English Version
English

حفظ حرمت‌ها در زندگی مشترک بسیار مهم است.(نمایندگی رز)

حفظ حرمت‌ها در زندگی مشترک بسیار مهم است.(نمایندگی رز)

هشتمین جلسه از دوره ششم سری کارگاه‌های آموزشی_خصوصی خانم‌های مسافر و همسفر نمایندگی رز، با استادی مسافر سمیرا کمک راهنما، نگهبانی مسافر زهرا و دبیری همسفر کبری با دستور جلسه «ازدواج» روز سه‌شنبه ۱۱ بهمن‌ماه ۱۴۰۱ رأس ساعت ۱۱:۳۰ آغاز به کار نمود.

خلاصه سخنان استاد:

سلام دوستان سمیرا هستم یک مسافر.

خداوند را شاکرم بابت قرار گرفتن در این جایگاه و خوشحالم که یک روز دیگر در خدمت شما عزیزان هستم.دستور جلسه این هفته «ازدواج» است و قطعاً امر مهمی است که جناب مهندس این موضوع را در فهرست دستور جلسات سالیانه قرار داده‌اند. ازدواج بر مبنای دو پارامتر بنا شده است یکی حب بقا و دیگری عشق و محبت. در اینجا به مثلث عشق برخورد می‌کنیم یعنی حس، جاذبه و سایه‌ها.

سایه مربوط به صور آشکار می‌باشد. یعنی همیشه باید چیزی وجود داشته باشد تا به دنبال جاذبه، حس به وجود آید. به نظر من جاذبه در امر ازدواج فقط صور ظاهری نیست، بلکه اخلاق، کردار و منش جاذبه‌های مهم‌تری هستند. جسم و سایه مهم هستند ولی همه‌چیز محسوب نمی‌شوند.

متأسفانه امروزه، خصوصاً در بین خانم‌ها، عمل‌های زیبایی و پیکرتراشی به دلیل نبود جهان‌بینی رواج پیداکرده است. در حال حاضر افراد زیادی به فکر زیباسازی ظاهر هستند زیرا این‌گونه می‌اندیشند که اگر تغییراتی در سیستم خود به وجود آورند، در امر ازدواج موفق خواهند بود.

حضرت مولانا می‌فرمایند:
صورت زیبا نمی‌آید به کار،  آنچه از معنی اگر داری، بیار!

زمانی که من تصمیم به ازدواج می‌گیرم باید به یک بلوغ نسبی ازلحاظ فکری و اجتماعی رسیده باشم. باید بدانم هدفم از تشکیل زندگی مشترک چیست و از همسر آینده‌ام چه انتظاراتی دارم. اگر من دنبال فردی با نمره 100 می‌گردم، آیا خودم حداقل 80 هستم؟ باید ارزش وجودی خود را بشناسم. نه خیلی رتبه خود را بالا ببینم و فکر کنم کسی در شأن من نیست و نه به‌قدری پایین که خود و خواسته‌هایم را در ازدواج نادیده بگیرم.

جناب مهندس در سی‌دی ازدواج 99 مثلثی را مطرح کرده‌اند که یک ضلع مثلث زن، ضلع دیگر مرد و قاعده را نقاط مشترک تشکیل می‌دهند. در زندگی زناشویی باید روی نقاط مشترک تمرکز کنیم تا فاصله بین دو ساق کم شود. اگر فقط روی نقاط غیرمشترک کار کنیم و فقط نقطه‌ضعف‌های طرف مقابل را ببینیم، این قاعده روزبه‌روز بزرگ‌تر شده و فاصله بین زن و مرد بیشتر می‌شود درنتیجه مشکلاتی برای زندگی مشترک پدید می‌آید.

اگر با فردی به‌قصد ازدواج آشنا می‌شوم و خصایصی دارد که موردپسند من نیست، نگویم بعد از ازدواج درست می‌شود و تغییر می‌کند. به عقیده من این تفکر اشتباه است؛ زیرا ما برای تغییر فرد مقابل، زندگی تشکیل نمی‌دهیم بلکه برای ساخت یک زندگی جدید، قدم در راه می‌گذاریم.

خانم راد عزیز که امیدوارم هرکجا هستند، سلامت و شاد باشند، جمله زیبایی در سالیان پیش مطرح کردند؛ اینکه در زندگی مشترک تا اتفاقی پیش می‌آید، فقط به فکر تغییر و جدایی و ترک رابطه نباشم، در خیلی از موارد، رابطه‌ها قابل تعمیر هستند. فقط بدی‌های طرف مقابل را نبینم. قطعاً شخص مقابل، خوبی‌هایی داشته که در ابتدا مرا جذب کرده است. ذره‌بین را روی خوبی‌ها بگیرم.

گاهی اوقات که رهجوهایم از همسرشان گله می‌کنند و سر ناسازگاری دارند و تمام مشکلات را به گردن طرف مقابل می‌اندازند، به آن‌ها گوشزد می‌کنم، خوب است گاهی به خود و گذشته‌تان نگاهی بیندازید. صفت مصرف‌کننده بودن برای یک خانم بسیار ناپسند است ولی همسرم با همین صفتی که دارم، کنارم مانده است.پس باید گاهی از این سرکشی‌ها کم کنم. اگر مشکلی هست به قول قدیمی‌ها سنگ زیر آسیاب شوم. این بدان معنی نیست که خود را خُرد کنم. بلکه در آن لحظه لج نکنم و آرامش خود را حفظ کنم تا به قول جناب مهندس، در زمان مناسب، مکان مناسب و با کلام مناسب، مسئله را حل کنم.

حفظ حرمت‌ها در زندگی مشترک بسیار مهم است. اگر من حرمت همسرم را در هر شرایطی نگه‌دارم هرگز حرمت من شکسته نمی‌شود.در آخر یک تشکر هم از همسرم دارم که در تمام این سال‌ها در کنارم ایستادند و لحظه‌ای مرا را در تاریکی و مسائل زندگی رها نکردند. اگر من امروز در زندگی مشترکم موفق هستم به لطف خدا و آموزش‌های ناب کنگره و جناب مهندس است.

گردآوری و تایپ: مسافر سمیرا کمک راهنما_ نمایندگی رز‌.
ویرایش: همسفر مریم_ نمایندگی رز
بازبینی و ارسال: همسفر فاطمه
 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .