English Version
English

کمک راهنمای بااقتدار، سرچشمه یک لژیون قوی است

کمک راهنمای بااقتدار، سرچشمه یک لژیون قوی است

کمک راهنما همسفر زهرا با مصرف روزانه ۳۰ نخ سیگار و پس از هشت سال تخریب سفر خود را آغاز کردند و به مدت ۱۰ ماه و ۱۳ روز با روش DST و آدامس نیکوتین به راهنمایی کمک راهنما منصور ولی‌خانی سفر کردند و اکنون بیش از ۶ سال و چهار ماه است که آزاد و رها هستند.

ایشان در کنگره در رشته دارت و آمادگی جسمانی فعالیت دارند. به بهانه حضورشان در پارک پیروزی گفت‌وگویی زیبا و آموزنده با ایشان ترتیب دادیم که توجه شمارا به مطالعه آن جلب می‌کنیم. امیدواریم از این گفت‌وگو لذت کافی را ببرید.

چه انگیزه‌ای سبب شد که سفر سیگار داشته باشید؟

تمام مصرف‌کنندگان سیگار و قلیان این تجربه را دارند که پس از گذشت مدت‌زمانی، از مصرف خود خسته شده و دیگر دوست ندارند مصرف‌کننده دخانیات باشند و دوست دارند بدون وابستگی به سیگار و قلیان، جسم و زندگی سالمی داشته باشند. من هم از این کار تکراری خسته شده بودم و علاوه بر آن مشکلات متعددی پیداکرده بودم؛ دچار مشکلات ریوی و تنفسی شده بودم، کبدم دچار مشکل شده بود، براثر مصرف سیگار جسم من دچار عفونت شده بود، شنوایی من آسیب‌دیده بود، دندان‌هایم زرد شده بودند و ظاهر ناخوشایندی داشتند؛ در کل وضعیت خوبی در ظاهر و باطن نداشتم.

من جسم آشفته و بیماری برای خود به وجود آورده بودم و زمان آن رسیده بود که چاره‌ای بیندیشم. چند بار اقدام به ترک کردم  اما ناموفق بود و تخریب سیگار من روزبه‌روز بیشتر شد. پدرشوهرم به خاطر مصرف سیگار ۸۰ درصد از ریه‌های خود را ازدست‌داده بود که این موضوع باعث فوت ایشان شد. در همان زمان ترس من از مصرف سیگار بیشتر و بیشتر شد به‌طوری‌که با گریه، سیگار مصرف می‌کردم و از خداوند متعال درخواست کمک داشتم و می‌خواستم که راه درستی به من نشان بدهد. خوشبختانه پس از گذشت چند ماه با کنگره آشنا شدم و به لطف خدا و آقای مهندس و کمک راهنمای خوبم آقای منصور ولی‌خانی درمان شده و به رهایی رسیدم.

در سفر سیگار کدام وادی بیشترین کمک را به شما کرده است؟

تمام وادی‌های کنگره ۶۰ چراغ راه و حلال مشکلات من بودند. هر بار که به کنگره می‌آمدم از آموزش‌های خوبی که کمک راهنمای خوبم آقای ولی‌خانی در اختیار من قرار می‌داد، درس جدیدی می‌آموختم و کلید جدیدی پیدا می‌کردم؛ اما وادی سوم تأثیر زیادی بر روی من گذاشت. وادی سوم در مورد انسان و تفکرات انسان صحبت می‌کند و می‌گوید من باید اندیشه و تفکرات خودم را در جهت معقول تغییر بدهم. این وادی به من آموخت که خودم مصرف‌کننده سیگار شده‌ام و خودم باید چاره‌ای بیندیشم و این بار سنگین بر دوش خودم است و باید خواسته درمان در من قوی باشد. وادی سوم به من امید داد که به خویش خویشتن توجه داشته باشم و مسئولیت‌های خودم را بپذیرم؛ زیرا هیچ نفسی بار نفس دیگری را به دوش نمی‌کشد. در کل این وادی به من کمک کرد که به خودِ واقعی‌ام پی ببرم. همیشه خداوند تبارک‌وتعالی روزنه‌ای از نور را به من نشان می‌دهد و من خودم باید مسیر را ادامه بدهم تا به منبع نور دست پیدا کنم.

احساس خود را در یک جمله نسبت به لژیون ویلیام وایت در روزهای جمعه بیان کنید؟

توصیف احساس بسیار سخت است! ولی در یک جمله عشق داشتن، آرامش داشتن، حس خوب داشتن. عاشق بچه‌ها و عاشق لژیون ویلیام وایت هستم.

آیا از قطع مصرف سیگار ترس داشتید؟

می‌توانم بگویم هم بله و هم خیر! از یک طرف به خاطر مصرف سیگار بسیار خسته شده بودم و از طرف دیگر از خماری سیگار ترس زیادی داشتم، از عصبی شدن‌ها، پرخاشگری‌ها و سردردها ترس داشتم؛ اما در ادامه متوجه شدم که ترس من بیهوده است و سفر ویلیام بسیار راحت و آسان است.

در حال حاضر چه تغییراتی در خود احساس می‌کنید؟

اگر تعریف از خود نباشد و نسبت به قبل از کنگره بخواهم تغییرات خودم را بیان کنم، از زمین تا آسمان تغییر در من ایجادشده است. از یک زهرای بداخلاق، عصبی، زودرنج، پرخاشگر، مریض و شرور تبدیل به یک زهرای آرام، متین، قوی و مهربان شده‌ام که به‌خوبی می‌توانم در برابر مشکلات زندگی ایستادگی کنم. سعی می‌کنم تا آنجا که در توان دارم با انسان‌ها، حیوانات، موجودات و مخلوقات خداوند با مهربانی رفتار می‌کنم؛ اما در سال‌های قبل از کنگره این‌گونه نبود و از همه مخلوقات خداوند متنفر بودم.

ازنظر شما ویژگی‌های یک لژیون قوی چیست؟

لژیونی می‌تواند قوی باشد که رهجو از کمک راهنما فرمان‌برداری کند، سی‌دی‌ها را گوش کند و بنویسد. یک لژیون قوی لژیونی است که از ورزش در پارک استفاده می‌کند. به‌واسطه ورزش در پارک، همسفرانی که مصرف دخانیات دارند می‌توانند از لژیون ویلیام وایت هم استفاده کنند تا برای همیشه پرونده دخانیات در زندگی آن‌ها بسته شود. به نظر من همسفری که مصرف‌کننده سیگار و قلیان است و هنوز برای درمان اقدامی نکرده، هیچ‌گاه نمی‌تواند در لژیون به آن حال خوش و آرامش واقعی دست پیدا کند زیرا هنوز نتوانسته است گره‌های خود را باز کند. منبع و سرچشمه اصلی یک لژیون قوی، کمک راهنمای موفق، فرمان‌بردار و بااقتدار است. اگر رهجو از کمک راهنما فرمان‌برداری نکند و در لژیون با سر خودش به جلو حرکت کند باعث قطع اتصال و محرومیت از حمایت قدرت مطلق می‌شود.

حس و حال خود را از حضور در پارک پیروزی برای ما بیان کنید و بفرمایید ورزش را در پارک پیروزی چگونه می‌بینید؟

بسیار حس و حال خوبی دارم که قابل توصیف نیست. اولین بار بود که به‌واسطه این تولد زیبا توانستم در این پارک حضور پیدا کنم و این، باعث افتخار و مباهات من است. پارک پیروزی، پارک بسیار وسیع و زیبایی است و خوشحالم که همسفران و مسافران به این خوبی از ورزش استقبال می‌کنند و همه در کنار هم باحال خوب و به زیبایی ورزش می‌کنند تا به تعادل و درمان واقعی دست پیدا کنند چون همان‌گونه که می‌دانید ورزش مکمل درمان است.

و سخن پایانی …

در پایان از آقای مهندس و خانواده محترم ایشان و کمک راهنمای گرامی آقای منصور ولی‌خانی بابت فراهم نمودن چنین بستری برای اینکه من بتوانم به این حال خوش دست پیدا کنم بسیار سپاسگزارم. سپاسگزارم که وقت و انرژی خودشان را صرف انسان‌های مدفون‌شده در زیر خاکسترها می‌کنند. خداوند طول عمر باعزت به این عزیزان عطا بفرماید. من از همسفران عزیزی که این مصاحبه را موردمطالعه قرار می‌دهند دعوت می‌کنم اگر مصرف‌کننده سیگار، قلیان و دخانیات هستند اصلاً خجالت نکشند و به ما بپیوندند تا برای همیشه پرونده دخانیات را در زندگی خود ببندند.


انجام مصاحبه و تایپ: همسفر فرزانه رهجوی کمک راهنما همسفر زهرا (لژیون دهم نمایندگی خواجو)
تنظیم: همسفر زهرا رهجوی کمک راهنما همسفر لیلا (لژیون ششم نمایندگی خواجو)
ویراستار و ارسال: کمک راهنما همسفر خندان (لژیون هفتم نمایندگی لویی پاستور)
گروه ورزش همسفران کنگره ۶۰

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .