English Version
English

ما برای کمک به افراد دردمند و کسانی که در اوج تاریکی به سر می‌برند و طالب رهایی هستند، تلاش می‌کنیم.

ما برای کمک به افراد دردمند و کسانی که در اوج تاریکی به سر می‌برند و طالب رهایی هستند، تلاش می‌کنیم.

چهاردهمین جلسه از دوره ششم جلسات هماهنگی خدمتگزاران و کمک راهنمایان خانم‌های مسافر و همسفر، با استادی آقای مهندس دژاکام  و دبیری کمک راهنما مسافر مریم، روز یکشنبه ۹ بهمن‌ماه 1401 رأس ساعت ۹:۰۰ آغاز به کار نمود.

سخنان استاد:

سلام دوستان حسین هستم یک مسافر.

دیروز آخرین نتایج آزمون را اعلام کردیم، نمرات خانم‌های مسافر و همسفر الحق خوب بود و شعب رز، آکادمی، میخک و یاس اصفهان موفقیت و رشد بالایی داشتند.هر چه خانم‌های مسافر ازنظر دانش، تعادل و معرفت، قوی‌تر باشند، کار ما راحت‌تر است و قادر خواهیم بود کنگره را بیش‌ازپیش گسترش دهیم. من در صورتی می‌توانم اجازه ازدیاد شعب را بدهم که افرادی باکفایت، مصمم و قوی داشته باشیم و تعداد این افراد هم باید به‌قدر کفایت باشد. درواقع ما نیازمند افرادی کارکُشته و قوی هستیم که از خواب بیدار شده باشند. نمی‌گویم افراد مخلص و باوجدان، می‌گویم افرادی که بیدار باشند. خوشبختانه آمار شعب خانم‌های مسافر تاکنون به هفت رسیده است، ضمن اینکه در حال ازدیاد و گسترش بیشتری هم خواهد بود.

بعضی از شعب از ما می‌خواهند که تعداد نمایندگی‌های شهر و منطقه آن‌ها را زیاد کنیم، چون تعداد مراجعین هر روز در حال افزایش است. اما این کار در صورتی میسر می‌شود که اسباب آن مهیا باشد. دیروز در جلسه‌ای که با دیده‌بان اصفهان داشتیم، تصمیم گرفتیم که در اصفهان یک شعبه برای خانم‌های مسافر اضافه کنیم. ترجیحاً شعبه سهروردی را به این امر مهم اختصاص دادیم، چراکه این نمایندگی متعلق به خود کنگره ۶۰ است و اختیارش با خودمان است، و ازنظر زمانی، ۵۰ دقیقه با شعبه یاس فاصله دارد. اسمی هم برای شعبه دوم خانم‌های مسافر انتخاب خواهیم کرد، و کمک راهنمایان و خدمتگزاران را بین دو نمایندگی تقسیم خواهیم نمود.

ما برای این کار به نیروهای مصمم و قوی نیاز داریم، آدم‌هایی که مثل ماست، شُل و وارفته باشند به درد این کار نمی‌خورند، افراد خیلی شوخ‌طبع و لوس هم به درد این کار نمی‌خورند. ما به افراد مصمم و جدی نیازمندیم. البته شوخ‌طبعی هم در جای خود یک هنر است، اتفاقاً شوخ‌طبعی برای انسان می‌تواند بسیار جذاب هم باشد. ولی حریم و حرمت‌ها باید نگه‌داشته شود. کافی است بدانیم که هدف اصلی ما چیست، ما برای کمک به افراد دردمند و کسانی که در اوج تاریکی به سر می‌برند و طالب رهایی هستند تلاش می‌کنیم. همواره به این نکته ظریف دقت داشته باشید که هرگاه انسانی از بند بیماری اعتیاد رها شود، درواقع یک خانواده و درنهایت یک طایفه نجات‌یافته‌اند، و این ملاک ماست.

روز جمعه آقای کاظمی با جمعی از مدیران کل، ازجمله قائم‌مقام ستاد، معاون کاهش تقاضای ستاد، مدیرکل  NGOها، مدیرکل درمان و پیشگیری و دیگر مدیران کل، در پارک طالقانی حضور داشتند، باوجود سردی هوا ساعت ۷ صبح در پارک بودند.این‌که بارها گفته‌ام ما فرزند ستاد هستیم شوخی نکرده‌ام، ستاد یک ارگان دولتی است، که مسئولیت مواد مخدر کشور را در اختیار دارد و تمام برنامه‌ریزی‌ها بر عهده این نهاد است. اگر ستاد نبود، شربتOT  در اختیار ما قرار نمی‌گرفت. کنگره ۶۰ رابطه و هماهنگی خاصی با ستاد دارد، منظورم این است که اگر اسم ستاد را می‌برم یا تعریف می‌کنم، هدفم تمجید یا جلب رضایت ستاد نیست، اصلاً ما کاری به سیاست کشور نداریم، ستاد مسئول این کار بوده و ما به‌اتفاق در این مقوله، همکاری و مساعدت داشته‌ایم.

این مسئله حائز اهمیتی است که این ارگان به خدمات انجام‌شده ارج می‌نهد و در حال الگوبرداری از کنگره ۶۰ هستند، و شدیداً مایل‌اند اقدامات کنگره را درجاهای دیگر به مرحله اجرا درآورند.درهرصورت اعضا با جدیت در حال تلاش هستند و هفته‌ای یک‌بار در هیدج، مشهد و کرمان حضور به هم می‌رسانند، تا این حرکت و سازندگی تداوم یابد. انشالله خداوند توان مضاعف عنایت کند. کرمان تاکنون خیلی پیشرفت کرده، اما هیدج به خاطر اینکه منطقه محدودتری است و افراد ترس بیشتری دارند، هنوز رشد چشمگیری نداشته، اما خیلی بهتر از قبل شده و در حال گسترش است.

روزی که آقایان مسافر در اتاق کوچکی متعلق به بهزیستی حضور پیدا کردند، تعداد کمی بودند، اما به‌مرور بر تعدادشان افزوده شد و به‌جایی رسید که تمامی منطقه غرب کشور، ازجمله قزوین، زنجان، تبریز، ارومیه و هشتگرد، ازآنجا تغذیه شدند. خوشبختانه در قسمت بالای کشور، مشهد را داریم، تهران هم که مرکز است و کرمان از اهمیت بالایی برخوردار می‌باشد. ما از طریق این مراکز قادر خواهیم بود مراکز دیگر را گسترش بدهیم.

نکته‌ای که لازم می‌دانم بر آن تأکید کنم، این است که اعضای کنگره به‌هیچ‌عنوان حق سوءاستفاده از آرم کنگره یا شال کمک راهنمایی و یا استفاده از عکس من و به‌طورکلی هر چیزی که به کنگره ۶۰ مربوط می‌شود را برای فعالیت‌های سیاسی ندارند، خواهش می‌کنم به‌هیچ‌عنوان کنگره را خدشه‌دار نکنید و اجازه بدهید ما به کار خودمان ادامه دهیم. هدف ما درمان اعتیاد است، ما به‌هیچ‌عنوان در  مسائل سیاسی و مملکتی دخالت نمی‌کنیم، سعی کنید از هدف دور نشوید.

در ضمن در جلسه شورای هفته قبل، خانم ‌هاله، به‌عنوان اسیستانت جبران خسارت و کمیته انضباطی، انتخاب شدند که به ایشان تبریک می‌گوییم، انشالله در خدمت مربوطه ساعی و تلاشگر باشند.

ما باید بتوانیم هم‌زمان چندین کار را با هم انجام بدهیم و نقطه تحمل خود را بالا ببریم، تا هم درس بخوانیم، هم در کنگره خدمت کنیم، هم بتوانیم خانواده را اداره کنیم و کارهای هنری انجام بدهیم، زبان انگلیسی یاد بگیریم و ... اگر دو تا کار به ما رجوع شود، دچار به‌هم‌ریختگی نشویم و برنامه‌ریزی صحیح داشته باشیم، تا قادر به انجام چندین کار باشیم.خدمتگزاران و کمک راهنمایان باید مراقب باشند جایگاه خدمت آن‌ها را دچار فراموشی نکند. همیشه با زیردستان و تازه واردین رفتاری توأم با محبت داشته باشید، با همدیگر مشورت کنید و احترام متقابل را رعایت نمایید.

در مورد تحقیقات اخیر باید بگویم؛ کارهای تحقیقاتی کاملاً در جریان است، تقریباً حدود دوازده روز پیش، برای سرطانی کردن موش‌های صحرایی اقدام کردیم. من ترجیح دادم که این کار توسط انستیتو پاستور انجام شود، تا در آینده شاهد نظرات ضدونقیض نباشیم. باوجودی که ما خودمان قادر به سرطانی کردن موش‌های آزمایشگاهی هستیم، اما  ترجیح دادم که موش‌ها توسط انستیتو پاستور سرطانی شوند. البته خود ما هم بر آن نظارت داشتیم.

آزمایشگاه انستیتو پاستور، از قبل از انقلاب، به‌عنوان یک مرکز تحقیقاتی جهانی شناخته‌شده و همه دنیا آن را قبول دارند. حدود هفتاد تا موش، در انستیتو پاستور، آلوده به سرطان خون شدند و از روز پنجشنبه درمان با OT  را آغاز کردیم. روز اول و دوم یک‌بار و از روز سوم، دو وعده صبح و شب به آن‌ها دارو می‌دهیم، حدود 9 روز افزایش، و سپس به مدت 9 روز عملیات تیپرینگ را انجام می‌دهیم، چون طول عمر موش‌های آزمایشگاهی حدود دو سال است، این زمان مصرف دارو در موش‌ها، معادل همان ده ماه است برای انسان.

این موش‌ها، توسط انستیتو پاستور سرطانی شدند و گواهی‌نامه آن نیز صادر شد. ما هم مشغول درمان آن‌ها هستیم و نتیجه این آزمایش‌ها و کالبدشکافی توسط دانشگاه بریستول انگلستان، استخراج خواهد شد. درواقع این امر، یک تحقیق مشترک است و اسم آن‌ها هم در این تحقیق ذکر خواهد شد. چون برای این تحقیقات باید کلی هزینه صرف می‌شد، تقریباً برای هر موش باید بین ۲۰۰ تا ۴۰۰ پُوند، پرداخت می‌کردیم که البته مقداری از آن را پرداخت نمودیم.

درواقع این پدیده، که موش‌ها توسط انستیتو پاستور سرطانی می‌شوند، توسط کنگره درمان روی آن‌ها انجام می‌گیرد و توسط دانشگاه بریستول انگلستان نتایج استخراج خواهد شد، کاری است مشترک، و دانشگاه بریستول انگلستان، با دستگاه‌های موجود، ژن‌ها را بررسی کرده و بیان ۱۸۰ ژن را نتیجه‌گیری و نتایج را به ما اعلام می‌دارند. یعنی تحقیقی است که همه آن را قبول دارند.یکی از مجلات و ژورنال‌های آمریکایی که زیر نظر وزارت بهداشت آمریکا است، از ما خواسته بود که به آن‌ها مقاله بدهیم. زیرا مقاله DST خیلی چشمگیر بود و اثرات زیادی در سطح جهانی داشت. در توییتر نیز راجع به این مقالات سروصدای زیادی راه افتاد که نتایج خوبی در برداشت.

ما به این مجله مقاله در مورد «آمفتامین» می‌دهیم و طی یک ماه دیگر مطالب آنالیز شده کنگره را در اختیار آن‌ها قرار خواهیم داد. این هم نمونه بارز نکته‌ای است که متذکر شدم، که چندین کار را می‌شود هم‌زمان با هم انجام داد.

مسافر مونا دبیر شورای  اسیستانت ها:

سلام دوستان مونا هستم یک مسافر.

خدمت تمام کمک راهنمایان خانم‌های مسافر و همسفر تبریک می‌گویم. پارسال حدود ۵۹ نفر در آزمون قبول شدند و امسال ۷۹ نفر، یعنی نسبت به سال گذشته، ۲۰ کمک راهنما به ما اضافه شد و رشد و تولید داشتیم که این باعث خوشحالی ماست. اول از خدای بزرگ سپاسگزارم و بعد از جناب مهندس که لطف و درایت و مهربانی ایشان همیشه شامل حال ما بوده و هست.

ما امروز اولین جلسه هماهنگی ایجنت های شعب را به همراه ۶ نفر از خانم‌های مسافر  برگزار کردیم. جلسه انرژی بسیار خوبی داشت و این نشان می‌دهد که خانم‌های مسافر به بلوغ و رشد خوبی رسیده‌اند. تا ۶ سال پیش اعضا به‌درستی نمی‌دانستند ایجنت چه کسی است و این جایگاه ناشناخته بود، و این نشان می‌دهد که باوجود تمام مشکلات اقتصادی و خانوادگی و مسئولیت‌هایی که خانم‌ها دارند، چقدر قوی عمل کرده‌اند. این نکته را هم در جلسه ‌ایجنت ها گفتم، که آقای مهندس از ما می‌خواهند چندبعدی عمل کنیم، چند تا کار را به نحو مطلوب یاد بگیریم و هم‌زمان باهم انجام بدهیم، و خانم‌ها این کار را بسیار عالی انجام می‌دهند. این باعث افتخار است، به همگی تبریک می گویم.

بازهم سپاسگزارم از جناب مهندس که به گروه خانم‌های مسافر این‌قدر محبت دارند، امیدوارم همه ما در هر جایگاهی که هستیم، حق را ادا کنیم و خدمت خوبی ارائه دهیم، و خدایی نکرده خدمت ما تبدیل به خیانت نشود. بابت شعبه جدید اصفهان صمیمانه تشکر می‌کنم و به عزیزان تبریک می‌گویم.همچنین  به خانم‌ هاله عزیز از طرف گروه اسیستانت ها صمیمانه تبریک می‌گویم، قطعاً آنی داشته‌اند که پذیرفته شدند، امیدوارم بهترین خود را در این جایگاه ارائه دهند.

تایپ: مسافر کبری و مسافر سارا- نمایندگی یاس
ویرایش: مسافر مریم- نمایندگی یاس
بازبینی: مسافر خاطره
ارسال:همسفر فاطمه

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .