English Version
English

حرکت درست، برنامه‌ریزی و جهان‌بینی؛ لازمه تعطیلات

حرکت درست، برنامه‌ریزی و جهان‌بینی؛ لازمه تعطیلات

این دستور جلسه آخرین دستور جلسه سالیانه کنگره ۶۰ و خیلی حائز اهمیت است. تعطیلات آخر سال کنگره با دیگر تعطیلات فرق بسیاری دارد؛ زیرا ما در کنگره در طول یک سال آموزش جهان‌بینی می‌بینیم که بتوانیم درست زندگی کردن را یاد بگیریم.

این دستور جلسه فرصت خوبی است که خود را محک بزنیم که در این چند روز تعطیلات حال من چطور خواهد شد، اگر توانستم در مسیر باشم و آموزش‌هایی که گرفته‌ام را کاربردی کنم، قطعاً تعطیلات در کنار خانواده و دوستان برای من لذت‌بخش و شیرین سپری خواهد شد، در غیر این صورت تعطیلات برایم سخت و دشوار خواهد گذشت.

یک سفر اولی خیلی بهتر است که به مسافرت نرود. علت مهم آن‌هم به این دلیل است که برنامه خوردن شربت، خواب و غذای مسافر دچار به‌هم‌ریختگی نشود و به مشکل برنخورد ولی برای سفر دومی‌ها این تعطیلات خیلی لذت‌بخش‌تر است؛ زیرا مسافر آن‌ها رهاشده ‌است.

قبل از شروع تعطیلات باید حتماً برنامه‌ریزی دقیق داشته باشیم و موضوع مادیات، بودجه و اینکه به چه مکانی و با چه وسیله‌ای می‌خواهیم سفر کنیم و اینکه کجا می‌خواهیم ساکن شویم را در نظر بگیریم؛ باید عاقلانه و حسابگرانه عمل کنیم. ما در کنگره یاد گرفتیم که از کمترین امکانات، بیشترین استفاده را کنیم زیرا هدف از کنار هم بودن، به همدیگر محبت کردن و عشق ورزیدن است. خیلی از افراد در دنیا هستند که وضع مالی خوبی هم دارند ولی نمی‌توانند حتی یک وعده کنار هم سر یک سفره غذا بخورند. مهم درک کردن و احترام بین تمام اعضای خانواده است و باید از مسافر و همسفر خود سپاسگزار باشیم که به درمان و رهایی رسیدند و باعث حال خوب ما شده‌اند و در تمام شرایط ناخوشی و خوشی همراه و هم مسیر ما بودند و در مسیر آموزش قرار گرفتند، بی‌منت عشق ورزیدن را آموختند، در کنار یکدیگر رشد کردند و معنی خوب زندگی کردن را درک کردند.

این تعطیلات کنگره فرصت خوبی است که وقت بیشتری را در کنار خانواده بگذرانیم و لذت دورهم بودن را بچشیم؛ زیرا در سال‌های گذشته که دچار غفلت و تاریکی بودیم، قدر همدیگر را نمی‌دانستیم. حال که فرصتی پیش‌آمده، از تک‌تک لحظات زندگی به بهترین نحو استفاده کنیم و از طبیعت زیبا یاد بگیریم که در پس هر رنج و سختی می‌توانیم با صبر و تلاش و انتخاب بهترین‌ها به بهاری پر از شکوفه برسیم و طبیعت را الگوی خود قرار دهیم و بدانیم تا سختی‌ها را تحمل نکنیم به آرامش نخواهیم رسید و انسان تا تاریکی و سختی را تجربه نکند قدر راحتی و نور را نمی‌داند.

سفر اولی‌ها قدر سفر باارزش خود را بدانند و شکرگزار باشند و با آموزش‌هایی که دریافت کرده‌اند بیشتر تفکر کنند و تعطیلات را باحال خوش در کنار خانواده خود سپری کنند؛ زیرا کلید رهایی و حال خوش در پایان سفر اول به آن‌ها داده خواهد شد و بدانند که پاداش آن‌ها صبرشان است که با رسیدن به رهایی‌ دریافت خواهند کرد.

خداوند را هزاران بار شکر و از صمیم قلبم از آقای مهندس دژاکام عزیز سپاسگزارم که کنگره را بنا کردند و به ما علم و هنر درست زیستن را آموختند. سال نو را پیشاپیش به‌تمامی اعضای کنگره ۶۰ تبریک می‌گویم و سالی سرشار از محبت و عشق را برایشان آرزو می‌کنم. خدا قوت عرض می‌کنم خدمت تمام عزیزان خدمتگزاری که در هر جایگاهی خدمت می‌کنند و امیدوارم که از تعطیلات به‌خوبی استفاده کنند.


نویسنده: کمک‌راهنما همسفر معصومه
ویراستار: همسفر اکرم رهجوی کمک‌راهنما همسفر سمیه (لژیون دوم)
تصویرگر: همسفر زینب رهجوی کمک‌راهنما همسفر الناز (لژیون هفتم)
ارسال: همسفر مریم رهجوی کمک‌راهنما همسفر سمیه (لژیون سوم)
همسفران نمایندگی حافظ
 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .