاس باشد؛ اما در کنگره۶۰ چنین چیزی نیست؛ زیرا فرد در حال استفاده از دارو است و آموزش‌های لازم را فرا گرفته است. نیروها باید استراحت کنند و در تعطیلات کلاس‌ها کاملاً تعطیل است و هیچ راهنمایی نمی‌تواند، لژیون تشکیل دهد و یا کلاس مجازی برگزار کند. همه باید در کنار خانواده باشند و طبق برنامه همه سی‌دی هفتگی را گوش دهند و بنویسند. اگر من در تعطیلات برای آموزش گرفتن از سی‌دی‌ها استفاده نکنم و یا خرج‌های اضافه داشته باشم؛ مطمئناً به مشکل برمی‌خورم. پس برای حال خوش خودم در این تعطیلات باید از سی‌دی‌ها آموزش بگیرم و آن‌ها را کاربردی کنم و در کنار مسافرم و خانواده روزهای خوبی را طی کنم. آرزوی روزهای ناب برای همه همسفران عزیز را دارم. متشکرم.

 

لژیون پنجم، کمک راهنما همسفر نرگس عزیز

--------------------------------------

سلام دوستان سهیلا هستم همسفر محمدرضا
اولین چیزی که در تعطیلات به فکر انسان می‌رسد به سفر رفتن است. خداوند را شاکر و سپاسگزارم که در مکانی قرار گرفته‌ام که بدون رفتن به تعطیلات، هم می‌توانم خستگی‌ را از تنم دور کنم، احساس آرامش، دوست داشتن، امنیت و حال خوش و حس خوب زندگی کردن را داشته باشم. تا قبل از ورودم به کنگره هیچ یک از این‌ها را درک نکردم و تمام حس‌هایم بسته شده بود. فکر می‌کردم این زندگی سخت و طاقت‌فرسا باید با غم و ناراحتی سپری شود. در کنگره تمام حس‌هایم‌  باز ‌شد و دریافتم که چگونه شاد زندگی کردن و در آرامش و صلح بودن و از زندگی خوب که حق تمام انسان‌ها است، برخوردار باشم، حتی برای یک سفر کوتاه، برنامه‌ریزی کنم. تعطیلات هم جزئی از زندگی انسان‌ها و نیاز بشر است. اما این که چگونه، چطور و در چه شرایطی از آن بهره ببریم، مهم است. گاهی باید از آن صرف‌نظر کنیم تا باعث آسیب بیشتری‌ نشود. در گذشته مسافرت‌های من، برای دورشدن از مسافرم بود؛ نه تنها حالم خوب نمی‌شد، بلکه افسرده‌، خسته‌ و ناراحت‌تر برمی‌گشتم و برخلافِ آنچه در تصورم بود، هیچ احساس شادی و حال خوشی نداشتم؛ اما امروز در کنگره‌ برای رسیدن به حال خوش هستیم؛ اما حال خوش مثل حل شدن دو چیز است؛ یعنی اگر در یک استکان آب و مقدار نمک بریزیم، نمک در آب حل شده و طعم آن آب شور است و همین‌طور اگر به جای نمک در آب شکر بریزیم، خوب مسلماً طعمش شیرین می‌شود. پس ما در جایی هستیم تا در زندگی طعم‌ها را تجربه کنیم و به حال خوش برسیم. برای من بهترین تعطیلات در کنگره است؛ چون اینجا با آموزش‌های ناب کنگره به طعم شیرینِ حال خوش و رهایی رسیدیم. به امید آن روز برای رهایی تک‌تک شما عزیزان همسفر. از این که بامشارکت من همراه بودید، ممنونم.

لژیون ششم، کمک راهنما همسفر مریم عزیز

--------------------------------------

سلام دوستان عفت هستم همسفر محسن؛

من تصمیم دارم، تعطیلات امسال با سال‌های قبلم متفاوت باشد؛ اول اینکه باید خودم را برای بعد از تعطیلات آماده کنم؛ برای رفتن به تهران و گرفتن گل رهایی از دستان پر مهر آقای مهندس و این رهایی را به فال نیک خواهم گرفت که مصادف با سال جدید و ماه مبارک رمضان شد، چون آقای مهندس هم در ماه مبارک رمضان به متد DSTرسیدند و بعد هم با تلاش و همت ایشان به این جایگاه ارزشمند رسیدند. من هم می‌خواهم اگر انشاالله فرصتی بود، مروری داشته باشم به یک سال گذشته قبل ورود به کنگره که چه حالی داشتم و حالا چه حالی و موقعیتی دارم. امیدوارم بتوانم از تعطیلاتم به نحو احسنت استفاده کنم و مروری بر درس‌های آزمون داشته باشم تا به آن‌چه که خواست قلبی من هست، برسم. امیدوارم در سال جدید بتوانم با خدمت گرفتن بخش کوچکی از زحمات و محبت‌های شعبه و کنگره را جبران کنم. از اینکه به من وقت مشارکت دادید ممنونم.

 

لژیون هفتم، کمک راهنما همسفر معصومه عزیز

--------------------------------------

سلام دوستان فریده هستم همسفر مهدی؛
این دستور جلسه خیلی زیبا است و برای بار دوم که این دستور جلسه را می‌نویسم در سفر دوم هستم و حس خیلی خوبی دارم. سال قبل که من و مسافرم در سفر اول، تعطیلات نوروزی را به گفته جناب مهندس عزیزمان به سفر و به مهمانی‌هایی که به درازای شب می‌کشد، نمی‌رفتیم؛ ولی حالمان خیلی خوب بود و از این فرصت پیش آمده استفاده کردیم و کارهای عقب افتاده خود را انجام دادیم. من از اینکه حال مسافرم روز به روز بهتر می‌شد خیلی خوشحال بودم. اکنون که خودم و مسافرم رها شدیم و به حال خوب رسیدیم، خدا را شکر می‌کنم و امیدوارم که بتوانم تمامی آموزش‌های کنگره را کاربردی کنم؛ زیرا همه‌ آن‌ها در جهت بهبود حال من گذاشته شده است. اما امسال عید تصمیم گرفتیم و از قبل برنامه‌ریزی کردیم، اکنون که حالمان خوب است به مسافرت برویم. خیلی خوشحالم که از آن تاریکی‌ها بیرون آمده‌ایم و روشنایی‌ها را تجربه می‌کنیم و هر مشکلی که در زندگی‌ اتفاق می‌افتد، با تفکر و آرامش آن را حل می‌کنم. ولی قبل از اینکه به کنگره بیایم این‌گونه نبودم و خدا را شاکرم که این مکان مقدس را جلوی راه ما گذاشت تا بتوانم خوب زندگی کردن را آموزش بگیرم. از استاد عزیزم به خاطر حال خوبی که الآن دارم، خیلی متشکرم. عید نوروز را پیشاپیش به جناب مهندس عزیزمان و اعضای خانواده کنگره۶۰ تبریک عرض می‌کنم.

 

لژیون نهم، کمک راهنما همسفر معصومه عزیز

----------------------------------------

سلام دوستان فاطمه هستم یک همسفر؛
تعطیلات برای روحیه انسان بسیار لازم است، بعد از چند ماه کار کردن و خستگی جسم و روح خیلی برای انسان می‌تواند، مفید باشد. اوایل تشکیل کنگره گویا در کنگره تعطیلات نبود؛ ولی بعد از چند سال جناب مهندس تعطیلات رسمی و دو هفته اول سال را تعطیل اعلام کردند که اعضا به استراحت بپردازند؛ ولی باید برای سفر برنامه‌ریزی داشته باشیم؛ یعنی مقصد مشخص داشته باشیم که بعد به مشکل مکان برنخوریم، دوم از قبل پس‌انداز داشته باشیم تا با مشکل مالی برخورد نکنیم و سوم هدف از رفتن به سفر استراحت باشد نه اینکه از روی چشم و هم‌چشمی که از فامیل کم نیاوریم باشد. حتی استفاده از تعطیلات می‌تواند، در شهر خودت باشد، یعنی رفتن به ییلاقات و استراحت دادن به جسم و روح خودت که بعد از چند ماه کار کردن حتماً نیاز به استراحت دارد و اگر این استراحت را نکنید، باید با داروهای مختلف جبران مافات نمائید. در اینجا لازم است از جناب مهندس تشکر نمایم که به فکر همه چیز بودند و هستند و از خداوند برای ایشان عمر باعزت خواهانم و امیدوارم سال خوبی برای همه باشد.

 

لژیون دهم، کمک راهنما همسفر زهرا عزیز

--------------------------------------

سلام دوستان سهیلا هستم همسفر حامد؛
زندگی من از کودکی تا به حال فراز و نشیب‌های بسیار داشت و من وقتی فهمیدم زندگی چیست که چشمم را باز کردم و دیدم در زندگی اعتیاد هستم، پدرم اعتیاد شدیدی داشتند. من نمی‌فهمیدم عید چیست، تعطیلات چیست و درکی از تفریح کردن نداشتم. در زمان مدرسه معلم موضوع انشاء می‌داد: عید خود را چگونه گذرانده‌اید و من با خیال‌پردازی‌های کودکانه جاهایی را که دوست داشتم بروم، بر روی کاغذ می‌نوشتم. آن زمان بود که فهمیدم باید بزرگ فکر کنم و به ناچار بزرگ شوم در حالی که کودکی بیش نبودم. در نهایت پدرم ما را با کلی سؤال بی‌جواب رها کردند و رفتند. زندگی با تمام خوشی‌ها و ناخوشی‌ها گذشت. به سن ازدواج که رسیدم این اتفاق برایم محقق شد که پایان هر نقطه سرآغاز خط دیگری است و زندگی مجردی من به پایان رسید. زندگی متأهلی شروع شد، خدا را شکر همسرم اهل تفریح هستند و تمام آن رویاپردازی‌های زمان مدرسه‌ام به واقعیت پیوست. گاهی اوقات فقط با یک فلاسک چای ساده بهترین تفریح را داشتم. خدا را شکر همسرم که مسافرم هستند، سفرشان را به خوبی سپری می‌کنند و ما خانواده‌ای مستقل با یک فرزند زیبا و دوست داشتنی و یک تو راهی هستیم. تمام سعی و تلاشم را می‌کنم که خانواده‌ام از تعطیلات این سال‌ها نهایت لذت را ببرند و مثل من نیاز به رویاپردازی و حسرت نداشته باشند. از این که به مشارکتم توجه کردید، ممنونم.

 

لژیون یازدهم، کمک راهنما همسفر اکرم عزیز

--------------------------------------

سلام دوستان طیبه هستم همسفر مرتضی؛
فلسفه تعطیلات استراحت و آرامش است که باید به خودم و خانواده خود بدهم و در تعطیلات برای فراهم کردن اوقات شاد تمام سعی خود را می‌کنم. در سفر اول به صلاحدید راهنمای مسافرم اجازه مسافرت نداشتیم، اول خیلی ناراحت شدم، ولی وقتی به نتیجه شیرین رهایی فکر کردم، دیدم صبرکردن ارزش دارد؛ خوشحالم که امسال می‌توانیم در سفر دوم از تعطیلات به منظور مسافرت هم بهره ببریم و مطمئنم می‌توانیم لحظات خوبی برای خانواده بسازیم. یاد گرفتم مشکلات و سختی‌ها را آسان‌تر بگیرم و با فکر و حرکت آن‌ها را حل کنم تا سدی برای آرامش و حس خوب من در اوقات فراغت نباشد.

 

لژیون دوازدهم، کمک راهنما همسفر نجمه عزیز

---------------------------------------

سلام دوستان زینب هستم همسفر؛
در مورد مسافران سفر اول طبق گفته جناب مهندس: نباید مسافرت بروند؛ چون داروی OT که مصرف می‌کنند ممکن است با شرایط آب و هوایی فعلی آن‌ها سازگار شده باشد و در صورت تغییر این شرایط به درستی پاسخگوی نیاز جسم آن‌ها نخواهد بود. در تعطیلات نباید هیچ‌گونه ارتباطی با راهنما برقرار کرد، به نظر من سفر اولی‌ها و دومی‌ها نباید در تعطیلات از کنگره دور شوند؛ باید از آموزش‌های کنگره استفاده کنند؛ آقای مهندس بارها گفتند: علم انسان باید به قدری بالا باشد که از نوشتارها جلوتر باشد. انسان‌ همیشه دنبال این هست که بهترین شرایط زندگی را برای خود به وجود بیاورد و یکی از بزرگترین نعمت‌هایی که خداوند به او داده همین زندگی کردن است. من هم‌ تصمیم گرفتم از تعطیلات عید نوروز به خوبی استفاده کنم و به نحوه مطلوب شرایط را در نظر بگیرم که هم استراحت کنم، هم تصمیمات جدیدی برای زندگی خود بگیرم و کارهای عقب افتاده‌ام را انجام بدهم. امسال تعطیلات عید نوروز برای من متفاوت می‌باشد. من سعی می‌کنم در تعطیلات  سی‌دی بنویسم؛ ایتدا تصمیم داشتم به مسافرت بروم، ولی طبق گفته جناب مهندس که سفر اولی‌ها نباید به سفر بروند، من هم از سفر خود صرفه‌نظر کردم، برای اینکه مسافرم به درمان و رهایی برسد. در پایان آرزو می‌کنم که همه سفر اولی‌ها به درمان و رهایی برسند و پیشاپیش سال نو را به بنیان کنگره۶۰، خانواده محترمشان و همه اعضای کنگره۶۰  تبریک عرض می‌کنم.

 

لژیون چهاردهم، کمک راهنما همسفر زهرا عزیز

----------------------------------------

سلام دوستان مریم هستم همسفر علی؛

یک زمانی آقای مهندس کنگره را تعطیل نمی‌کردند ولی الان چند سال است که تعطیلات عید نوروز و دو هفته در تابستان تعطیل می‌باشد که نیروهای خدمتگزار به استراحت خودشان بپردازند. چون کنگره اگر باز باشد هیچ کدام از نیروها، راهنماها، مرزبان‌ها و مسافران نمی‌توانند به تعطیلات بروند و این‌که اگر همیشه سر کار باشند، فشار کار باعث خستگی و تخریب مسافر می‌شود. چند نکته دیگر در مورد تعطیلات؛ اول: تعطیلات باید باشد که شخص به مسافرت برود. دوم: برای تعطیلات باید برنامه‌ریزی و هدف داشته‌باشد. سوم: مسئله‌ی بودجه برای تامین هزینه‌های سفر باید از 6 ماه قبل برنامه‌ریزی کند هر هفته یا هر ماه مقداری پول کنار بگذارد تا بودجه برای تعطیلات و مرخصی تامین شود.

 

لژیون سردار

----------------------------

سلام دوستان حمیده هستم همسفر و مسافر تغذیه سالم
پایان و آغاز سال جدید همان وادی سیزدهم هست، امیدوارم اندوخته‌های زیادی در کوله‌بارم داشته باشم. کوله‌باری پر از آگاهی، اطلاعات و دانش که بتوانم از آن بهره ببرم. من همیشه به فکر مادیات و ظاهر بودم و به باطن و معنویات اهمیتی نمی‌دادم؛ ولی خدا را شکر از وقتی با کنگره آشنا شدم و آموزش‌های ناب کنگره را فرا گرفتم، توانستم به صور پنهان خودم، همانند صور آشکار اهمیت بدهم و ذره‌ذره آن‌ها را کاربردی کنم و به آرامش برسم. با شروع سال جدید و آغاز فصل بهار به فرموده جناب مهندس من می‌توانم به طبیعت نگاه کنم و از آن الگو بگیرم. با تغییر فصل، درختانی که به خواب رفته‌اند، بیدار می‌شوند، برگ و شکوفه می‌زنند، بعد هم میوه می‌دهند با دیدن این تغییرات می‌توان به این نتیجه رسید که من هم می‌توانم تغییر کنم، البته تغییرات مثبت تا به آرامش و آسایش بیشتری برسم و کیفیت زندگی را ارتقاء دهم. اگر مسافری در سفر اول است، باید همسفر بیشتر مراقب رفتار خودش باشد و سعی کند، جوی آرام و بدون تشنج برای مسافر فراهم کند تا مسافر احساس آرامش کند؛ زیرا این زمان تهدیدی برای مسافرانی که در سفر اول می‌باشند و وارد جنگ می‌شوند. من سفر اولی نباید به مسافرت بروم، می‌توانم در کنار خانواده نهایت استفاده را ببرم و با خودم فکر کنم در سال گذشته چه کارهایی را انجام دادم و از آن‌ها کدامشان غلط بوده است و برای سال جدید برنامه‌ریزی و اهدافی برای خودم تعیین کنم و برای رسیدن به اهدافم تمام تلاش خود را بکنم. اینکه بهترین فرصت برای من است که کارهای عقب افتاده‌ای که دارم را انجام بدهم. خدا را شاکرم که با کنگره آشنا شدم و این آموزش‌های ناب را از آقای مهندس دژاکام و راهنمای خوب خودم خانم معصومه عزیز گرفتم و دست ایشان را می‌بوسم و از صمیم قلبم آرزوی رهایی برای همه مسافرها از جمله مسافر خودم را دارم. امیدوارم سال جدید، سالی پر از خیر و برکت برای جناب مهندس عزیز و تمام اعضای کنگره۶۰ باشد و همیشه در صلح و آرامش باشند.

 

با تشکر از مشارکت‌ها و همدلی شما یاران و همسفران عزیز

رابط خبر: همسفر وجیهه، رهجوی کمک راهنما همسفر فاطمه (لژیون دوم)

ویراستاران: همسفر وجیهه، رهجوی کمک راهنما همسفر فاطمه (لژیون دوم) و همسفر زهرا، رهجوی کمک راهنما همسفر معصومه (لژیون نهم)

همسفران نمایندگی شفا

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .