English Version
English

معیار ثروت، ارزش‌ها و دارایی‌‌های یک شخص، یک شهر یا یک کشور است (حکیم هیدجی)

معیار ثروت، ارزش‌ها و دارایی‌‌های یک شخص، یک شهر یا یک کشور است (حکیم هیدجی)

جلسه دوم از دوره اول جلسات لژیون سردار نمایندگی حکیم هیدجی، با دستور جلسه «ثروت» با استادی ایجت محترم همسفر لیلا، نگبهانی مسافر ستاره کمک راهنما و دبیری مسافر زينب، روز پنجشنبه ۱۸ اسفند  ۱۴۰۱ راس ساعت ۱۱:۴۵ آغار به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد:
سلام دوستان لیلا هستم یک همسفر.
خیلی خوشحالم که در شعبه هیدج هم لژیون سردار داریم. دستور جلسه امروز لژیون سردار، ثروت است.
در ابتدا ببینیم به چه چیزی ثروت می‌گویند. ثروت یک معیار ارزشی است که در هر شخصی می‌تواند وجود داشته باشد. پس معیار ثروت، ارزش‌ها و دارایی‌‌های یک شخص، یک شهر یا یک کشور است. یعنی هر چیزی که من دارم و از نظر مادی و معنوی برایم ارزش دارد.
به نظر من، اولین چیزی که ثروت محسوب می‌شود، خانواده است؛ پدر‌ و مادر، فرزندان، دوستان، خواهر و برادر... من باید قدر این ثروت را بدانم، درون این ثروت قرار بگیرم و از هر لحظه در کنارشان بودن، لذت ببرم، دوستشان داشته باشم و از دستشان خسته نشوم. آنها با تمام خوبی‌ها و بدی‌هایشان، درس‌های من هستند و همیشه باید به خاطر وجودشان خدا را شکر کنم. چون اگر شکرگزار نباشم، از من گرفته می‌شوند، پس باید قدر این ثروت را بدانم.
چیز دیگری که ثروت محسوب می‌شود، طبیعت است، که ثروت  بسیار مهمی می‌باشد، و باید از آن نگهداری کنم و لذت ببرم. اگر ثروتی داشته باشم و از آن لذت نبرم، چه فایده دارد؟ اگر فرزند داشته باشم ولی از وجودش لذت نبرم، طبیعت در اختیارم باشد ولی به آن خسارت وارد کنم، چه سودی دارد. اگر از زیبایی‌های طبیعت استفاده کنم و به اندازه خودم در حفظ آن بکوشم، قطعا چند برابر از این ثروت بهره‌مند خواهم شد.
مورد بعدی، سلامتی است، که ثروت بسیار بزرگیست. همین که می‌توانم از جایم بلند شوم، چشم باز کنم، راه بروم و تنفس کنم، یا هر کاری که در توانم است انجام بدهم، یک نعمت است و باید قدردان باشم، چه در صور پنهان و چه در صور آشکار، باید قدر این ثروت را بدانم، سپاسگزار باشم و برای مراقبت از آن تلاش کنم.
اما چگونه می‌توانم برای کسب بیشتر این ثروت تلاش کنم؟ با ورزش کردن، تغذیه درست، و قدردانی. ما که در کنگره هستیم، فرقی نمی‌کند مسافر باشیم یا همسفر، این ثروت را بیشتر درک کرده‌ایم، و می‌دانیم اگر نباشد، چه حال بدی داریم. زیرا روزهای سختی را پشت سر گذاشته‌ایم.
مورد بعدی که می‌تواند ثروت باشد، علم و هنر است. باید این مسله را یک پله صعود  ببینیم، و بدانیم برای اینکه ثروتمان ارتقاع پیدا کند، چه کاری باید انجام دهیم. باید بگذریم، خرج کنیم و نشر بدهیم. من باید هر علم و هنری که دارم، در اختیار دیگران قرار بدهم. وقتی این ثروت را در اختیار دیگران قرار می‌دهم، کائنات کمک می‌کند تا من هم در علم‌ و هنر ارتقاع پیدا کنم.
و مورد آخر، مال‌ و ثروت است. مال و ثروت برای کسانی است که می‌توانند آن را خرج کنند. برخی بسیار ثروتمند هستند، ولی یک ریال هم از مالشان خرج نمی‌کنند و در اختیار دیگران قرار نمی‌دهند. برخی هم از اموالشان می‌بخشند و ثروتشان را خرج می‌کنند. کائنات می‌داند که این شخص ثروتش را خرج می‌کند، پس ثروت بیشتری به او می‌دهد. ما نباید مثل تشت آب باشیم، باید مثل رودخانه عمل کنیم، ثروتمند باشیم و خرج کنیم، برای حال خوش و دستگیری از دیگران.
وقتی من خرج می‌کنم، از طرف دیگری برایم می‌آید. در واقع هر نوع ثروتی، چه سلامتی، چه پدر‌ و مادر و خانواده... همه اینها انرژی است، و اگر انرژی را یک جا نگه دارید، از بین می‌رود و از آن لذت نمی‌برید. انرژی باید از حالتی به حالت دیگری تبدیل شود. باید انرژی را به دیگران بدهید تا باز خورد داشته باشد و به خودتان برگردد.
باید تمام ثروت‌هایی که داریم را قدر بدانیم. به شخصه از خداوند سپاسگزارم به خاطر تمام ثروت‌هایی که دارم، برای کنگره و کتاب‌های جناب مهندس که یک ثروت عظیم هستند. انشاالله خداوند اذن بدهد که بیشتر در کنگره باشم. همه شما عزیزان برای من یک ثروت هستید، من بسیار ثروتمند هستم و خداوند را بابت این همه لطف شاکرم.

گردآوری و تایپ: مسافر زینب- نمایندگی حکیم هیدجی
ویرایش: مسافر ستاره کمک راهنما- نمایندگی حکیم هیدجی
بازبینی: مسافر خاطره

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .