English Version
English

مشارکت مکتوب همسفران لژیون سوم

مشارکت مکتوب همسفران لژیون سوم

برداشت از سی‌دی اشباع

همسفر یگانه
،مثلث مهندسی اعتیاد دارای سه ضلع اشباع، سازگاری و تغذیه است. اشباع یعنی کافی است و‌‌ امکان پذیرش وجود ندارد. اگر در یک لیوان آب بریزیم، در یک نقطه پر می‌شود و چنانچه بازهم در آن آب بریزیم مشکلاتی ایجاد می‌شود. بسیاری از مصرف‌کنندگان مواد مخدر و داروهای روان‌گردان در نقطه اشباع هستند یعنی اضافه مصرف می‌کنند. مصرف‌کنندگان مواد مخدر و قرص‌های روان‌گردان همه در منطقه اشباع هستند. این‌که می‌گویند هرچه مواد بیشتری بخوری از نشئگی بیشتری برخورداری این‌طور نیست، زیرا جز تخریب چیز دیگری به همراه ندارد. حتی بعضی‌ها در غذا خوردن در نقطه اشباع هستند. سی، چهل کیلو اضافه‌وزن دارند این‌ها اضافه مصرف کرده و تولید چربی می‌کنند. ما آموزش دادیم که چگونه تغذیه سالم داشته باشند تا مشکلات فجیعی برای خودشان به وجود نیاورند. ما گاهی اوقات در ورزش هم به مرحله اشباع می‌رسیم شما بیش‌ازحد نمی‌توانید ورزش کنید زیرا هزار ایراد دیگر هم دارد، در انجام خدمت برای خانواده و یا دیگران نباید به نقطه اشباع برسیم زیرا باعث به وجود آمدن مشکلات می‌شود. باید حد تعادل را نگه‌داریم.

همسفر معصومه
مقاله نهم در مورد "مهندسی اعتیاد؛  چند متر تریاک" می‌باشد.
این مقاله اعتیاد را برنامه‌ریزی و محاسبه می‌کند که این‌ موضوع در همه مسائل زندگی به کار می‌رود. مهندسی از هندسه می‌آید و هندسه یعنی؛ اندازه. ما در همه موارد باید اندازه را بدانیم. در مهندسی اعتیاد یک مثلثی وجود دارد که اضلاع آن: اشباع، سازگاری و تغذیه می‌باشند. اشباع یعنی؛ کافیست. ظرفیت تکمیل است و امکان پذیرش وجود ندارد. بیشتر مصرف کنندگان مواد در نقطه اشباع قرار دارند و اضافه مصرف می‌کنند‌. وقتی بیشتر از حد مصرف می‌کنند دیگر اثری ندارد و باعث مشکلات زیادی می‌شود. آنها فکر می‌کنند که هر‌چه بیشتر مصرف کنند نئشگی آنها بیشتر می‌شود در صورتیکه اینطور نیست و فقط تخریب به وجود می‌آید.  نقطه اشباع در تمامی مراحل زندگی وجود دارد. بعضی از انسان‌ها در غذا خوردن، ورزش کردن... در نقطه اشباع قرار دارند. در غذا خوردن که به مرحله اشباع می‌رسیم و دچار چاقی می‌شویم، حالا می‌خواهیم به هر روشی مسئله چاقی را حل کنیم که مشکلات زیادی برایمان به وجود می‌آید. ما باید درست غذا خوردن، درست ورزش کردن... را یاد بگیریم و به این مسئله دقت کنیم.

همسفر منیره
مقاله هایی همچون مهندسے اعتیاد نه تنها برای اعتیاد بلڪه در تمام سطوح زندگی ما صادق است، این مقاله ها به ظاهر براے درمان اعتیاد اما در باطن برای خروج از ظلمت است.
هدف مهندسی اعتیاد انجام محاسبات ساده برای نظم بخشیدن به مقدار دارو و تعیین بهترین ساعات مصرف است.
اگر اجازه بدهیم هندسه ومهندسی وارد علم اعتیاد شود مانند بقیه علوم،می‌توانیم به سرگردانی مصرف ڪننده ها خاتمه دهیم.
اضلاع مثلث مهندسی اعتیاد عبارتنداز: اشباع، سازگاری و تغذیه می‌باشد.
اشباع به معنی ڪافی بودن و تڪمیل ظرفیت است.
به عنوان مثال بعضی انسان ها حتی در ورزش ڪردن یا خدمت ڪردن هم به نقطه اشباع می‌رسند، اما باید همیشه در همه ڪارها تعادل را درنظر داشت وطوری برنامه ریزی ڪرد ڪه در مرحله اشباع قرار نگیریم.

همسفر نصیبه
در مقاله نهم کتاب چهارده مقاله از مهندسی اعتیاد که یکی از اضلاع آن اشباع هست یعنی کافی و ظرفیت تکمیل وپذیرش وجود ندارد.
این مساله در تمام مراحل زندگی از اهمیت بالایی برخوردار است و باید مورد توجه قرار گیرد. وهر چیزی در حد تعادل باشد وایجاد مشکل نکند در مصرف تریاک نقطه اشباع یک تا یک ونیم گرم میباشد اگر کسی عادت نداشته باشد باعث مرگ می‌شود. حتی در غذا خوردن اگه رعايت نشود باعث چاقی و بیماری می‌شود وبعضی افراد برای زیبایی اندام به عمل جراحی روی می آورند و باز ایجاد مشکل می‌شود ودر این سی دی فهمیدم که خودم نقطه اشباع استفاده کردن از جسم را رعایت نکردم وباعث بیماری شده است ویاد گرفتم باید درهمه برنامه های زندگی نقطه اشباع رو رعايت کنم.

همسفر اکرم
در سی‌دی اشباع آقای مهندس گفتند: " ما در همه مسائل باید اندازه را بلد باشیم."  اندازه از هندسه می‌آید. دانستن اندازه در کنگره فقط در‌مورد مواد نیست، بلکه در آداب معاشرت، غذا خوردن، ورزش کردن و حتی صحبت کردن هم باید این مسئله را بدانیم. در مورد اعتیاد مثلثی به نام مثلث مهندسی اعتیاد وجود دارد که اضلاع آن: اشباع، سازگاری و تغذیه می‌باشد. اشباع یعنی؛ کافی است، ظرفیت پذیرش وجود ندارد. مصرف کننده‌های امروزی همه در نقطه اشباع به سر می‌برند، چون اندازه را نمی‌دانند و فکر می‌کنند با هر مقدار مصرف کردن به نئشگی می‌رسند. وقتی بیش از اندازه مصرف می‌کنند فقط برایشان تخریب و مشکلات بیشتری به وجود می‌آید. در ورزش کردن هم همینطور است. وقتی بیش از حد اندازه ورزش کنیم به جسممان آسیب می‌زنیم و دچار مشکلات فراوانی می‌شویم که شاید قابل جبران نباشد، پس در همه چیز باید تعادل را رعایت کنیم.

همسفر نارا
مثلث مهندسی اعتیاد دارای سه ضلع اشباع، سازگاری و تغذیه است. اشباع یعنی کافی است و امکان پذیرش وجود ندارد. اگر در یک لیوان آب بریزیم، در یک نقطه پر می‌شود و چنانچه بازهم در آن آب بریزیم مشکلاتی ایجاد می‌شود. بسیاری از مصرف‌کنندگان مواد مخدر و داروهای روان‌گردان در نقطه اشباع هستند یعنی اضافه مصرف می‌کنند.

بالاترین دز در مصرف تریاک که بدن می‌تواند تحمل کند و شخص از نشئگی برخوردار باشد، ۱/۵ گرم تریاک و یا همان ۱۶/۵ سی‌سی شربت است و بیشتر از این مقدار بی‌فایده بوده و رسوب می‌شود.
این قضیه که هرقدر مواد مصرف کنی از نشئگی بیشتری برخوردار می‌شوی، هرگز صادق نیست.
نقطه اشباع در مواد مخدر، در تمام سطوح زندگی ما وجود دارد. افراد چاق درزمینه غذا خوردن در نقطه اشباع قرار دارند. در کنگره روش بسیار سالم برای تغذیه وجود دارد و روش‌های غلط برای لاغر شدن به علت بلد نبودن غذا خوردن است.
نقطه اشباع در ورزش کردن، خدمت به دیگران و یا خدمت به خانواده، در سیاست، در ارتباط با همسر و دوست، در درس خواندن و به‌طورکلی در تمام سطوح زندگی ما وجود دارد. اگر دقت کنیم متوجه می‌شویم که در مرحله اشباع ما از تعادل خارج‌شده‌ایم. اکثرمصرف‌کنندگان مواد مخدر در نقطه اشباع هستند. هر چیزی را باید در حد معمول استفاده کرد. روابط فی‌مابین انسان‌ها نیز باید در حد منطقی و لازم باشد تا وارد مرحله اشباع نشود.

همسفر سمیه
اشباع یعنی تعادل نگه داشتن در هر زمینه ای
این فقط در یک مورد نیست ممکنه یک فردی چندین مورد اشباع داشته باشد.
مثال در مورد تغذیه هم هست بیش از اندازه غذا خوردن
یه فردی با یه بشقاب عذا سیر میشود
ولی دو بشقاب غذا میخورد و این غذا ذخیر می‌شود و باعث چاقی فرد می‌شود
در مورد ورزش کردن _خدمت به دیگران ......
و این در تمام سطوح زندگی ما وجود دارد.
ما باید هر چیزی رو در حد تعادل نگه داریم تا به نقطه اشباع نرسیم.

همسفر سمیرا
درسی دی اشباع که در مورد مهندسی اعتیاد صحبت شده است و اقای مهندس انرا به سه قسمت بیان نمودند که یک مثلث را تشکیل داده که یک ضلع آن اشباع میباشد که به معنای تکمیل ظرفیت می‌باشد
ودر جهان اعتیاد بسیاری از مصرف کنندگان از نقطه اشباع رد شده‌اند وخود را دچار مشکلات وتخریبهای فراوانی نموده‌اند.
ما در مقوله اشباع می‌توانیم بگوییم که در هر مقطعی بیشتر از اندازه استفاده کردیم چه در مسائل زندگی، همسر داری، فرزندان، دوست یا افراد جامعه وهمیشه خواستیم با این کار خود را بهتر نشان بدهیم
و اینها همه از نداشتن اطلاعات وآگاهی می‌باشد، تمام آموزشهای کنگره علاوه بر اینکه ظاهرش درمورد درمان اعتیاد است امادلیل باطنی اش خروج از ظلمت میباشد،انسان اگر هم مواد استفاده میکند باید حد واندازه انرا بداند نه مثل کسی که مشروب میخورد وقتی از حد ان بگذرد بالا می اورد پس ما باید در هر قسمت از نقطه اشباع عبور نکنیم.

همسفر صدیقه
درسی دی اشباع اقای مهندس درموردمهندسی اعتیادصحبت کردن اشباع یعنی ظرفیت پذیرش نداردیعنی هرچیزی درحدتعادل باشدکه درمراحل زندگی ازحدبالایی برخوردارهست اگرچیزی ازحدظرفییتش بگذره ایجادمشکل میکند مثلا مصرف کننده‌های امروزی همه درنقطه اشباع به سرمیبرندفکرمیکنندکه هرچه قدرموادمصرف کنندبه نشگی میرسندوقتی زیاد استفاده می کنندبرایشان ایجادمشکلات وتخریبات زیادی ایجادمی کند یا باعث مرگ انهامی شودتوغذاخوردن ماهم همین طورهستش اگربیش ازاندازه بخوریم به جسم مان اسیب میزنیم ودچارانواع مریضی هامی شویم پس بایدتوزندگی خودمون ازهمه لحاظ به  اندازه وظرفیت ان استفاده کنیم
همسفر مرضیه 
سی دی اشباح میگه اموزش هایی در کنگره گرفتیم به ظاهر اعتیاد هست در باطن خروج از ظلمت و تاریکی هست کسی نتوانسته پرونده اعتیاد را حل کند ولی با حساب و کتاب  حتی اندازه دارو را به فرد دادند
مهندسی از هندسه میاید هندسه یعنی کسی که اندازه داردو هندسه در تمام مراحل زندگی بکار میرود و هندسه به معنای محاسبه،حساب و کتاب و دخل و خرج هست
مثلث هندسه سه ضلع دارد ۱ سازگاری ۲ تغذیه ۳ اشباح
تمام مصرف کننده گان مواد مخدر و قرص های روان گردان در مرحله اشباح هستند واین که میگویند هر چه مواد بیشتر نصرف کنی بیشتر نعشه میشوی این طور نیست اشباح یعنی از کنترل خارج شدن و به طرف چیز دیگر رفتن مثلا غذا زیاد خوردن مواد زیاد استفاده کردن ورزش کردن زیاد خوبی کردن زیاد.

همسفر ملیحه‌
در‌ سی‌دی‌ اشباع‌ ما‌ یاد‌ می‌گیریم‌ و باید‌ قبول کنیم‌ که‌ مسایل‌ ساده‌ زندگی‌‌ مانند‌ آداب‌ و معاشرت‌ ساده‌ زندگی‌ روا بطور‌ درست‌ صحیح‌ بلد‌ نیستیم‌. مسایلی‌ که‌ در‌ کنگره‌ یاد‌ می‌گیریم‌ ظاهرش‌ برای‌ اعتیاد‌‌ است‌ ولی‌ در‌ باطن‌ برای‌ خروج‌ از‌ تاریکی‌ و خروج‌ از‌‌‌
درگیری‌ و ناراحتی‌ است‌‌ هندسه‌ در‌ تمامی‌
سطوح‌ زندگی‌ ما نقش‌ دارد‌ و کسی‌ که‌ هندسه‌ می‌داند‌ در‌ حساب‌ و کتاب‌ و برنامه‌ ریزی‌ و آینده‌نگری‌ و حرف‌حساب‌زدن‌‌ خوب‌ عمل‌می‌کند‌‌. مثلث‌ اعتیاد‌ از‌ سه‌ ضلع‌ تشکیل‌ شده‌‌.
یک‌ضلع‌ اشباع‌ است‌ و یک‌ ضلع سازگاری‌ و یک ضلع‌ تغذیه‌. اشباع‌ یعنی کافی‌ و تکمیل‌ و ظرفیت‌ پر‌ شده‌‌ است‌. خیلی‌ از‌ مصرف‌‌کنندگان‌ مواد‌مخدر‌
یا‌ داروهای‌ روانگردان‌‌ همه‌ در‌ نقطه‌ اشباع‌‌‌ قرار‌ دارند.

همسفر نرگس 
سی دی اشباع از چهارده مقاله و مقاله نهم به نام مهندسی اعتیاد چند متر تریاک هستش این مقاله فقط برای اعتیاد نیست در تمام سطوح زندگی کاربرد داره مثل چهارده وادی .در مرتب کردن برنامه های زندگی کاربرد داره مثلاً جایی وارد شدیم سلام کنیم کسی گفت وقت ندارم ناراحت نشیم یا به کسی پولی قرض دادیم رسید  بگیریم .این آموزش ها ظاهراً برای اعتیادها ولی باطن برای خروج از تاریکی هاست.

برداشت از وادی اول

همسفر رقیه
سی‌دی وادی اول هر تفکری بکنید همان برایتان اتفاق می‌افتد. چه مثبت چه منفی باشد فرقی نمی‌کند. اگر مثبت فکر کنی به سمت خوبی‌ها و تقوا میروی. اما اگر منفی فکر کنی به سمت بدیها میروید. بعضیا برای مشکلاتشان فکر می‌کنند که  هر چی فکر کنی همان سرت می‌آید. بعضی از مشکلات امکان پذیر نیست دو سه روز حل بشه  زمان می‌بره در طولانی مدت حل میشه بار ها این کارو خواستیم انجام بدیم ب شکست خوردیم و ممکن این مشکل دو سه سال طول بکشه تا حل بشه اول باید نقشی را ترسیم کنیم البته نقشی که درست باشد و راه برگشت نداشته باشه ما باید با نقشه خوب و با صبر مشکل خودمون رو حل کنیم و به مقصد برسیم گاهی آب ب سنگ میخورد و سنگ را سوراخ میکند ما از سنگ سخت تر نیستیم و به مرور زمان به نتیجه دلخواه خود برسیم.

برداشت از وادی دهم

همسفر فرشته

وادی 10بخش 3اقای مهندس گفتن که ایمان تجلی صفات خداوند درانسان است خداوند رحمان و رحیم است کسی که بخشنده و مهربان نیست رحمان و رحیم نیست وقتی تفکر سالم باشد ایمان سالم به وجود می‌آورد وقتی ایمان سالم‌ شد  عمل انسان نیز سالم می‌شود ایمان زمانی ارزشمند است که من عمل کنم یعنی با ایمان سالم عمل سالم انجام دهم پس از عمل سالم حس سالم ایجاد می‌شود و حس سالم عقل سالم به وجود می‌آید ازعقل سالم عشق سالم پدیدار می‌شود انسان هر چه عاقل‌تر باشد عاشقتر خواهد بود.

 

عکس: همسفر زهرا رهجوی کمک‌راهنما همسفر فرشته لژیون نهم
ویرایش و ارسال: مسئول سایت کمک‌راهنمای لژیون یکم همسفر زینب
همسفران نمایندگی نیمایوشیج بهشهر

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .