English Version
English

همه چیز از ازدواج بوجود می آید.

همه چیز از ازدواج بوجود می آید.

جلسه ششم از دوره چهارم جلسات ویلیام وایت (درمان اعتیاد به مصرف سیگار به روش DST) نمایندگی پارک فدک به  استادی مسافرحسین و نگهبانی مسافر مصطفی و دبیری مسافر مصطفی با دستور جلسه "ازدواج"در روز جمعه مورخ14بهمن۱۴۰۱، رأس ساعت ۸ صبح آغاز به کار نمود.

 خلاصه سخنان استاد:

سلام دوستان حسین هستم یک مسافر

جاداردتبریک بگویم میلاد حضرت علی علیه السلام و روز پدررا برای همه شما انشالله مبارک باشه ایام خوبی رو در پیش رو داشته باشیم. تشکر می کنم از راهنمای خودم آقا علیرضا که اجازه دادند در این جایگاه بنشینم و خدمت کنم، تا آموزش بگیرم.
از مرزبانان پارک ،از ایجنت پارک ، عزیزانی که خدمت می کنند، تشکر می کنم .
دستور جلسه درباره ی ازدواج است.
هر موجودی برای بقای خودش برای ادامه زندگی خودش نیاز دارد که نسل خودش را پرورش دهد. یعنی در گیاهان هم که نگاه می کنیم گیاهان سعی می کنند ، برای ادامه زندگی خودشان تکثیر بشوند. مثلاً همان میوه ای که می دهد، میخواهد خودش را تکثیر کند ، میوه می دهد و جذابیتش را در میوه نشان می دهد و تمام پرندگان و موجودات دیگر از این میوه بهره مند می شوند و ودانه آن گیاه یا میوه را به جای دیگر می برند تا تکثیر بشود.
جانداران هم همینطور که برای بقای خودشان و برای ادامه نسل خودشان تولید مثل می کنم. انسان هم از این قاعده مستثنا نیست و یکی از دلایل علمی ازدواج همین فرزندآوری و ادامه حیات خودش می باشد ،که به این وسیله نسل خودش باقی بماند .اما ازدواج اهمیت زیادی در کنگره دارد و سالی یکبار این دستور جلسه تکرار می شود .ازدواج یک سنت الهی و یک احکام الهی است که در ادیان گذشته هم وجود داشته است و هنوز هم ادامه دارد .
یکی از فضیلت های ازدواج این است که با ازدواج انسان نیمی از دینش کامل می شود. وقتی نیمی از دین شما تکمیل شد آن نیمه دیگر هم در کنگره تکمیل خواهد شد و یک انسان کامل می شود . در چهار جا هست که درهای رحمت الهی به روی انسان باز میشود آن چهار جا یکی در هنگام باران باریدن است، که با بارش باران رحمت الهی بر انسان نازل می شود و دوم جایی است که فرزند انسان به صورت پدر و مادر نگاه می کند، و سومین جا جایی است که درهای کعبه باز میشود و درهای رحمت الهی به روی انسان باز میشود و خلاصه چهارمین جا هنگام ازدواج است.
وقتی فردی ازدواج می کند درهای رحمت الهی به روی انسان باز میشود. اما ازدواج در قدیم که آقای مهندس هم به آن اشاره کرده بودند میگویند  ازدواج سنتی بوده است. یا خیلی زود ازدواج می کردند. گاهی عروس و داماد همدیگر را نمی دیدند و به صورت شانس و اقبال بود. ولی امروزه سن ازدواج مقداری بالا رفته است .
نه اونطوری زود باشد انسان چیزی متوجه نشود، که بعد از نزدیک به ۴-۵ سال فهمیده است این فرد همسرش بوده  نه همبازیش یا امروزه که سن ازدواج ها بالا رفته است. فرد می آید باسن چهل سال ازدواج می کند و صاحب یک فرزند می شود اما دیگر حوصله ای برایش باقی نمانده است و حوصله بچه داری هم ندارد . در واقع ازدواج یک وقت و قانون خودش را دارد و باید به موقع باشد . و مطلب دیگر که باید در مورد ازدواج بگویم، تفکر بسیار خوب است ما الان در کنگره آموزش میبینیم . اگر این وادی ها را در ازدواج هم به کار بگیریم ازدواج یک ساختار است اگر بخواهیم یک ساختار جدید را تشکیل بدهیم باید تفکر کنیم. و با هم کیشه خودمان رفت و آمد کنیم.  از طایفه از همسایه و آشنایان خود که روی آن ها شناخت داشته باشیم . اما متاسفانه مشاهده شده است، که در محیط دانشگاه آقایی که اصالت شمالی دارد ، با خانمی که اصالت جنوبی دارد ،ازدواج می کنند. نه زبانشان به همدیگر می خورد، نه غذای شان به همدیگر می خوردو نه فرهنگشان به همدیگر می خورد. فردا هم می آیند و به مشکل می خورند میگویند ما تفاهم نداریم اینها مطالبی است که انسان باید مد نظرش باشد. و میگویند کبوتر با کبوتر باز با باز. وقتی در همسایگی و در طایفه خودمان سراغ داریم چرا باید راه دور برویم .ممنونم که به صحبت هایم گوش کردید

تایپ : مسافرجلال(لژیون نهم)

ارسال خبر: مسافرجلال(لژیون یکم)

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .