English Version
English

اگر در حال حاضر ۱۶ نمایندگی در اصفهان داریم، به خاطر پشتیبانی ستاد مبارزه با مواد مخدر، جناب آقای ایزدی می‌باشد.(یاس)

اگر در حال حاضر ۱۶ نمایندگی در اصفهان داریم، به خاطر پشتیبانی ستاد مبارزه با مواد مخدر، جناب آقای ایزدی می‌باشد.(یاس)

آقای اصغر منصوری دیده‌بان محترم شعب اصفهان، به‌اتفاق دو تن از مسئولین ستاد مبارزه با مواد مخدر اصفهان، روز شنبه 20 اسفندماه 1401 در نمایندگی یاس حضور بهم رساندند و مورد استقبال مسافران و همسفران این شعبه قرار گرفتند.

سخنان آقای منصوری:

سلام دوستان اصغر هستم یک مسافر.

ما همکاری بسیار تنگاتنگی با ستاد مبارزه با مواد مخدر داشته و داریم. اگر در حال حاضر ۱۶ نمایندگی در اصفهان داریم، به خاطر پشتیبانی ستاد مبارزه با مواد مخدر، جناب آقای ایزدی می‌باشد.

ما در کنگره ۶۰ سه گروه داریم: آقایان مسافر (مصرف‌کنندگان مواد مخدر)، خانم‌های همسفر (خانواده‌های مصرف‌کنندگان) و خانم‌های مسافر که کلاس‌های این عزیزان به‌صورت جداگانه و طبق روش DST و پروتکلی که در کل ایران در حال اجرا است، برگزار می‌شود. خداراشکر علاوه بر اصفهان و تهران و مشهد، شعبی در شهر کرمان و هیدج هم راه‌اندازی شد و به‌تازگی آقای مهندس اجازه دادند یک شعبه جدید برای خانم‌های مسافر در اصفهان دایر شود.

افرادی که به کنگره می‌آیند، هیچ مبلغی پرداخت نمی‌کنند. ما یک قانون یازدهم داریم که در پایان جلسات سبدی چرخانده می‌شود و عزیزان به‌صورت دلخواه حمایت می‌کنند. در همه جای ایران، کنگره ۶۰ به همین روال است. هیچ عکسی از هیچ شخصی درجایی نیست که فلانی فلان کار را انجام داده است.

در کنگره ۶۰ هیچ فرقی بین انسان‌ها نیست، تفاوت فقط در همان است که در قرآن می‌گوید؛ «پرهیزکارترین شما نزد خداوند، عزیزتر است». عزیزانی که شال به گردن دارند، تمام‌وقت خود را اختصاص می‌دهند تا به دیگران به‌صورت رایگان خدمت کنند، بیشترین هزینه را هم پرداخت می‌کنند، حتی بیشتر از یک تازه‌وارد. آن‌ها حتماً باید ماهی یک‌بار به تهران بروند، چون بعد از ۱۰ الی ۱۱ ماه که یک نفر رها می‌شود، باید نزد جناب مهندس بروند، زیرا اجازه قطع مواد فقط به دست جناب مهندس صورت می‌گیرد. همه هزینه‌های رفت‌وآمد به عهده خود راهنما می‌باشد.

تکامل در جمع صورت می‌پذیرد. این افراد دورهم جمع شده‌اند تا به بقیه کمک کنند. هیچ آقایی اجازه ورود به شعبه خانم‌های مسافر را ندارد، خود من هم به‌عنوان دیده‌بان، با اجازه آقای مهندس و با هماهنگی به شعبه آمدم. فقط در هفته دیده‌بان، آقای مهندس یا پسرشان استاد امین، به شعبه می‌آیند.

ما در کنگره ۴ جشن داریم؛ یکی جشن کمک راهنما است. کمک راهنمایان کسانی هستند که در آزمون قبول‌شده‌اند و هرکدام چندین رهجو دارند و رهجوها موظف هستند در این هفته با پاکت از راهنمایشان قدردانی کنند، باید پاکت و اسکناس نو تهیه کنند و روی پاکت چیزی ننویسند، چون به قول آقای مهندس، پاکت از بین می‌رود. روی یک کاغذ کوچک، دل نوشته و اسم خود را ذکر ‌کنند تا پاکت دست‌به‌دست بچرخد.

دوم، جشن همسفر است. همه افراد باید از همسفران خود تقدیر و تشکر کنند و این‌یک مسئله شخصی می‌باشد. شاید یک مسافر که به درمان کامل رسیده، دوست دارد به همسرش که همسفر او بوده، یک قطعه طلا اهدا کند؛ اما در جشن‌های دیگر، فرد فقط با یک دل نوشته و مثلاً یک اسکناس پنجاه‌هزارتومانی، مراتب تشکر و قدردانی خود را اعلام می‌دارد. همه این‌ها صرفاً به این خاطر اجرا می‌شود که فرد کنگره‌ای باید تشکر کردن و سپاسگزاری را بیاموزد و قدردان کسانی باشد که به او خدمت کرده‌اند. همچنین به خاطر ارزش‌ها و احترامی است که باید به همدیگر بگذارند.

دو جشن دیگر ما، جشن دیده‌بان و جشن ایجنت و مرزبانان است. مرزبان‌ها برحسب رأی افراد انتخاب می‌شوند و به مدت ۱۴ ماه مسئول خدمات اجرایی شعبه هستند. ایجنت شعب از تهران انتخاب می‌شود و ۱۴ ماه به‌عنوان رابط بین شعبه و دیده‌بانان تهران خدمت می‌کند. مسئول خانم‌های مسافر، خود آقای مهندس هستند.

جناب آقای ایزدی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر اصفهان، به خاطر شرایط خانم‌های مصرف‌کننده خیلی ناراحت هستند. واقعاً شهر ما برای درمان خانم‌های مصرف‌کننده مشکل دارد. ولی آقای مهندس در کنگره 60 تمام‌کارها را حساب‌شده انجام داده‌اند که خدای‌نکرده به کرامت این عزیزان لطمه‌ای وارد نشود.

اکثر عزیزانی که پاکت قدردانی دریافت می‌کنند، مجدداً آن را به کنگره ۶۰ اهدا می‌کنند. شاید بپرسید چرا این عزیزان به‌رایگان خدمت می‌کنند؟ خداوند در قرآن کریم می‌فرماید: «در کار خیر، از یکدیگر سبقت بگیرید» کار این عزیزان، مصداق بارز گفته خداوند، است.

همه ما به آقای مهندس به‌عنوان یک معلم بزرگ احترام می‌گذاریم. ما اینجا نه تعصب داریم و نه مرجع تقلید، ما از قران کریم، تشکر کردن، احترام گذاشتن و قدردان بودن را یاد گرفتیم.
در ادامه، خانم فریبا اولین بانوی مصرف‌کننده بودند که در اصفهان درمان شدند، ایشان و همسرشان چندین سال مکانی را در اختیار کنگره ۶۰ قراردادند. ما روزهای اول مکان نداشتیم و در بهزیستی جلسات خود را برگزار می‌کردیم. کنگره ۶۰ در مکانی که این عزیزان در اختیار اعضا قراردادند، رشد کرد. این عزیزان الان هیچ سمتی اینجا ندارند.

در کنگره 60 کسی نیست که تا آخر بماند و خدمتگزار باشد. همه به مدت ۱۴ ماه خدمت می‌کنند و پس از اتمام دوره، خدمت مذکور به فرد دیگری داده می‌شود تا همه به‌صورت یکسان آموزش ببینند و جایگاه‌های مختلف خدمت را تجربه نمایند.

در این روز جناب آقای ایزدی (دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر)و سرکار خانم مطلب زاده (کارشناس ستاد مبارزه با مواد مخدر)در نمایندگی یاس اصفهان ،گروه خانم‌های مسافر حضور یافتند.

گردآوری و تایپ: همسفر هانیه کمک راهنما- نمایندگی یاس

ویرایش: مسافر کبری، لژیون نوزدهم- نمایندگی یاس
بازبینی: مسافر خاطره
ارسال:همسفر فاطمه
 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .