English Version
English

هوشیاری از تکرار موضوعات جلوگیری می‌کند

هوشیاری از تکرار موضوعات جلوگیری می‌کند

سلام دوستان اردلان هستم یک همسفر
در ابتدا باید از بنیان کنگره ۶۰ جناب آقای مهندس دژاکام و خانواده محترم ایشان، کمک راهنمای گران‌قدرم جناب آقای علی محمودی و تمامی خدمت‌گزاران کنگره ۶۰ بابت فراهم کردن فرصتی برای آموزش و خدمت تشکر کنم.
صحبت از دل نوشته شد و من ناخودآگاه یاد این شعر از دوران دبیرستان افتادم:
از شبنم عشق، خاک آدم گل شد *** صد فتنه و شور در جهان حاصل شد
سر نشتر عشق بر رگِ روح زدند *** یک قطره فروچکید و نامش دل شد

دقیقاً ۵ روز بعد از ۱۳ فروردین ۱۴۰۱ وارد کنگره شدم. حدوداً ۶ ماه از حضور پدرم و مدتی از حضور مادرم و 2 سال از حضور عموهایم در کنگره می‌گذشت؛ شناخت زیادی نداشتم و حتی چیز زیادی راجع به درمان اعتیاد در کنگره ۶۰ نمی‌دانستم. فقط تأثیرات را در اطرافیان دیده و برخی توضیحات آن‌ها را شنیده بودم.
با این دید وارد کنگره شدم تا مشکلاتی را که چند وقتی بود گریبانم را گرفته بودند، حل کنم و لنگر کشتی را بکشم، زیرا ناخودآگاه و بدون اینکه خودم بخواهم، از مسیری که سال‌ها آن را تقریباً پیوسته و با دقت تمام پیموده بودم، در حال خارج شدن بودم؛ اما با ورود به کنگره متوجه شدم، نه‌ تنها چند ماهی است به شرایطم آگاه نیستم، بلکه نسبت به بسیاری از احوالات و صفات خود شناخت ندارم.
هیچ‌گاه فراموش نمی‌کنم روزی را که کمک راهنمای تازه واردین آقا، حمیدرضا گفتند: تا ۴ ماه قضاوت نکن و فقط بیا، تغییرات را می‌بینی.
اگر بخواهم از چند تغییر که مرا به مسیر برگردانده، بگویم؛ ابتدا از این میگویم که دیگر بهای چندانی به افکار منفی نمی‌دهم و نمی‌گذارم آن‌ها به من مسلط بشوند.
افکار منفی و تلقین‌های مختلف آسیب‌هایی را برای من در پی داشت که اصلاً متوجه آن‌ها نبودم.
یکی از آن‌ها هوشیاری من نسبت به اتفاقات زندگی‌ام بود که اگر آموزش‌ها و کمک‌های جناب آقای مهندس، جناب استاد امین و کمک راهنمای محترمم علی آقا نبود، شاید راه بازگشت به مسیر برای من بسیار سخت می‌شد.
فکر می‌کنم نمودار زیر گویای تأثیرات کنگره بر روی من باشد:

افکار منفی باعث زیادشدن نوسان‌های حالم شده بود تا در بهترین حالت هم باز، کیفیت قابل تعریفی نداشته باشم.
بعد از ورود به کنگره نوسانات حالم رفته‌رفته در حال کمتر شدن است. برای حل کردن این موضوع در حال گرفتن آموزش و تلاش هستم.
به تازگی متوجه شده‌ام که تغییرات بعضی از رفتارها تأثیر وظیفه همسفری بوده و اگر وظیفه همسفری نبود شاید متوجه آن‌ها نمی‌شدم.
طبق نمودار، هرچه می‌گذرد نه‌تنها نوسانات کمتر می‌شود، بلکه کیفیت زندگی نیز بهتر می‌شود. مطمئن هستم این نمودار مصداق هر شخصی است که در مسیر کنگره باشد، زیرا با گذشت زمان به تعادل می‌رسد. تعادل در نمودار، کمرنگ شدن نوسانات می‌باشد. نوسانات را نیز اگر نتیجه مشکلات در نظر بگیریم، باید بدانیم که مشکلات از مهم‌ترین عوامل برای پیشرفت ما و بشریت می‌باشند.


هوشیاری از تکرار موضوعات جلوگیری می‌کند. "سردار"

امیدوارم با آموزش و خدمت در مسیر باشم تا به تعادل برسم. تشکر از شما عزیزان که این دل نوشته را مطالعه کردید.

همسفر اردلان لژیون چهارم همسفران آقا شعبه شادآباد

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .