English Version
English

قفل زندگی

قفل زندگی

سیزدهمین جلسه از دوره اول کارگاه مجازی به استادی کمک راهنما همسفر مریم در مورد دستور‌ جلسه "وادی هفتم و تاثیر آن روی من" پیش روی شماست.

سخنان استاد:


انسان‌هایی که وارد کنگره می‌شوند آدرس خودشان را گم کرده‌اند و باید خودشان را پیدا کنند و در مسیر درست قرار بگیرند؛ برای این منظور باید چهارده وادی را بگذرانیم تا به حال خوش برسیم و بتوانیم در صراط مستقیم قدم بگذاریم.مهمترین اصل وادی‌ها، وادی اول و تفکر است چون با تفکر می توان مسائل و مشکلات را حل کرد .وادی دوم می گوید :هر موجودی که پا به هستی بگذارد به یک دلیلی در این جهان وجود داردو همه اجزای هستی برای حرکت و کمک به او تلاش می‌کنند. وادی سوم تنها وادی است که با ،باید شروع می شود اگر ما بارها در حلقه حیات بیاییم و برویم تا وقتی خودمان مشکلاتمان را حل نکنیم کسی به ما کمک نخواهد کرد .در وادی چهارم باید خودتان حرکت کنید تا دیگران به شما یاری برسانند .وادی پنجم باید حرکت کنیم و مسیری را با عملکرد درست طی کنیم تا به حال خوش برسیم.
وادی ششم می گوید: در کوله پشتی خودت ۵ وادی دارید و باید عقلانی فکر کنید و فرمان‌بردار خوبی باشید تا بتوانید به نتیجه مطلوب خود دست پیدا کنید.
وادی هفتم رمز و راز پیدا کردن راه و حرکت کردن یعنی قفل هایی که در اثر جهل و نادانی به زندگی خود زده ایم را بیابیم. ما باید با کمک‌آموزش ها بتوانیم آن قفل‌های سنگینی را که به زندگی خود زده ایم با تفکرو تعقل صحیح باز نماییم. باید از خودمان بپرسیم چرا ما همیشه دچار مشکل هستیم و حالمان خوب نیست؟ چون ساختار منفی و ساختارهای دیگری که ذهن ما را اشغال کردند تمام فکر و اندیشه ما را گرفته اند. زندگی انسان در، خواست تقدیر و فرمان الهی خلاصه می‌شود. مهندس مهندس می‌فرماید: کینه و نفرت بزرگترین ضدارزشی است که سخت میشود آن را حل کرد، بنابراین باید یاد بگیریم که این دو را از خود دور کنیم. گاهی ما خواسته هایی داریم که انجام نمی‌شود اما به زور می خواهیم که برای ما اتفاق بیفتد ؛خداوند می گوید: صبر کن اگر به خواست خود نرسیدی چیز بهتری برایت در نظر گرفته‌ام. صبر باعث امیدواری ما می شود. مانند داستان موسی و حضرت خضر که موسی می‌گوید: من می‌خواهم از شما درس بگیرم اما حضرت خضر به او می گوید به شرطی باید با من همراه شوی که سکوت کنی و چیزی نگویی. ما از همین داستان متوجه می شویم که با صبر به گنج درون خود پی می بریم و می توانیم به حال خوش برسیم .بین بهشت و جهنم پلی است که برای بعضی پهن و برای بعضی باریک است و وادی ها همون پل ها هستند که می توانند انسان را از تاریکی به نور هدایت کنند.کشف رمز و راز حقیقت درمان اعتیاد در دو چیز است یکی یافتن راه و مسیر درست درمان اعتیاد و دیگری آن چه ما برداشت می کنیم .مثلا فردی فقط برای درمان می آید و این شخص با خود یک لیوان آورده و مقدار کمی آب برای خودش فراهم نموده است، اما شخص دیگری علاوه بر درمان مواد ،سیگار و اضافه وزن خودش را هم حل می‌کند و این شخص یک چهار لیتری آب برای خودش مهیا کرده  است.شخص دیگری هم هست که به کنگره ۶۰ کانال زده که مرتب برای خودش و خانواده‌اش آب می برد .این بستگی به من دارد که ظرفیت من چقدر است. اگر انسان دانایی اش بالا برود ظرفش هم بزرگ می شود و باید به دانایی برسیم تا بتوانیم مسائل خودمان را حل کنیم .وادی هفتم انسان را به دو دسته کم خرد و خردمند تقسیم می کند بعضی از انسان‌ها زبانشان پشت عقلشان است اول فکر می‌کنند بعد حرف میزند  برخی دیگر از اول حرف می‌زنند و بعد فکر می‌کنند. در نتیجه  زبان هم نجات بخش انسان است هم کشنده او.اگر ما به اجزای صورت خود دقت کنیم جلو چشم فقط یک پلک دارد، جلوی بینی تارهای کمی مو وجود دارد اما جلوی زبان دندان های سفت و سخت بسیاری را داریم و لب‌هایی که از آنها مراقبت می کند .این به ما می گوید مراقب زبان خودت باش زیرا که با زبان خود می توانیم کم خردی یا خردمندی خود را آشکار کنیم.با کمک این وادی میتوانیم حقایق بسیاری را درمورد خودمان متوجه شویم که تاکنون به آنها دقت نکرده بودیم.

 

تایپ، ویراستار: کمک‌ راهنما همسفر مریم ( لژیون پنجم)
تنظیم و ارسال: کمک راهنما همسفر ریحانه( لژیون دوم)
همسفران نمایندگی گلپایگان

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .