English Version
English

درکنگره ۶۰ یاد می‌گیریم برای طبیعت و محیط‌زیست، ارزش زیادی قائل باشیم و چگونه از آن استفاده کنیم.(شیروان)

درکنگره ۶۰ یاد می‌گیریم برای طبیعت و محیط‌زیست، ارزش زیادی قائل باشیم و چگونه از آن استفاده کنیم.(شیروان)

ششمین جلسه از دوره دوم سری کارگاه‌های آموزشی-خصوصی خانم‌های مسافر و همسفر نمایندگی شیروان، با استادی ایجنت محترم مسافر محمد، نگهبانی مسافر سمیرا و دبیری مسافر شهین با دستور جلسه «درختکاری» روز شنبه مورخ ۱۳ اسفندماه ۱۴۰۱ راس ساعت 15:00 آغاز به کار نمود.

خلاصه سخنان استاد:

سلام دوستان محمد هستم یک مسافر

امروز قسمت بر این شد که من در جایگاه استادی بنشینم و در خدمت شما باشم. چهارشنبه هفته پیش در شعبه شیروان اولین دوره انتخابات مرزبانی را داشتیم، خانم‌ها شهین و سمیرا انتخاب شدند، به آن‌ها تبریک می‌گویم. مرزبانان بعد از طی شدن مراحل کاری، پیمان می‌بندند و رسماً شال مرزبانی را دریافت می‌کنند، انشالله ما شال زرد مرزبانی را هم در شیروان ببینیم.

آن‌ها قرار است در یک گروه به‌عنوان مرزبان و در گروه دیگر به‌عنوان کمک راهنما فعالیت کنند. در سمت مرزبانی کلیه مسئولیت‌های شعبه ازجمله سبدهای کنگره، امور مالی، نظارت بر امور کمک راهنمایان و باز و بستن شدن در شعبه و ... بر دوش آن‌ها است. می‌خواهم بگویم مسئولیت آسانی نیست.

جایگاه مرزبانی بسیار مهم و ارزشمند است و این مهم می‌طلبد که با خانم‌های مرزبان همکاری کنیم تا نمایندگی خانم‌های شیروان قوی‌تر شود. تا الان بار بر روی دوش همه ما بود که البته اوایل کار این مسائل طبیعی است، ولی مهم فکر ما است که با هم هستیم. تلاش و فکر تک‌تک ما این است که به ساختار اصلی کنگره ۶۰ برسیم.نگاه من نباید این‌طور باشد؛ که اگر من امروز آمدم و سفر اولی هستم، فقط برای درمان اعتیاد اینجا هستم. وقتی جزء نفرات اول هستم حتماً قرار است نقش خاصی را اجرا کنم، پس نقش خود را پیدا کنم.

در آموزش‌ها خواندیم که اولین موضوع خود من هستم که؛ هیچ موجودی به‌اندازه خود انسان به خویشتن خویش فکر نمی‌کند. در شروع کار باید جبران خسارت از خودم، خانواده و جامعه را انجام دهم. جبران خسارت از خودم با صبوری کردن و خوردن دارو طبق برنامه،شروع می شود تا جسم و سیستم ایکس خود را بازسازی کنم.

مطمئناً با گذر زمان، کم‌کم جبران خسارت نسبت به خانواده و اطرافیان اتفاق خواهد افتاد و پس‌ازآن نوبت به جبران خسارت از جامعه می‌رسد که طبیعت را نیز در برمی‌گیرد. درکنگره ۶۰ یاد می‌گیریم برای طبیعت و محیط‌زیست ارزش زیادی قائل باشیم و چگونه از آن استفاده کنیم.

برای شروع به بازسازی و جبران خسارت از طبیعت، در کنگره ۶۰ برنامه درختکاری که مختص به کنگره ۶۰ است را، داریم. برنامه به این‌گونه است که، هر فرد وظیفه دارد به ازای هرسال از رهایی یک درخت بکارد، این را می‌دانیم که یک درخت چقدر می‌تواند ارزشمند باشد، باعث تولید اکسیژن می‌شود و در بهبود کارکرد ریه‌ها مفید است. و همچنین می‌توانیم از سایه و میوه‌های آن لذت ببریم.

ما در کنگره آب‌میوه های متنوعی داریم که، درختکاری یکی از آن‌ها است و بقیه شامل؛ اردوهای چندروزه، ورزش و. است. آقای مهندس در سال جدید با برنامه پارک بانوان برای مسافران خانم موافقت کردند، موضوع دیگر برنامه ماه رمضان بعد از تعطیلات عید نوروز مانند هرسال اجرا می‌شود. هزینه، آشپزی و آماده‌سازی افطاری به عهده خودمان است. نحوه جمع‌آوری مبالغ و نوع همکاری انشالله بعداً اعلام می‌شود.

تایپ: مسافر سمیرا-نمایندگی شیروان
ویرایش: کمک راهنما مسافر ناهید-نمایندگی شیروان
بازبینی: مسافر لاله
ارسال: همسفر فاطمه
 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .