English Version
English

گروه خانواده _ ثروت وقتی قوی است که قدرت بخشش داشته باشیم

گروه خانواده _ ثروت وقتی قوی است که قدرت بخشش داشته باشیم

سومین جلسه از دور سوم لژیون سردارکنگره 60 ویژه همسفران نمایندگی کاشمر به نگهبانی همسفر راضیه و دبیری همسفر الهه و استادی همسفر فرشته با دستور جلسه «ثروت» در تاریخ 1401/12/15 رأس ساعت 14 آغاز به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد:
خدا را شکر می‌کنم که امروز توانستم خدمت کنم و آموزش بگیرم، از خانم راضیه عزیز سپاسگزارم که این فرصت را در اختیار من قرار دادند. دستور جلسهٔ امروزِ لژیون سردار ثروت است، دستور جلسات لژیون سردار به‌گونه‌ای است که می‌خواهد ما را بیدار و آگاه کند. من اگر مال و ثروتی جمع‌آوری می‌کنم باید توان خرج‌کردن آن را هم داشته باشم، نه اینکه فقط یک نگهبان باشم برای نگهداری از ثروتم. مال و ثروتی که من اجازه خرج‌کردن آن را ندارم برای من نیست، بزرگ‌ترین نعمتی که خداوند به انسان داده است حیات و زندگی‌کردن است و لازمهٔ زندگی‌کردن هم بهره‌مندشدن از مادیات است.
آقای مهندس در اکثر سی‌دی‌هایشان به این مطلب اشاره می‌کنند که انسان باید از زندگی بهره‌مند شود و از آن لذت ببرد، من هم باید همین‌طور فکر کنم و عمل کنم اگر مال و ثروتی جمع‌آوری می‌کنم نباید اسیر آن مال شوم و این را بدانم که با بخشیدن و کمک‌کردن چیزی از آن مال و ثروت کم نمی‌شود.
بعضی وقت‌ها خداوند روزی دیگران را در مال و ثروتی که به ما داده قرار می‌دهد. من تجربه‌های زیادی در بخشش به دیگران را دارم و این لذت بسیار زیادی دارد. بعضی‌ها فکر می‌کنند با بخشیدن از ثروتشان کم می‌شود، درصورتی‌که بیشتر می‌شود؛ ولی کمتر نمی‌شود. وقتی ما بخشش می‌کنیم گره‌ای از گره‌های زندگی‌مان باز می‌کنیم، کنگره‌۶۰ بزرگ‌ترین ثروت را به من بخشیده و آن هم نعمت آرامش است. کنگره به من آرامش را داده تا بتوانم امروز با آرامش در کنار مسافرم باشم، کنگره این باور را به من داد که اگر قفلی هست قطعاً کلیدی هم وجود دارد. ممنونم که به صحبت‌های من گوش فرادادید.

مشارکت اعضا؛
سلام دوستان سمیرا هستم یک همسفر
در مورد دستور جلسهٔ ثروت همان‌طور که دوستان گفتند علم را وقتی می‌توانیم استفاده کنیم که بی‌نیاز باشیم. در یکی از پیام‌ها در کتاب ۱۴ وادی، گفته شده است که اگر انسان دغدغهٔ مالی نداشته باشد می‌تواند حتی به کهکشان‌ها هم سیر کند. یعنی وقتی انسان بی‌نیاز باشد، می‌تواند تفکرش را به کار بیندازد و از علم و آگاهی‌اش استفاده کند. آقای مهندس در خیلی از سی‌دی‌هایشان به ستون‌های مالی اشاره می‌کنند و می‌گویند که باید ستون‌های مالی را قوی کنیم. ثروت وقتی قوی است که من قدرت بخشش داشته باشم. مثلاً من قبل از ورودم به کنگره فکر می‌کردم؛ چون شرایط مالیه‌ خوبی ندارم پس باید بخشندگی هم نداشتم باشم. ولی بعد فهمیدم که باید در عین نداری بخشنده باشیم، یک کلیپ جالب هم دیده بودم از آقای بیل‌گیتس که گفته بودند یک زمانی در فرودگاه همیشه در حال رفت‌وآمد بودم و ثروت زیادی نداشتم و فقط روزنامه‌ها را نگاه می‌کردم که یک فروشندهٔ جوان به من گفت یک روزنامه بردارید و هر وقت پول داشتید به من بدهید و اگر هم نداشتید اشکالی ندارد. بعد از گذشت ۲۰ سال بیل‌گیتس، ثروتمند‌ترین مرد جهان شد و به دنبال آن مرد گشت تا او را پیدا کرد و یک چک سفید امضا به آن مرد داد و گفت؛ هر مبلغی که می‌خواهید بنویسد چون اطلاعاتی که از آن روزنامهٔ رایگان در اختیارم گذاشتید من را به اینجا رساند. آن مرد جوان گفت من نمی‌نویسم و تو هر کاری انجام بدهی قابل‌جبران نیست. بیل‌گیتس گفت؛ چرا؟ مرد جوان پاسخ داد برای اینکه من در عین نداری بخشیدم؛ ولی تو الان که ثروتمند شدی می‌خواهی ببخشی پس این قابل‌جبران نیست و ما هم نیز این را در کنگره یاد گرفتیم. واقعاً خیلی قشنگ است که قدرت و ثروت در کنار هم باشند. وقتی که ثروت باشد من برای زندگی خود آسایش را محیا می‌کنم و می‌توانم یک خدمتگزار لایق از نظر معنوی و مادی برای خود و جامعه باشم و آرامش را به دست بیاورم.

سلام دوستان رقیه هستم یک همسفر
سلام خسته نباشید می‌گویم به استاد، نگهبان و دبیر عزیز، تا قبل از کنگره به جنبهٔ مادی ثروت نگاه می‌کردیم و نمی‌گفتیم فرزند سالم یا یک زندگی خوب هم ثروت است و همیشه بحث مادی را در نظر می‌گرفتیم.
ثروت یعنی اینکه از چیزی که جمع‌آوری کردیم درست استفاده کنیم و لذت ببریم، اگر استفاده کنیم ثروتمند هستیم و در غیر این صورت فقط دارای ثروت هستیم. در کنگره یاد گرفتیم که علاوه بر ثروت مادی، ثروت معنوی هم وجود دارد و بهترین ثروت معنوی همین حال خوش و آسایش است که نصیب تک‌تک ما شده است و این حال خوش بزرگ‌ترین ثروت ما است. به نظر من ثروتمند کسی است که هم حال خودش خوب باشد و هم حال خوش را به دیگران هدیه بدهد.

سلام دوستان مهناز هستم یک همسفر
در مورد ثروت همهٔ ما یک انشا نوشته‌ایم آن موقع می‌گفتیم علم بهتر است، درصورتی‌که همه‌ ثروت را هم دوست داشتیم؛ ولی از ترس اینکه معلم و بقیه طوری دیگری به ما نگاه کنند و بگویند این پول‌دوست است می‌نوشتیم علم بهتر است. ولی الان یاد گرفتم که اگر ثروت نباشد علمی هم که یاد گرفته‌ایم نمی‌توانیم عملی کنیم، باید هر دو باشد یعنی مکمل یکدیگر باشند.
کسی که ثروتمند است ثروت او به چه دردش می‌خورد؟ خیلی‌ها ثروت دارند؛ ولی قدرت بخشش ندارند. اگر قدرت بخشش داشته باشیم، می‌توانیم از ثروتی که داریم لذت ببریم. خیلی‌ها ثروت‌های خیلی کلانی دارند؛ ولی نه می‌توانند ببخشند و نه می‌توانند خودشان استفاده کنند و فقط به‌عنوان یک نگهبان برای آن ثروت هستند که من فکر می‌کنم حال خوش که نیست هیچ، حال بد هم دارند چون  روزبه‌روز می‌خواهند زیادترش کنند. مثلاً وقتی می‌خواهد یک صدقه بدهد، یا یک جایی را آباد کند نمی‌تواند وارد عمل شود، این ثروت به درد نمی‌خورد. بعضی‌ها هم هستند که ثروت ندارند از همان مال کمی که دارند لذت می‌برند، شما در هر جایی مثل قرآن مطلبی می‌خوانید در مورد بخشش، یعنی چیزی نداشته باشی و از همان چیز کم بتوانی ببخشی این می‌شود ثروت واقعی. آقای مهندس می‌گویند؛ تمام مال و ثروتی که داریم می‌ماند و این ما هستیم که می‌رویم پس بهترین کار این است که بتوانیم از چیزی که داریم به دیگران ببخشیم و به خودمان و دیگران حال خوش را هدیه بدهیم.

تایپ: همسفر گلناز رهجو کمک راهنما همسفر آمنه (لژیون دوم)
ویرایش: همسفر زهرا رهجو کمک راهنما همسفر زهرا (لژیون چهارم)
ارسال: همسفر زهرا رهجو کمک راهنما همسفر شکوفه (لژیون یکم)
همسفران نمایندگی کاشمر

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .