English Version
English

انسان باید رنج بکشد تا به ارتقا برسد

انسان باید رنج بکشد تا به ارتقا برسد

به نام قدرت مطلق الله
جناب مهندس در این سی‌دی راجع‌به یزدان طبیعت، یزدان ماورا و یزدان ندیدنی‌ها صحبت می‌کنند و می‌فرمایند این‌ها همچون سه ضلع یک مثلث هستند. یزدان به معنای رب، معلم و یا دانش است. پس می‌توانیم بگوییم دانش طبیعت‌، دانش ماورا و دانش ندیدنی‌ها.
طبیعت که قابل دیدن است. ‌ماورا هم همان غیب می‌شود. به عبارتی: چشم دل، چشم زبان و چشم بینا.
چشم دل همان حس است. چشم زبان صوت می‌شود و چشم بینا نور است. صوت‌، نور و حس سه ضلع مثلثی هستند که هم در صور آشکار و هم در صور پنهان است.
زمانی‌که این سه ضلع با یک‌دیگر اتحاد داشته باشند، زبان گفتگو و ادراک به‌وجود می‌آید.
در کتاب سهروردی راجع‌به حکما صحبت شده است. حکما به دو دسته تقسیم می‌شوند:
۱- حکمای بحثی ( ایشان تنها در یزدان طبیعت و حس ظاهر هستند و با ماورا نمی‌توانند ارتباط برقرار کنند.)
۲- حکمای ذوقی (ایشان تا حدود کمی آگاه به جهان پس از مرگ و ماورا هستند اما نمی‌توانند برای انسان های عادی بازگو کنند.)
ما هرچه بخواهیم بگوییم اول باید بدانیم معنی و مفهوم آن چیست باید بدانیم روان چیست؟ اعتیاد چیست‌؟ تا بتوانیم آن را درمان کنیم‌. درباره اعتیاد هزاران مقاله نوشته شده است، اما یک تعریف درست و واحد در این مقالات پیدا نخواهد شد. اما ما گفتیم اعتیاد «جایگزینی مزمن »است. جایگزینی مخدرهای بیرون به‌جای مخدرهای درون‌. با دانستن این مطالب اعتیاد درمان شد.
همچنین اگر در مورد روان بخواهیم توضیح دهیم، روان را افکار و اندیشه و فیزیولوژی جسم می‌سازد، این دو مکمل هم هستند. باید هر دو درست بشوند. پس وقتی این‌ها را ندانید چطور می‌خواهید صحبت کنید؟
ما باید این مطالب را بدانیم تا به زبان ادراک و گفتگو برسیم. باید بدانیم  که طبیعتی هست‌، ماورایی هست، جهان دیدنی‌ها نیز هست‌. زمانی می‌توانید ارتباط بین این‌ها را برقرار کنید که این‌ها را درک کنید، 
آن موقع می‌دانیم که چرا نباید دروغ بگوییم و غیبت کردن چقدر به ما آسیب می‌زند و در آن زمان دیگر انسان وقت گران‌بها و با ارزش خود را با پشت سر دیگران انتقاد کردن و ایراد گرفتن تلف نمی‌کند.
انسان آمده است در این جهان تا درس بگیرد، دکتری بگیرد، آمده است در این دانشگاه تا فارغ التحصیل بشود نه این‌که با کارهای ضدارزشی وقت خود را تلف کند. باید خودش را ارتقا بدهد نه این‌که بخواهد دیگران را ارتقا بدهد.
زمانی‌که این اطلاعات و این دانش را کسب کردیم می‌توانیم در شرایط بهتری زندگی کنیم .
خداوند انسان را خلق کرد و نفس او را به مرحله میانه رساند و روح در وی دمیده شد و قدرت اختیار به او داده است، مانند یک نقاشی است که خداوند طرح اصلی را کشیده اما هنگام رنگ و نقش و نگار، قلم مو را به خود ما داده است تا صفحه زندگی‌مان را آن‌طور که می‌خواهیم رنگ کنیم این‌که ما چگونه زندگی کنیم دست خودمان است.
چیزی که ما امروز هستیم زاییده ده سال پیش خودمان است و ده سال بعد آینده‌ی امروزمان است.
انسان باید رنج بکشد تا به ارتقا برسد و نقطه‌ی تحملش بالا برود،  رنج جوهره‌ی انسان است.

 

تایپ و ویرایش:همسفر زهرا رهجوی کمک راهنما همسفر فائزه (لژیون یکم)

عکاس:همسفر سمانه رهجوی کمک راهنما همسفر فاطمه( لژیون دوم)

ارسال خبر:همسفر آرزو رهجوی کمک راهنما همسفر زهره( لژیون ششم)

همسفران نمایندگی بنیان مشهد

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .