English Version
English

بدون درختان و اکسیژن تولیدشده توسط آن‌ها، زندگی برایمان امکان‌پذیر نیست.(نمایندگی رز)

بدون درختان و اکسیژن تولیدشده توسط آن‌ها، زندگی برایمان امکان‌پذیر نیست.(نمایندگی رز)

یازدهمین جلسه از دوره ششم سری کارگاه‌های آموزشی_خصوصی خانم‌های مسافر و همسفر نمایندگی رز، با استادی مسافر پریسا کمک راهنما، نگهبانی مسافر زهرا و دبیری همسفر فاطمه با دستور جلسه «درختکاری» روز سه‌شنبه ۱۸ اسفندماه ۱۴۰۱ رأس ساعت ۱۱:۳۰ آغاز به کار نمود.

خلاصه سخنان استاد:

سلام دوستان پریسا هستم یک مسافر

هرسال نزدیک بهار دستور جلسه‌ای تحت عنوان «درختکاری» را در کنگره ۶۰ داریم. ما در کره زمین که اطراف آن را اکسیژن احاطه کرده است و با لایه‌ای به نام اوزون محافظت می‌شود، زندگی می‌کنیم.

حیات ما کاملاً به وجود اکسیژن وابسته است. امروز می‌خواهم در مورد گازهای گلخانه‌ای و چیزهایی که در کنگره یاد گرفته‌ام را با شما به اشتراک بگذارم. گازهای گلخانه‌ای از فعالیت‌های کارخانه‌ها و همچنین از سوخت بنزین اتومبیل‌ها حاصل می‌شود.

چرا به این گازها، گازهای گلخا‌نه‌ای می‌گویند؟ به این دلیل که درست مثل یک گلخانه عمل می‌کنند، یعنی سرتاسر محوطه‌ای را فرامی‌گیرد و نور خورشید پس از برخورد به زمین منعکس می‌شود و به این لایه‌ گاز آلوده برخورد می‌کند و دوباره به سمت زمین برمی‌گردد. درست همانند یک گلخانه عمل می‌کند که نور خورشید در آن مدام در حال انعکاس است.

ما با آلاینده‌هایی که کارخانه‌ها و اتومبیل‌ها در محیط‌زیست پخش می‌کنند و باعث کمبود اکسیژن و افزایش گازهای سمی می‌شوند، سروکار داریم و فقط با درختکاری می‌توانیم با این مسئله مبارزه کنیم. درختان منواکسیدکربن را از محیط گرفته و اکسیژن را تولید کرده و به ما برمی‌گردانند. درختان برای زمین درست مثل ریه‌های انسان عمل می‌کنند. ما می‌دانیم که زندگی انسان بدون ریه، امکان‌پذیر نیست. پس بدون درختان و اکسیژن تولیدشده توسط آن‌ها، زندگی برایمان امکان‌پذیر نیست.

اگر در همین ایران که جمعیتی بالغ بر ۸۰ میلیون نفر دارد، با فاکتور گرفتن از جمعیت کودکان، تقریباً ۶۰ میلیون نفر می‌شود، اگر هر فرد خود را موظف کند هرسال یک درخت بکارد، سالیانه ۶۰ میلیون درخت به کره زمین افزوده می‌شود. حالا اگر همین کار در سراسر جهان انجام شود، اثری از گازهای گلخانه‌ای و آلودگی هوا نخواهد بود.

گردآوری و تایپ: مسافر پریسا کمک راهنما_ نمایندگی رز.
ویرایش: همسفر مریم_ نمایندگی رز.
بازبینی و ارسال: همسفر فاطمه

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .