English Version
English

درختان، اشعاری که زمین بر پهنه آسمان می‌نویسد

درختان، اشعاری که زمین بر پهنه آسمان می‌نویسد

لژیون مجازی ویلیام وایت همسفران با دستور جلسه «درختکاری» به استادی راهنمای درمان نیکوتین همسفر جلالی در روز یکشنبه 14 اسفندماه ۱۴۰۱ ساعت 9:00 آغاز به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد:

هر دستور جلسه‌ای که استاد دژاکام تعیین کرده‌اند، صد در صد اهمیت زیادی داشته که در دستور جلسات سالانه ما خانواده کنگره ۶۰ قرار داده‌اند تا در مورد آن صحبت کنیم و بیشتر بیاموزیم. اگر توجه کرده باشید در تمثیل‌هایی که آقای مهندس و استاد‌ امین برای درک بیشتر ما از مفاهیم جهان‌بینی به‌کاربرده‌اند، درخت به‌عنوان یکی از تمثیل‌های شهر وجودی گفته‌شده است که ریشه درخت، جهان‌بینی ماست و باید به‌طور مداوم آبیاری شود آن‌هم بادانش و آگاهی‌هایی که در کنگره به ما می‌دهند؛ چون درخت زنده است و مثل حیوانات و پرندگان نفس می‌کشد و بسیار تا بسیار برای انسان‌ها، جهان هستی و موجودات مفید است. از مهم‌ترین فواید درخت در کنگره ۶۰ این است که کاشت هر درخت، نماد ر‌ها شدن یک فرد از اعتیاد است و آن فرد را یاد ر‌هایی خودش و کاری که برایش انجام داده‌شده است می‌اندازد و ملزم می‌شود برای کاشتن درخت در هرسال و نگهداری از آن.

تمثیل‌های زیادی را می‌توان استفاده کرد ولی تمثیل‌های ما هم خارج از آموزش‌های کنگره نیست؛ یعنی کاری با آن فرد مسافر یا همسفر می‌کند و حیات دوباره به فرد اهداء می‌کند (البته در رأس، قدرت مطلق بوده‌ است که این مسیر را جلوی پای ما قرار داده‌ است؛ بعد هم استادان و زحمت‌کشان این سیستم درمانی) و به ما یادآوری می‌کند که چه تغییر و تحولی در وجود انسان صورت گرفته‌ است. ما همین را در درخت می‌توانیم ببینیم که یک بذر مثل یک خواسته کاشته می‌شود (مثل خواسته ما برای ر‌هایی از مواد مخدر، نیکوتین، قلیان و ...) و آب، نور کافی، کود و ... همه دست‌به‌دست هم می‌دهند تا گیاه سر از خاک بیرون بکشد و رشد کند؛ دقیقاً مثل ر‌هایی یک فرد از دام اعتیاد به مواد مخدر یا نیکوتین. این روند در کنگره انجام می‌شود و چه‌کار زیبایی است. می‌دانم که آرزوی خیلی از همسفران است که در مسیر کاشت درخت، آن‌ها هم فاعل شوند و بتوانند این کار را انجام بدهند و‌ امیدوارم روزی این اتفاق رخ دهد. هر فرد موظف به نگهداری از درختی است که کاشته است و باید نگهبان خوبی برای آن ر‌هایی و درمان خود باشد و آن درخت به او یادآوری می‌کند که باید از خودت مواظبت کنی.

خیلی تعاریف می‌شود از این حرکت بیان کرد؛ به نظر من این کار سمبلی از حرکت و درمان کنگره است که استادان ما درواقع تمام جوانب حیات و نیاز‌های یک فرد را در نظر گرفته‌اند، مثل درمان نیکوتین، درمان مواد مخدر و لژیون‌هایی مانند؛ لژیون تغذیه، لژیون پزشکان و ... . در کنگره، تنها فرد مصرف‌کننده درمان نمی‌شود؛ بلکه می‌بینیم بعد از ر‌هایی وقتی به خدمت مشغول می‌شود درواقع آماده می‌شود که در جوامعی هم که هست خدمت کند و در اصل آن جبران خسارت تنها برای خود فرد و خانواده‌اش نیست؛ بلکه جبران خسارت در ابعاد وسیع‌تر و در جوامع مختلفی است که حضور دارد.

فرد در کنگره فرامی‌گیرد که باید به تمام این موضوعات توجه داشته باشد و چگونه زیستن و آن احترام را باید به طبیعت و محیطی که زندگی می‌کند بگذارد و به‌اصطلاح از آلودگی‌ها و مضراتی که قبلاً به وجود آورده است، باید جلوگیری کند و به آن درک و تفکر برسد که دیگران بودند که درخت کاشتند و طبیعت به این صورت در آمد؛ اما ما چقدر آسیب زدیم، پس سعی و تلاش کنیم با آگاهی که در کنگره به دست می‌آوریم از آسیب‌هایی که در آینده ممکن است به وجود بیاید، جلوگیری کنیم و بتوانیم در خدمت همنوعان و انسان‌های دیگر باشیم.

مشارکت مسافر نیکوتین صغری، نمایندگی قیدار

من مصرف‌کننده سیگار برای بازسازی و خرابی که به طبیعت وارد کرده‌ام، بایستی نهالی بکارم و آن را پرورش بدهم تا بتوانم حداقل جزئی از خرابی را جبران کنم؛ زیرا با مصرف مواد به درختان و زمین ضربه زده و آن‌ها را تخریب کرده‌ام. من در کنگره آموزش‌دیده‌ام که جبران خسارت کنم، پس تلاش می‌کنم با طبیعت مهربان باشم.

مشارکت مسافر نیکوتین فاطمه، نمایندگی شفا مشهد

یکی از فواید مهم درخت، حیات و زندگی او بر روی کره زمین است و در صورت عدم وجود آن اکسیژن لازم برای جانداران فراهم نمی‌شود. درختان علاوه بر منابع غذایی برای انسان‌ها و حیوانات اکسیژن تولید می‌کنند که باعث تنظیم درجه حرارت و وجود رطوبت در زمین می‌شود. فردی که وارد سفر دوم می‌شود، باید حتماً عمل درختکاری را انجام دهد. تمام انسان‌ها باید درخت بکارند و به آن رسیدگی کنند تا بزرگ شود. کسی که مانند من با مصرف سیگار و قلیان به زمین آسیب رسانده، باید جبران خسارت کند.

مشارکت مسافر نیکوتین منصوره، نمایندگی شفا مشهد

یکی از مسائلی که در کنگره ۶۰ به مسافران آموزش داده می‌شود بازپرداخت بدهی است، به معنای جبران تخریب‌هایی که طی سال‌های مصرف ایجاد کرده‌اند. مسافر بعد از درمان ابتدا باید حساب خود را صفر کند که در رأس از خود شخص شروع و درنهایت به جامعه و طبیعت می‌رسد. در کنگره افرادی که یک سال از ر‌هایی و درمانشان گذشته مجاز به درختکاری هستند؛ چون قبل از اینکه جبران خسارت از جامعه را انجام بدهند بایستی جبران خسارت از خود و خانواده را انجام بدهند و این پروسه نیازمند حداقل یازده ماه سفر در ابتدای کار است.

مشارکت مسافر نیکوتین سمیرا، نمایندگی کاشمر

یک انسان باید از طبیعت الگو بگیرد و همه ما مسافران و همسفران، مانند آن جوانه‌هایی هستیم که رشد پیدا می‌کنیم و در حال شکوفه زدن هستیم. هر انسانی هرساله باید درختی بکارد تا به ثمر بنشیند. در ایران روز ۱۵ تا ۲۲ اسفند به‌عنوان هفته منابع ملی نام‌گذاری شده که نخستین روز این هفته روز درختکاری است. من سمیرا به‌عنوان یک مسافر و به‌عنوان کسی که در حال تخریب زیادی بودم و به درمان رسیدم، چه زیبا است که این عمل نیک را هرساله انجام دهم و هرسال یک درخت بکارم تا مانند تمام جوانه‌های که در وجود من ریشه دوانده و رشد کرده این درخت هم به بار بشیند.

مسافر نیکوتین الهام، نمایندگی زنجان

درختکاری به تعادل انسان برمی‌گردد و مانند عنوان وادی دوازدهم: «در آخر امر، امر اول اجرا می‌شود»؛ یعنی بعد از طی سفر و رسیدن به تعادل، فرد درختی بر روی زمین می‌کارد و خودش آن را به رشد و بالندگی می‌رساند. این درخت نشان تعادل، آرامش، سلامتی و تندرستی است. درخت یک موجود زنده است و فردی که آن را می‌کارد وظیفه رسیدگی و مراقبت از آن را نیز بر عهده می‌گیرد تا برای آیندگان منشأ سلامتی، امنیت و آرامش باشد. به گفتهٔ جبران خلیل جبران: «درختان اشعاری هستند که زمین بر پهنه آسمان می‌نویسد.»


تایپ: مسافر نیکوتین مرضیه رهجوی همسفر جلالی نمایندگی هاتف نجف‌آباد، مسافر نیکوتین مینا رهجوی همسفر جلالی نمایندگی اروند آبادان و مسافر نیکوتین ندا رهجوی همسفر جلالی نمایندگی صادق قم
ویراستار: مسافر نیکوتین مرضیه رهجوی همسفر جلالی نمایندگی هاتف نجف‌آباد، مسافر نیکوتین مینا رهجوی همسفر جلالی نمایندگی اروند آبادان، مسافر نیکوتین ندا رهجوی همسفر جلالی نمایندگی صادق قم و کمک‌راهنمای ویلیام وایت همسفر اکرم، نمایندگی ستارخان
تصویرگر و ارسال: کمک‌راهنمای ویلیام وایت همسفر ریحانه، نمایندگی شمس
گروه همسفران ویلیام وایت کنگره ۶۰

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .