English Version
English

ما قطعاً با سیگار کشیدن و یا کارهای دیگر، خواسته یا ناخواسته، به طبیعت خسارت وارد کرده‌ایم.(حکیم هیدجی)

ما قطعاً با سیگار کشیدن و یا کارهای دیگر، خواسته یا ناخواسته، به طبیعت خسارت وارد کرده‌ایم.(حکیم هیدجی)

اولین جلسه از دوره‌ سوم سری کارگاه‌های آموزشی- خصوصی خانم‌های مسافرو همسفر، نمایندگی حکیم هیدجی، با استادی ایجنت محترم همسفر لیلا، نگهبانی مسافر سحر و دبیری مسافر بهار با دستور جلسه «درختکاری» در روز پنجشنبه مورخ 18 اسفندماه ۱۴۰۱ راس ساعت ۹:۴۵ آغاز به کار نمود.

سخنان استاد:

سلام دوستان لیلا هستم یک همسفر.

این روز زیبا را به همه شما تبریک می‌گویم. آب‌وهوا بسیار عالی است و بهار را در همه‌جا می‌توان دید. دروهله اول به خانم زینب بابت دوره نگهبانی‌شان، خدا قوت می‌گویم. و به نگهبان جدید، خانم سحر عزیز و دبیر جدید، خانم بهار عزیز تبریک می‌گویم. انشالله برکت خدمت در این جایگاه، در زندگی‌تان جاری شود.

حال در رابطه با دستور جلسه «درختکاری» صحبت می‌کنیم. جناب مهندس باهوش و ذکاوت بسیار، درختکاری را که مسئله بسیار مهمی است، در دستور جلسات کنگره قراردادند. همان‌طور که مشخص است، این دستور جلسه بی‌شباهت به حال ما نیست؛ چراکه حتی در تصاویر کتاب «۶۰ درجه زیر صفر» هم تصاویر درخت‌ها را می‌بینیم.فرد مصرف‌کننده، درخت وجودی‌اش را، با وارد شدن به اعتیاد، خشک و پوسیده کرده و از بین می‌برد. وقتی سفر را شروع می‌کند و به جلو حرکت می‌کند، در تصویر می‌بینیم که جوانه‌ها در کنار درخت‌ها، در حال سبز شدن هستند.

ما قطعاً با سیگار کشیدن و یا کارهای دیگر، خواسته یا ناخواسته، به طبیعت خسارت وارد کرده‌ایم. کره زمین، گویی در یک حباب یا بادکنک قرارگرفته که به آن لایه، لایه اوزون می‌گویند. این لایه، از گازهایی که در اطراف زمین وجود دارد، محافظت می‌کند. یکی از مهم‌ترین گازها، گاز اکسیژن است که بدن ما برای تنفس به آن احتیاج دارد.این گاز، در اطراف زمین بسیار محدود است. هر یک عدد سیگاری که من می‌کشم، گرچه کم به نظر می‌آید، اما به‌اندازه یک اپسیلون، در فضا دود وارد می‌شود. زندگی صنعتی و کارخانه‌ها هم در این حباب بسته، آلودگی تولید می‌کنند و اکسیژن هوا را کم می‌کنند.

من هم به سهم خودم، بابت تمام سیگارهایی که کشیدم، به همه انسان‌ها مدیون هستم؛ فرقی نمی‌کند که در بالکن یا اتاق کشیده باشم. البته با انجام سفر سیگار و درمان جسم و روان و جهان‌بینی، در جهت جبران خسارت از خودم، خانواده و طبیعت، حرکت می‌کنم.

می‌توان گفت؛ تنها پنجره اکسیژن در کره زمین، درخت‌ها و گیاهان هستند. گیاهان دی‌اکسید کربن اطراف ما را می‌گیرند و اکسیژن تولید می‌کنند. تمام برگ‌هایی که می‌بینید، در حال تلاش برای ما انسان‌ها هستند؛ ولی ما درازای این تلاش، چه می‌کنیم؟ ما حتی در نفس کشیدن، اکسیژن می‌گیریم و در بازدم، دی‌اکسید کربن تولید می‌کنیم؛ حال ببینید با سیگار کشیدن چه خساراتی وارد می‌کنیم.

بنابراین لازم است حال که برای جبران خسارت از خودمان، سفر می‌کنیم و جسم و روانمان را درمان می‌کنیم؛ جبران خسارت از طبیعت هم باید داشته باشیم. ۱۳ اسفندماه روز درخت‌کاری است که ما برای جبران خسارات از طبیعت، درخت می‌کاریم و باید خودمان از آن مراقبت کنیم؛ البته در سفر اول این کار را انجام نمی‌دهیم. البته در سفر دوم، جناب مهندس، این اجازه را به ما داده‌اند که درخت‌کاری را انجام بدهیم و از آن درخت مراقبت کنیم تا جبران خسارت بشود.

در ادامه لازم است در رابطه با تعطیلات و عید نوروز، صحبتی داشته باشم. ما در سال‌هایی قرارگرفته‌ایم که کنگره به رشد و بلوغ خود رسیده است و به همین دلیل، تعطیلات نوروز را برای ما قرار داده‌اند. این‌که کنگره، چند هفته تعطیل باشد، اعتماد به مسافر و همسفر را نشان می‌دهد؛ اما برای کسانی که تازه‌وارد کنگره شده‌اند و آشنایی کافی را ندارند، لازم است نکاتی را رعایت کنند.

مهم‌ترین نکته، دستورات و فرامین راهنمای شما است که باید حتماً آن‌ها را انجام بدهید. رفتن به سفر بد نیست، اما بهتر است که ما در سفر اول به مسافرت نرویم.وقتی به مسافرت می‌رویم، جای ما عوض می‌شود، ممکن است هوا گرم یا سرد باشد، جای خواب درستی نداشته باشیم، در مکانی باشیم که در آنجا افراد مصرف‌کننده باشند و نمی‌شود بگوییم، ساعت ۹ یا ده شب من می‌خوابم، مجبوریم با آن‌ها تا نیمه‌شب بنشینیم. درحالی‌که در سفر اول هستیم و نباید تا دیروقت بیدار بمانیم.

کسی که در سفر اول است و دارو می‌خورد، آن دارو در بدنش عملیاتی انجام می‌دهد، سلول به سلول را احیا می‌کند؛ پس لازم است که سروقت و سر ساعت بخوابد. ممکن است بخواهید صبح زود بیدار شوید و دارو بخورید؛ اما اگر شرایط مهیا نباشد، این کار برایتان بسیار سخت می‌شود؛ بنابراین سعی کنید در سفر اول به مسافرت نروید و در آرامش باشید.

نکته دیگر راجع به بطریِ داروی OT است. به دلیل تعطیلات، مقدار OT که از کلینیک گرفته‌اید، زیاد است. مقدار داروی هر وعده را به‌هیچ‌عنوان از بطری‌های بزرگ نکشید. اول مقدار وعده‌ها را تقسیم کنید و بعد در بطری ۵۰ یا ۱۰۰ سی‌سی بریزید و بعد در بطری‌های کوچک بریزید.موقع تقسیم دارو، با خیال راحت و روی فرش این کار را انجام ندهید، ممکن است مثلاً آستین شما گیر کند و دارو بریزد؛ آن‌وقت ما اینجا حضور نداریم که به شما دارو بدهیم و از بازار آزاد هم نمی‌توانید دارو را تهیه کنید.

برای این کار، یک سینی یا بشقاب، زیر ظرف دارو بگذارید و زمانی که دارو را جدا می‌کنید، بسیار مراقب باشید و بلافاصله درب بطری را ببندید. توجه کنید که قبل از جدا کردن حتماً بطری را تکان دهید تا دارو خوب مخلوط شود. مراقب باشید، درب بطری بازنماند. تلورانس کافی به شما داده می‌شود. به همان مقداری که به شما گفته‌شده و طبق برنامه دارو را استفاده کنید. ممکن است در هفته دوم یا سوم، تغییر برنامه داشته باشید؛ حتماً به دفترچه خود توجه کنید تا بتوانید طبق برنامه عمل کنید.
 

تایپ: مسافر سحر-نمایندگی حکیم هیدجی
ویرایش: مسافر تینا 
بازبینی و ارسال: همسفر فاطمه
 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .