English Version
English

رابطه بین یادگیری و معرکه گیری این است که در ذهن، شهر وجودی و تفکر جای هر دو نیست.

رابطه بین یادگیری و معرکه گیری این است که در ذهن، شهر وجودی و تفکر جای هر دو نیست.

ششمین جلسه از دوره سی و پنجمین، کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگره ۶۰، ویژه همسفران شعبه ستارخان، با دستور جلسه «رابطه‌ی یادگیری و معرکه‌گیری» با استادی کمک راهنما همسفر اعظم، نگهبانی همسفر زهرا و دبیری همسفر مسافر نیکوتین معصومه در تاریخ هشتم آذرماه ۱۴۰۱ رأس ساعت ۱۵ آغاز به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد:

 خدا را شاکر هستم که توانستم، بار دیگر در این جایگاه خدمت کنم و امیدوارم کنارتان جلسه پرباری برگزار شود. زمانی که شخص معرکه‌گیری انجام می‌دهد، به‌جای اینکه مشکل یا خطای به وجود آمده را حل نماید و عذرخواهی کند تقصیر را گردن فرد دیگری می‌اندازد. در صورتی که خود می‌داند مشکل را به وجود آورده‌ است. اینجا اگر به خوبی آموزش دیده باشد و در مسیر باشد، متوجه معرکه‌گیری می‌شود. کسی که معرکه گیری انجام می‌دهد ناخودآگاه وارد فضایی می‌شود. خیلی مهم است که در آن شرایط قرار گرفتم، بدانم که چه کنم؟ مثلاً: شخص خود من، در آن زمان بیشتر سکوت می‌کنم.
اگر بخواهند امواج رادیویی و تلویزیونی دیده نشوند، روی آنها موج می‌اندازند. یعنی: پارازیت که ما نتوانیم ببینیم یا گوش کنیم. در واقع صدای آن‌ها را خفه می‌کنند. شخص معرکه‌گیر هم این‌گونه خود را توجیه می‌کند و مشکل به وجود آمده را گردن دیگران می‌اندازد. در هر اجتماع، خانواده یا مدرسه که چند نفر باشند چنین مسائلی پیش می‌آید، و معرکه‌گیری صورت می‌گیرد. کنگره هم، همین‌طور است ولی وقتی وارد اینجا می‌شویم می‌دانیم که اینجا محل آموزش است، به‌همین‌دلیل معرکه‌گیری کمتر است. اشخاصی که وارد می‌شوند دو دسته‌اند: یکی افرادی که به‌خوبی آموزش می‌بینند، یاد می‌گیرند و خدمت می‌کنند. اینها بازیگران خوبی هستند و می‌دانند نیرو و انرژی خود را نباید صرف کارهای منفی بکنند. به شخصه خودم بدو ورودم حالم بسیار بد بود و کم کم آرامش را به دست آوردم و به هیچ قیمتی حاضر نیستم  آن را به واسطه ورود به مسائل منفی خراب کنم. چون می‌دانم، این حال خوب هیچ کجا پیدا نمی‌شود. مطمئناً آن دسته از آدم هایی که به خوبی خدمت می‌کنند وارد مرحله معرکه گیری نمی‌شوند. ولی یک دسته دیگر هستند ناظر و تماشاگر خدمت دیگرانند. این دسته دوربین‌شان روی دیگران است و عملکرد دیگران را مورد تجزیه قرار می‌دهند و در پی‌ این هستند، چگونه می‌توانند حاشیه به وجود آورند یا معرکه‌گیری کنند.
این نکته بسیار مهم است که تشخیص دهم که یادگیری، معرکه گیری و نحوه برخورد من چگونه باشد. رابطه بین یادگیری و معرکه گیری این است که در ذهن، شهر وجودی و تفکر جای هر دو نیست. در واقع نمی‌توان معرکه‌گیر بود و آموزش هم دید. زمانی که به سمت آموزش بروم از معرکه‌گیری دور می‌شوم و زمانی که دنبال حاشیه ومعرکه‌گیری باشم، قطعا از آموزش‌ها دور خواهم بود‌. تجربه‌ شخصی خودم در رابطه با هر دستور جلسه این است، که اگر به درستی آموخته باشم و آموخته‌هایم را کاربردی کرده باشم. زمانی که به دستور جلسه‌ها می‌رسم حال من خوب است و حال بدی ندارم. خداروشکر زمان برد تا معرکه‌گیری را متوجه شدم. مسافران و همسفران عناصر معرکه‌گیر‌های خوبی هستند. و خداروشکر که در کنگره راه‌کارهایی برای برخورد عملیاتی با موضوعات متفاوت وجود دارد.

معرفی نفرات برتر آزمون

تجلیل از همسفر زهرا دستیار دیده بان، توسط اسیستانت محترم همسفر منیره 

لژیون ویلیام وایت

 

عکاس: همسفر مرضیه، رهجوی کمک راهنما همسفر آزاده (لژیون ششم) 

ویرایش: همسفر مریم، رهجوی کمک راهنما همسفر شیرین (لژیون نهم)

ارسال: همسفر نازنین، رهجوی کمک راهنما همسفر مونا (لژیون پنجم)

همسفران نمایندگی ستارخان

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .