English Version
English

نقش ثروت در جهان مادی

نقش ثروت در جهان مادی

جلسه دهم از دوره اول جلسات لژیون سردار همسفران نمایندگی باغستان کرج به استادی همسفر معصومه، نگهبانی همسفر فریبا و دبیری همسفر مریم با دستور جلسه «ثروت» در روز سه‌شنبه 10 اسفندماه 1401 ساعت 14:15 آغاز به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد:

دستور جلسه این ماه لژیون سردار در مورد ثروت است. اگر بخواهیم ثروت را معنی کنیم، ثروت یعنی مال، دارایی، توانایی و سرمایه.

ثروت دو بخش دارد؛ ثروت مادی و ثروت معنوی. اگر خوب دقت کنیم در ثروت معنوی متوجه می‌شویم که خداوند نعمت‌های زیادی به ما داده که قابل‌شمارش نیستند، همان سلامتی یا ارتباط برقرار کردن با دیگران به‌نوعی ثروت محسوب می‌شود یا همین طبیعتی که در آن زندگی می‌کنیم، نور خورشید، خاک و آب همه این‌ها ثروت‌های معنوی هستند و ما باید به‌خوبی از این‌ها استفاده کنیم.

اما در مورد ثروت مادی؛ همان‌طور که آقای مهندس گفتند ما در جهان مادی زندگی می‌کنیم و مادیات نقش خیلی مهمی در زندگی ما دارد چون احتیاج به غذا، لباس و خیلی چیزهای دیگر داریم که همه این‌ها به‌واسطه پول فراهم می‌شوند.

به نظر من داشتن ثروت مهم نیست بلکه چگونه استفاده کردن از آن مهم است؛ حالا چه ثروت معنوی باشد و چه ثروت مادی.

به نظر من مال‌اندوزی حال خوشی به انسان نمی‌دهد ولی اگر آن ثروت را بین دیگران که نیاز دارند تقسیم کنیم حال خوش به ما می‌رسد. نمونه بارز آن را می‌توان در کنگره دید. ما بخشیدن را در اینجا یاد گرفتیم؛ می‌بخشیم و از حال خوش بهره‌مند می‌شویم.

آقای مهندس در صحبت‌هایشان می‌فرمایند: «من آدم‌های ثروتمند را خیلی دوست دارم، آن‌ها شاید نتوانند مرزبان یا ایجنت شوند؛ اما ازلحاظ مالی خدمت می‌کنند و هر چیزی را که من لازم داشته باشم برای کنگره را فراهم می‌کنند.»

من خدا را شکر می‌کنم که به کنگره آمدم و وارد لژیون سردار شدم و گذشت و بخشندگی را یاد گرفتم. من قبل از کنگره اصلاً بخشش را بلد نبودم؛ اما اینجا یاد گرفتم که می‌توانم از مالی که دارم، (هرچند کم است) ببخشم تا حال خوش این بخشش به من برسد.

من به کنگره آمدم و با آموزش‌هایی که گرفتم به حال خوش رسیدم و حالا می‌توانم با حضور داشتن در لژیون سردار و آموزش دادن به دیگران، این حال خوش را به آن‌ها هم انتقال بدهم.

تایپ و ارسال: همسفر بهار رهجوی کمک راهنما همسفر نیره (عضو لژیون سردار)
همسفران نمایندگی باغستان کرج

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .