English Version
English

آرامش امروز من نتیجه خدمت در کنگره است

آرامش امروز من نتیجه خدمت در کنگره است

مسافر وحید با بیش از ۱۴ سال تخریب وارد کنگره شد، آخرين آنتی ایکس مصرفی اش تریاک، شیره و متادون بود. مدت ۱۰ ماه و ۱۰ روز سفر کرد به روش DST و با داروی OT، به   کمک راهنمایی مسافر مجید از لژیون دوم نمایندگی رضا، ورزش ایشان در کنگره شنا است. مسافر وحید ۳ سال و ۸ ماه و ۵ روز است که از دام اعتیاد رها شده است و اکنون مسافر وحید مسئول سایت نمایندگی رضاست. او روز پنجشنبه در جشن تولد ایجنت نمایندگی شفا حضور داشت، با او گفت‌وگویی انجام دادیم که در ادامه می‌خوانید:

در چه سالی و از چه طریقی با کنگره آشنا شدید؟
اواخر سال ۹۶ پیام کنگره را از آقای حسن آزادواری گرفتم و به لطف خداوند اردیبهشت ۹۷ فرمان ورود به کنگره برایم صادر شد و در نمایندگی الهیه سابق سفرم را در لژیون ششم به کمک راهنمایی آقای مجید خلیلی شروع کردم. بعد از مدت حدود یک ماه اولین خدمت را در لژیون گرفتم و بدین ترتیب یک وب لژیون برای لژیون طراحی کردم و تمام سخنان کمک راهنما در لژیون را همراه با عکس های جلسه لژیون در وبلاگ منتشر می کردم.

 

اگر اشتباه نکنم شما در 4 نمایندگی حضور و افتخار خدمت داشتید. لطفاً در مورد خدمت هایتان توضیح دهید.
من هیچ وقت در زندگی بیرون از کنگره هم حتی به کم قانع نبودم و همیشه سعی می‌کردم دنبال بیشترین و بهترین ها باشم به همین دلیل با کمک راهنمایی مجید آقا به سایت‌ نمایندگی الهیه معرفی شدم. در آن زمان آقای هادی مسئول سایت بودند و فکر می‌کنم حدود یک ماه نقطه تحمل بنده را برای خدمت امتحان کردند و بعد از این یک ماه بنده را در سایت پذیرفتند. حدودا فکر کنم ۶ یا ۷ ماه سفر بودم که اولین کلیپ تولد آقای نیاز علی که تولد ۳ سال رهایی شان بود را درست کردم. هیچ وقت از یادم نمی رود که درست کردن‌ این کلیپ حدود ۲ هفته زمان برد. چون واقعا هیچ تخصصی برای کلیپ درست کردن نداشتم و در ادامه که بر روی کلیپ درست کردن مهارت پیدا کردم، برای هر تولدی که در نمایندگی برگزار می شد، سعی می کردم یک کلیپ تولد درست کنم. سفر اولم که به پایان رسید نمایندگی الهیه سابق که در فرهنگسرا واقع بود به نمایندگی شفا نقل مکان کرد. در آنجا سعی کردم به عنوان خدمتگزار در کنار مسافر مرتضی خدمت کنم. در ادامه نمایندگی بنیان راه اندازی شد و در نمایندگی بنیان هم به عنوان خدمتگزار در سایت بودم و در لژیون مرزبانی هم رهجوی آقای جواد فلاح ایجنت دوره اول نمایندگی بنیان بودم.
در ادامه به لطف خدواند و همت اعضای نمایندگی های مشهد نمایندگی رضا راه اندازی شد و در شعبه رضا هم به عنوان مرزبان انتصابی خدمت نمودم و رهجوی آقای وحید ریخته گر بودم و در حال حاضر مسئول سایت نمایندگی رضا هستم و همچنین در لژیون انضباطی هم زیر نظر آقای حمید سیستانی در حال خدمت هستم.

 

لژیون انضباطی چه کاری انجام می دهد؟
لزیون انضباطی برای کسانی برگزار می گردد که طبق بندهای لژیون انضباطی بخواهند سفر مجدد یا ادامه سفر داشته باشند. اگر بخواهم مختصر و مفید بگویم بازدید از لژیون های انضباطی توسط دستیاران دیده بان محترم آقای صداقت انجام می گردد و در خراسان توسط آقای حمید سیستانی و آقای حسین درودگر بازدیدها انجام می گیرد.
وظایف ما بازدید دفاتر و حکم های انضباطی نمایندگی ها می باشد که در هر جلسه بازدید، یک صورت جلسه ای با حضور مرزبان انضباطی و ایجنت امضاء می شود و در آخر هر ماه در جلسه ای که در ساختمان سیمرغ برگزار می شود اصل صورتجلسه تحویل دیده بان مربوطه می شود. بنده هم در حال آموزش گرفتن زیر نظر آقای حمید سیستانی در این لژیون می باشم.

 

در سایت شفا، شما مسئول مصاحبه هم بودید. این مصاحبه کردن ها چه کمک و خدمتی به شما کرده است؟
تمام جایگاه های خدمتی در سایت لذت بخش است. مصاحبه هم انرژی خیلی بالایی دارد و من سعی می کردم آن حسی که در مصاحبه وجود دارد را به مخاطب در نمایندگی ها انتقال بدهم. در آن زمان در خاطرم هست که با راهنمایی های آقا مرتضی که مسئول سایت بودند هر شخصی مسئول یک کاری شده بود و قرعه مصاحبه به اسم من افتاده بود و سعی می کردم با توجه به دستور جلسات مصاحبه ها را انجام دهم. در ادامه حس و حالم از خدمت در سایت خیلی خوب شده بود و به قول معروف آن حال خوبی که همیشه به دنبالش در مصرف مواد می گشتم و اصلا به آن نرسیدم را با خدمت کردن به دست آوردم. در ادامه فکر می کنم همین خدمت های هر چند کوچک بود که توانستم از آن وحیدی که همیشه پریشان بود به یک تعادل تقریبا نسبی برسم.

آیا شما قبل از ورود به کنگره هم انسان آرامی بودید یا این نتیجه سفر در کنگره و آموزشهای آن بوده است؟
من سال ۸۸ یک خودکشی ناموفق داشتم که نتیجه آن قطع شدن رگهای عصب دست راستم شد. پس مسلما این آرامش هم از معجزه های کنگره هست و فقط این اتفاق در کنگره ۶۰ می افتد که یک شخص با مصرف و تخریب خیلی زیادی وارد می شود در ادامه به درمان قطعی و به یک تعادل نسبی می‌رسد که در انجیوهای دیگر معمولا چنین اتفاقی نادر است و یا امکانپذیر نیست.
قبل از ورود به کنگره در صور پنهان خیلی تخریب های زیادی داشتم و همیشه در زندگی شخصی خودم با همسفرم مشکل داشتم و چه بسا که اگر وارد کنگره نشده بودم نه امروز آرامشی بود و نه شخصی به اسم وحید.

 

چه شد که شما از نمایندگی شفا به نمایندگی بنیان رفتید؟
در سی دی یونس استاد امین می‌فرمایند وقتی فرمانی صادر شد باید بی درنگ اطاعت کنید تا شامل رحمت خداوند قرار بگیرید.
اینکه من به نمایندگی بنیان رفتم به این دلیل بود که لژیون ما به آنجا نقل مکان کرد و من هم با لژیون به نمایندگی بنیان رفتم.

 

لطفاً در مورد دوره مرزبانی و خدمت در بنیان و در ادامه مرزبانی انتصابی در نمایندگی رضا را توضیح دهید. این افتخار چگونه نصیب شما شد؟
با تمام دغدغه هایی که بیرون از کنگره داشتم زمانی که جواد آقا پیشنهاد مرزبانی در نمایندگی بنیان را به من دادند بی درنگ پذیرفتم و دوره اول مرزبانی بنیان به عنوان مرزبان خبری و اداری در این نمایندگی خدمت کردم. دقیقا پارسال در آبان ماه دوره مرزبانی در نمایندگی بنیان به اتمام رسید و وقتی که این جایگاه را تحویل می دادم خیلی حال خوبی داشتم و آن زمانی که به من گفتند دوباره در سایت خدمت کن دوباره بدون درنگ قبول کردم و فکر میکنم انرژی که انسان از خدمت بلاعوض دریافت می کند بی حد و مرز است.بعد از حدود ۴ ماه در اوایل اسفندماه گذشته نمایندگی رضا افتتاح گردید و در آنجا به من پیشنهاد خدمت مرزبانی شد و اینبار چندین برابر بیشتر از گذشته تشنه خدمت در مرزبانی بودم و اینکه چگونه دوباره مرزبان شدم را خودم هم متوجه نشدم ولی در کنگره یاد گرفتم که اصلا به دنبال جایگاه خدمتی نباید بروی، این جایگاه است که می گردد و خدمتگزار را پیدا می کند.

 

تغییر جایگاه چه حسی دارد؟ اینکه شما جایگاه مرزبانی و شال زرد را تحویل می دهید و فعلا خدمتی به عنوان جایگاه ندارید چگونه است؟
مرزبان مجری قوانین کنگره  است و اگر قوانین را به درستی انجام داده باشد وقتی که این جایگاه را تحویل می دهد قطعا حال خوبی دارد چون یک پله ارتقا پیدا کرده است. به نظر من اگر بعد از خدمت در جایگاه مرزبانی اگر به او گفتند در جایگاه نگهبان نظم خدمت کن، اگر قبول کرد یعنی اینکه کارش را در مرزبانی درست انجام داده و اگر حرف مرزبان بعدی را قبول نکند به نظر من خیانت بزرگی در مدت ۱۴ ماه هم به خودش و هم به تمام اعضا کرده است.

 

گویا شما در لژیون سردار هم خدمت و شرکت کرده اید. لطفا برای ما توضیح دهید.
خدا را شکر این توفیق را داشتم از سال ۹۸ عضو لژیون سردار باشم و در ابتدا یک مقدار برایم سخت بود و مبلغ ۶ میلیون تومان را به صورت تعهدی پرداخت کردم. در ادامه سال ۹۹ توانستم مبلغ ۶ میلیون تومان را کامل پرداخت کنم و در سال ۱۴۰۰ این افتخار را داشتم که جایگاه دنوری را تجربه کردم. امسال هم مجددا عضو لژیون سردار هستم و مجددا در جایگاه دنور تعهدی هستم. خداوند انشالله توانی بدهد که سال آینده جایگاه پهلوانی را هم در صور پنهان و هم در صور آشکار تجربه کنم.

 

گفت‌وگوی زیبایی بود؛ در انتها اگر آرزو یا دعایی دارید لطفاً بیان کنید.
انشالله که امسال بتوانم به آرزوی قلبی خودم که خدمت در جایگاه کمک راهنمایی است برسم. از خدواند می خواهم که تمام خدمتگزاران کنگره ۶۰ در آرامش و سلامتی باشند و راه کنگره برای کسانی که خواستار رهایی از اعتیاد هستند نمایان شود.
با تشکر از خدمتگزاران واحد سایت شفا و مرزبان محترم خبری که این وقت را در اختیار بنده قرار دادند.


تایپ از مرزبان خبری

ارسال: مسافر رضا

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .