English Version
English

صورت مسئله اعتیاد

صورت مسئله اعتیاد

جلسه نهم از دور پانزدهم سری کارگاه های آموزشی عمومی کنگره 60 نمایندگی پاکدشت، با استادی کمک راهنمای محترم مسافر مهدی و نگهبانی مسافرسجاد و دبیری مسافر مصطفی با دستور جلسه"صورت مسئله اعتیاد" روز شنبه 2 مهر 1401 راس ساعت 17 آغاز به کار نمود.

خلاصه سخنان استاد:

سلام دوستان مهدی هستم مسافر
خدا را شکرمی کنم که یکبار دیگر این فرصت در اختیار من قرار گرفت تا در این جلسه و از دوستانی که در این جلسه حضور دارند آموزش بگیرم، پنجشنبه ای که گذشت در کلیه شعب کنگره 60 آزمون کمک راهنمایی داشتیم. خدا قوت عرض میکنم به کسانی که در این آزمون شرکت کردند. تشکر و قدردانی میکنم از کمک راهنمای محترم آقای مجتبی والی و کمک راهنمای محترم آقای محمد دهقان که سنگ تمام گذاشتند و بی وقفه در شعبه حضور داشتند و به شرکت کنندگان در آزمون کمک زیادی کردند، همچنین ازگروه مرزبانی تشکر میکنم که کلاس های تقویتی ویژه امتحانات را برگزار کردند.

دستور جلسه این هفته صورت مسئله اعتیاد، در کنگره 60 آغازسال تحصیلی داریم که با همین دستور جلسه شروع می شود. خوب صورت مسئله اعتیاد یعنی چه؟ یعنی راه حل، یعنی اینکه ما یکسری معلومات را مشخص کنیم تا به مجهولاتی  یرسیم، در خیلی از گروه ها نتوانسته اند که مسئله اعتیاد را حل کنند چون معلومات و نقشه راه مشخصی ندارند. ما اگرقصد سفر ازشهری به شهر دیگری را داشته باشیم اول راه ومسیر را مشخص میکنیم پس نیاز به نقشه یا یک سری معلومات داریم یا یک نقشه ساختمانی زمانی کارائی دارد که ازهمه لحاظ خوب مهندسی طراحی شده باشد وتمام قسمتهای ساختمان مشخص شده باشد تا معمار ساختمانرا اصولی بنا کند. در بحث اعتیاد پزشکان وسازمان بهداشت جهانی وکلا کسانی که در راه ترک اعتیاد قدم برداشتند غلط است زیرا معلومات برای آنها مشخص نیست و نمی دانند درکجای مسیر قرار دارند ولی ما در کنگره این را به خوبی درک کرده ایم که صورت مسئله اعتیاد یعنی چه ولی آنها این موضوع را نمی دانند، حتی ممکن است خیلی ها اعتیاد را بیماری به حساب نیاورند یا اگر هم بیماری به حساب بیاورند عقیده دارند که اعتیاد یک بیماری لاعلاج است یا اعتیاد بیماری مزمن وپیشرونده است یا مسمومیت مزمن است. تمام اینها به این علت است که معلومات و درک درستی از اعتیاد ندارند. ما به وسیله آموزش های جناب مهندس متوجه شدیم که اعتیاد یک بیماری جایگزینی است، جایگزینی مواد مخدر بیرونی به جای مواد شبه افیونی درون است. زمانی که مشخص شد  بیماری جایگزینی است خوب  راه آن را هم پیدا کردیم. راه برای مثال یک شخصی که هروئین مصرف میکند به کلینیک ترک اعتیاد مراجعه میکند و برای اومتادون  بدون میزان ومقدار مشخصی تجویز میکنند، گاهی اشخاصی کنگره مراجعه میکنند که 60 سی سی متادون مصرف میکند وحال خوبی ندارند.علت این مشکلات این است که صورت مسئله و راه اصلی را نمیدانند. صورت مسئله فقط در مورد اعتیاد نیست  به طور کلی در تمام سطوح زندگی کارایی دارد. امیدوارم ما برای هر کاری تفکر کنیم واول مسیر و راه را مشخص کنیم بعد هدف داشته باشیم وحرکت کنیم تا به نتیجه مطلوب برسیم.درمان توسط جناب مهندس مشخص شد که همان روش D.S.T بود که ما برای درمان به این روش نیاز به سه مولفه داریم داروی مناسب، زمان مشخص، میزان واندازه مشخص.البته ممکن است مراکزی از این مسئله جایگزینی برداشت اشتباهی داشته باشند.

گردآورنده و تایپ مطلب: مسافر فرهاد لژیون 7

عکاس : مسافر محمد لژیون 4

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .