English Version
English

مقاله وادی هفتم ،کمک راهنما مسافر حمید

مقاله وادی هفتم ،کمک راهنما مسافر حمید

وادی هفتم
رمزو راز کشف حقیقت در دو چیز است ، یکی یافتن راه و دیگری آنچه برداشت مینماییم.
از وادی یک تا چهار روی تفکرمان تمرکز کردیم و در وادی پنجم فهمیدیم باید افکارمان را از قوه به فعل تبدیل کنیم و در وادی ششم فهمیدیم باید فرمانروایی عقلمان را به رسمیت بشناسیم و حالا در این وادی باید بیاموزیم که چگونه عقل با نیروهای خود مجهولات را کشف می‌کند و راه درست را به ما نشان می‌دهد .
الآن دارم به گذشته خود نگاه می‌کنم می‌بینم اگر الآن  از خودم توقع دارم در موقعیت‌های اجتماعی بهتری قرارگرفته باشم و نیستم به خاطر این بوده که درگذشته راه درست را پیدا نکرده بودم و هرچه تلاش می‌کردم ، چون راهم اشتباه بود به نتیجه نمی‌رسیدم  و می‌دیدم روزبه‌روز حالم بدتر می‌شد .
پس نتیجه می‌گیریم پیدا کردن یک‌راه درست مهم‌ترین واصلی‌ترین مسئله در زندگی ما می‌باشد .
الآن خدا را شکر می‌کنم با آمدن به کنگره توانستم راهم را پیدا کنم و تلاشم بی‌ثمر نبوده و الان در پرتو آموزش‌های کنگره درست فکر کردن را یاد گرفتم و آرام‌آرام به اهدافی که مدنظرم هست می‌رسم و امیدوارم در این مسیر قدرت مطلق هم مرا یاری دهد.
کلید تمام مشکلات پیدا کردن یک‌راه صحیح و درست است . با آمدن به کنگره قفل‌های مشکلات آرام‌آرام باز می‌شود و با رسیدن و طی کردن جایگاه‌های مختلف معلوم است برداشت محصول مثمر ثمر بوده است .
دراین وادی در مورد انسان‌های کم‌خرد و خردمند صحبت شده .انسان‌های کم‌خرد انسان‌هایی هستند که اول حرف می‌زنند و بعد فکر می‌کنند و هر کاری را بدون فکر انجام می‌دهند و همیشه به مشکل برمی‌خورند و دنبال راه‌حل هستند ، مدام از درون با خودشان در کلنجار هستند .
انسان‌های خردمند انسان‌هایی هستند که اول فکر می‌کند و بعد حرف می‌زنند چون می‌دانند که صحبت درست کردن مسیر درست است و به‌نوعی تعیین مسیر هست .
فرد خردمند می‌داند بهترین و ماندگارترین گنج، گنج درون خودش هست که باید اون رو کشف کنه.
وقتی هدف و مقصدمون درست باشه باید بدونیم در صراط مستقیم هستیم و راه کنگره هم یک‌راه صراط مستقیم هست چون ما رو به هدفمون میرسونه .
البته هدفی که در اون به راه خوش برسیم و پر از انرژی شویم پس اگر هدفم درست باشه باید وضعیتم هم در وضعیت مناسبی باشه .
امیدوارم همه راه مستقیم رو پیدا کنند و به هدف درستشان در وضعیت مناسبی برسند .

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .