English Version
English

حال خوش بزرگترین ثروت در کنگره۶۰

حال خوش بزرگترین ثروت در کنگره۶۰

اولین جلسه از دوره سوم جلسات لژیون سردار همسفران نمایندگی خمین با استادی همسفر هما و نگهبانی همسفر فاطمه و دبیری همسفر معصومه با دستور جلسه «ثروت» در روز یکشنبه بیست و یکم اسفندماه ۱۴۰۱ رأس ساعت ۳۰: ۱۴ آغاز به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد:
خوشحال هستم که خداوند امروز به من این فرصت را داد که در  کنار اعضای عشق و محبت آموزش بگیرم و از لحظات لذت ببرم. من در ابتدا خداقوت می‌گویم خدمت نگهبان دوره قبل، همسفر فاطمه سرلک و خزانه‌دار پهلوان همسفر مهتاب تبریک به منتخبین این دوره نگهبان همسفر فاطمه، دبیر همسفر معصومه و خزانه‌دار همسفر محبوبه. ان‌شاءالله که دریافت‌های شما در این لژیون بی‌شمار، از نگهبان جلسه تشکر می‌کنم که خدمت در این لژیون را به من واگذار نمودند.

این دستور جلسات که در کنگره تکرار می‌شوند، چه در جلسات و چه در لژیون سردار قطعاً نیاز من است برای کسب آموزش که ان‌شاءالله بتوانم در زندگی‌ام کاربردی کنم. دستور جلسه امروز ثروت هست ثروت را به دو بخش می‌توان تقسیم کرد؛ مادی و معنوی، ثروت از نظر مادی معیار و ارزش همه دارایی یک شخص یک خانواده یک جامعه و یا یک کشور است و ثروت از نظر معنوی؛ آن دارایی که هر کسی بخشی از آن را ببخشد و فکر باز پس گرفتنش نباشد و در کل  بدون چشمداشت ببخشد، آنجاست که حال خوش کسب می‌کند و آن می‌شود ثروت برای این بعد و بعدهای دیگر.

مال و ثروت از نگاه کلام‌الله زمانی ارزشمند و خیر هست که من در مسیر حال خوب و حال خوش برای خودم و برای دیگران به کار ببرم و این‌که مال و ثروت به‌تنهایی نمی‌تواند، نشانه شخصیت نزد خداوند شود و این از جهل و بی‌خردی هر شخصی است که بخواهد دائماً تمرکز داشته باشد، برای جمع‌آوری سرمایه که از طریق سرمایه و ثروت به جایگاه و شخصیت نزد خداوند برسد. مال و ثروت درست که ما می‌گوییم در این دنیا ارزشی ندارد؛ ولی دلیل بر این نیست که به امور مالی اهمیت ندهیم، می‌دانیم که پول از ارزش زیادی برخوردار است، اگر پول نباشد، سرمایه نباشد من از زندگی خوبی نمی‌توانم برخوردار شوم که به‌واسطه آن زندگی خوب، حال خوب داشته باشم یا به دیگران بتوانم انفاق کنم که آن انفاق و حال خوش است که می‌توانم ثروت واقعی را به دست بیاورم. می‌دانیم که مهندس درباره پایه‌های مالی بسیار تأکید دارند و هر کاری که به ما توصیه می‌کنند قطعاً اول خودشان به کار می‌برند و به ما توصیه می‌کنند و ما باید به این نکته بسیار  اهمیت بدهیم و به‌خوبی زندگی کنیم.

می‌دانیم که پول ارزش دارد اینکه بگویم پول چرک کف دست است یک جمله کاملاً منفی است که بازخورد کاملاً بدی دارد ما باید برای پول ارزش قائل باشیم و در حد توان خودمان به بهترین شکل زندگی کنیم؛ ولی مراقب باشیم که این وسط، مادیات سوار بر ما نشود اگر این اتفاق بیفتد آنجاست که ما مسیرمان را گم کرده‌ایم از مسیری که می‌خواستیم به سمت آرامش برویم و در مسیر صراط مستقیم حرکت کنیم کاملاً خارج می‌شویم و به‌جای به‌دست‌آوردن حال خوش، حال بد به دست می‌آوریم و ثروت به دست نمی‌آوریم.

یکی از بهترین روش‌های به‌دست‌آوردن ثروت، بخشش بلاعوض است افرادی که می‌آیند و تلاش می‌کنند، کار می‌کنند که  هم خودشان و هم اعضای خانواده لذت از این زندگی ببرند و بخشی از دارایی خودشان را هم می‌بخشند و آن لذت را برای خودشان نمی‌خواهند وقتی می‌بخشند نه ‌تنها از مالشان کم نمی‌شود؛ بلکه ثروت  واقعی که حال خوش است را به دست می‌آورند؛ ولی افرادی  که  فقط مال‌اندوزی می‌کنند به خیال خودشان به مال و سرمایه‌شان اضافه می‌شود، این اتفاق تنها نمی‌افتد؛ بلکه به موقعش از آنها گرفته می‌شود قانون بخشش این گونه عمل می‌کند که یکی بدهی ده تا به تو برمی‌گردد که در کلام‌الله هم خیلی تأکید شده که خداوند سریع الحساب است‌. پس وقتی که ما می‌بخشیم باید بدانیم که داریم پس‌انداز می‌کنیم برای به‌دست‌آوردن ثروت واقعی که آن حال خوش است برای این بعد و بعدهای دیگر. در سی‌دی درخت مهندس به  نکته جالبی اشاره کردند افرادی هستند که از کوچک‌ترین زندگی برخوردار هستند؛ ولی این افراد دانش‌شان روی جهان اثر شگرفتی دارد؛ ولی افرادی هستند که از سرمایه‌های کلانی برخوردار هستند؛ ولی اثری روی دیگران ندارند من وقتی این را گوش کردم برداشت من این گونه بود که تفکر، و بخشش این دو پارامتر یک ثروت بزرگی است که خوشبختانه ما در وادی‌های یک تا چهار تفکر را از مهندس خوب آموزش گرفتیم ان‌شاءالله که این آموزش‌ها را  خوب دریافت کنیم و کاربردی‌اش کنیم.

در سی‌دی لژیون‌ مالی یک نکته خیلی جالب بود برای من که مهندس گفتند در قدیم کشاورزها اگر محصولی می‌کاشتند حالا چه محصول درخت و چه در زمین مقداری از این محصول را بر نمی‌داشتند برای کی؟ برای عابرین و پرندگان. خوب پرندگان هم تغذیه‌شان را از درختان می‌خواهند این افراد نه تنها از مالشان نمی‌شد؛ بلکه به‌واسطه این عملشان مالشان اضافه می‌شد و سال‌های بعد محصول با کیفیت به دست می‌آورند. در ازای آن حال خوش به دست می‌آوردند که باز اینجا همان ثروت است. پس آن فرد ثروتمندی می‌شد؛ ولی افرادی که معبر درست می‌کردند که به‌خاطر اینکه عابرین از آنجا عبور نکنند و نخواهند بروند توی آن باغ یا در آن زمین کشاورزی که بخواهند میوه‌ای بخورند و حتی به پرندگان هم آسیب می‌رساند. این شخص از نظر خودش فکر می‌کرد که به  مالش اضافه می‌شود درصورتی‌که سال‌ بعد آفت می‌زد و محصولشان کم بار می‌شد یا بی‌کیفیت می‌شد پس این فرد به ثروتی دست پیدا نمی‌کرد؛ چون حالش خوب نمی‌شد و اما ثروت در کنگره: روش دی اس تی یک سرمایه بود در اختیار مسافر که به‌واسطه آن ثروت واقعی که جسم سالم و حال خوش است به دست آورد. کتاب‌ها، سی‌دی‌های آموزشی کنگره، همین لژیون سردار اینها سرمایه هستند برای اینکه آموزش بگیرم و از آن تاریکی بیایم بیرون و حال خوش دریافت کنم من می‌گویم بزرگ‌ترین ثروت کنگره حال خوشی است که در کنگره به دست آوردیم و اگر خداوند این راه را برای من هموار نمود این نباشد که بگویم میام کنگره مسافرم به درمان رسید می‌روم دیگر  کاری با کنگره ندارم و از نظر خودم  فکر کنم که حال خوش و درمان را به دست آورده‌ام این کاملاً فکر اشتباهی است خیلی‌ها آمدند و به خیال خودشان درمان شدند و به حال خوش رسیدند درصورتی‌که نه درمانی اتفاق افتاده و نه حال خوب کسب کرده‌اند. زمانی این اتفاق می‌افتد که در سفر دوم خدمتگزار باشیم. خدمت با گفتار، اگر کلامی قرار است با کسی یا اطرافیان داشته باشم به‌نوعی باشد که در دیگران اثرگذار باشد، خدمت با رفتار: رفتار من با تمامی اعضای کنگره و دوستانم به‌گونه‌ای باشد که آموزش‌های کنگره در من جلوه‌گر باشد. با درم که در کنگره بخشش در قانون یازدهم و یا حامی زمین یا حامی ورزش است و بدانم که این بخشش خدمتی است برای خودم جهت کسب ثروت. ان‌شاءالله آموزش‌های کنگره را بتوانم در مسیر صراط مستقیم کاربری کنم .

تایپ و ویرایش: دبیر لژیون سردار همسفر معصومه
تنظیم و ارائه: کمک راهنما همسفر هما

همسفران نمایندگی خمین

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .