English Version
English

جایگزینی مزمن

جایگزینی مزمن

دهمین جلسه از دوره اول سری کارگاه‌های آموزشی عمومی مسافران و همسفران کنگره ۶۰؛ نمایندگی خیام نیشابور روزهای پنج‌شنبه؛ با استادی مسافر سعید، نگهبانی مسافر مصطفی و دبیری مسافر سعید، با دستور جلسه "کتاب ۱۴ مقاله" در تاریخ ۱۷ شهریور ۱۴۰۱ رأس ساعت ۱۷ آغاز به کارکرد.

سخنان استاد:
سلام دوستان سعید هستم یک مسافر. خدا را شکر که یک‌بار دیگر فرصتی نصیب بنده شد که در این جایگاه بنشینم و آموزش بگیرم و امیدوارم که این آموزش‌ها را در زندگی کاربردی کنم. امیدوارم که بتوانیم یک جلسه خوب و تبادل انرژی در کنار یکدیگر داشته باشیم و امیدوارم که حال همه شما خوب باشد بحمدالله نسبتاً من هم حالم خوب است. دستور جلسه کتاب چهارده مقاله، در این کتاب روش و متد دی اس دی و راه‌حل درمان و صورت‌مسئله اعتیاد را برای همه بازکرده است و گفته است که اعتیاد درمان دارد. خیلی‌ها میگویند اعتیاد درمان ندارد. آقای مهندس مثالی را می‌زند که می‌گوید مولتی فاکتور، در انجمن‌های دیگر میگویند که باید مصرف کنید، قطع مصرف کنید. باز دوباره مصرف کنید و دوباره قطع مصرف کنید تا زمانی که بمیرید. این‌یک اشتباه بزرگ و یک دیدگاه خیلی اشتباه است که در جامعه است ولی کنگره ۶۰ آمده گفته است که اعتیاد درمان دارد. آقای مهندس در سی‌دی‌ها و در درمان و راهکارهای ۱ تا ۳ همه را خیلی قشنگ بازکرده است و مثالی قشنگ می‌زند که می‌گوید در یک شهر یک چاله‌ای است که این چاله به دیگران آسیب وارد می‌کند، یکی می‌آید می‌گوید که این چاله که آنجا است خیلی‌ها در درون آن می‌افتند و زخمی می‌شوند. تعدادی می‌آیند میگویند برای راه‌حل این مشکل کنار این چاله آمبولانس بزاریم و تعداد را زیاد کنیم. با چنین پیشنهادی موافقت می‌شود و آمبولانس‌ها را زیاد می‌کنند و بعد از چند وقت می‌بینند آمبولانس‌ها خیلی زیاد شده و بیاییم یک کار دیگر انجام دهیم، می‌گویند که بیاییم و یک بیمارستان در کنار گودال بسازیم بعد از مدتی این کار هم جواب نمی‌دهد در ادامه آقای مهندس میگویند که راه دارد و راه‌حل آن این است که یک ماشین پر از خاک و ماسه بریزیم درون چاله و گودال را پرکنیم. یک فرد مصرف‌کننده زمانی که مصرف می‌کند اولین تحریک که در خود ایجاد می‌کند جسم خود است.

جسم انسان از دو بخش تشکیل‌شده است یکی صور پنهان و دیگری صور آشکار. عکس‌العمل‌های آشکار که همه می‌دانند و در قسمت صور پنهان انسان اصلاً کار ندارند. بی‌خوابی، افسردگی، ناامیدی، گوشه‌گیری و ...خیلی‌ها در این قسمت کار نمی‌کنند و به فرد مصرف‌کننده مثلاً بیرون‌روی دارد می‌آیند یک قرص می‌دهند که درمان شود یا اگر عرق می‌کند یک قرص به او می‌دهند که عرق نکند. مشکل در جای دیگری است و آن قسمت صور پنهان و آن آنتی ایکس‌هایی که استفاده می‌کند، روی سیستم ایکس بدن مشکل ایجاد کرده است و برای بازسازی هر کاری اول باید بشناسیم که مبدأ و مقصد و هدف مشخص باشد. در کنگره ۶۰ مبدأ مشخص‌شده است در اینجا می‌آیید درمان می‌شوید و مقصد و هدف این است که فیزیولوژی و بیولوژی بدن دوباره ساخته‌شده و آن سیستم ایکس که به هم زده‌شده و منهدم شده دوباره ساخته شود. شما بهترین دارو و ارزان‌ترین دارو چیزی است که با آن سیستم ایکس بدن خودت را منهدم کردی. این تریاک چه‌کاری انجام می‌دهد، شربت OT چه است، بیست‌وپنج تا مواد اولیه دارد. آلکالوئید دارد و ... خیلی ساده بگویم مواد اولیه چیزی است که برای بازسازی سیستم ایکس بدن خودت است. این زمان‌بر است و زمان آن بیست روز تا دو ماه است تا آن فرآیند زمانی را طی کنی تا آن سازگاری در قسمت صور پنهان با آن شربت پدیدار شود تا فیزیولوژی و متابولیسم بدن با آن سازگار شود. زمانی که سازگار شد و جواب گرفتی، شروع به بازسازی در قسمت صور پنهان می‌کند. کارخانه و شهر وجودی هست که همه خراب و منهدم شده، زمان می‌برد. ما یک‌روزه که مصرف‌کننده نشدیم که خواسته باشیم یک‌روزه درمان کنیم. در ۱۴ مقاله به زیبایی آقای مهندس توضیح داده است.

معما چون حل شود، آسان شود. خیلی‌ها در بیرون نظرهایی می‌دهند فقط دنبال پول هستند. دنبال سود هستند که از این اعتیاد به جیب بزنند ولی کنگره خیلی راحت صورت‌مسئله را برای من بازکرده است. فقط یک‌راه هست و من جای دیگر ندیدم. به قول مهندس نیازی به تبلیغ نیست، خیلی‌ها آمدند جواب گرفتند، فقط یک‌راه کنگره ۶۰ و متد و روش DST است. در کتاب آقای مهندس توضیح داده‌اند و مصرف‌کنندگان را دسته‌بندی کرده‌اند. من اول که مصرف‌کننده شدم گفتم عمراً من مصرف‌کننده شوم و نامزد اعتیاد بودم. بعد می‌گوید کسانی که از اعتیاد خودشان خرسند هستند؛ یعنی چه؟ می‌گویند ماده‌ای جادویی پیدا کردیم و کسانی که استفاده نمی‌کنند، هیچ لذتی نمی‌برند و از دنیا هم هیچی نمی‌دانند. دسته سوم کسانی هستند که از اعتیاد خود رنج می‌برند و به آخر رسیده‌اند. رنج بشر هم کشف نشدن خیلی از علم‌ها است. اولین علم هم اعتیاد است. مقالاتی که جناب مهندس نوشتند و در آمریکا هم موردتوجه قرارگرفته است. این افراد راه را پیدا نکرده بودند و رنج می‌کشیدند اما زمانی که خواستار رهایی هستند و راه را پیدا می‌کنند و در مسیر کنگره قرار می‌گیرند، یواش‌یواش با روش دی اس تی به حال خوش می‌رسند. من که اینجا صحبت می‌کنم، اگر سیستم ایکس من و غدد درون‌ریز، شروع به ترشح نکنند و دوپامین و سروتونین و ... در بدن من ترشح نکند، من نمی‌توانم صحبت کنم. این کار خوبی است که آقای مهندس ابداع کرد. می‌توانست این کار را انجام ندهد. می‌توانست دنبال زندگی‌اش برود ولی خیلی از مواد مخدر رنج‌کشیده بود، برای همین این متد و روش را ادامه داد. خیلی‌ها در کنگره به حال خوش و تعادل می‌رسند.

امیدوارم که در سال‌های آینده، کتاب ۱۴ مقاله در دانشگاه‌ها و مدارس تدریس شود که آشنا شوند و بدانند علم پیچیده نیست. هر علمی کلیدی دارد. وقتی من بدانم اعتیاد و مواد مخدر چه تخریب‌هایی دارد، آگاه باشم شاید فاصله بگیرم و به سمت این مقوله‌ها نروم. از سم‌زدایی در این ۱۴ مقاله می‌گوید. خیلی‌ها می‌گویند مواد سم است. سم نیست، سم برای کسی است که مصرف‌کننده نیست. برای من که مصرف‌کننده هستم، سم نیست. اگر یک روزبه من مواد نمی‌رسید، نمی‌توانستم حرکت کنم. اگر راننده جاده، مصرف‌کننده باشد و در جاده می‌خواهد حرکت کند، اگر مواد به او داده نشود، باور کنید استارت ماشین را نمی‌تواند بزند. ولی وقتی مواد مخدر به او برسد، بشکن هم می‌زند و آهنگ می‌گذارد و راه می‌افتد. پس سم نیست. سم چیزی است که انسان را از حالت طبیعی خارج کند و به سمت مرگ سوق دهد؛ مانند نیش مار که باید سریع خودت را به بیمارستان برسانی تا آن سم وارد خونت نشود و پادزهرش را می‌زنند. مواد مخدر برای مصرف‌کننده، سم نیست و نیاز به سم‌زدایی ندارد. خیلی‌ها می‌گویند اعتیاد بیماری پیش‌رونده و نا علاج است. اعتیاد علاج دارد. راه دارد و باید آن را پیدا کنی. اعتیاد به قول آقای مهندس، خیلی پیچیده نیست. اعتیاد جایگزینی مزمن است. مخدرهای بیرونی، جایگزین مخدرهای طبیعی بدن می‌شوند. وقتی مواد مخدر از بیرون وارد بدن می‌شود، آن کارخانه و مواد شبه افیونی بدن از کار می‌افتد. پس بازمان، در جای خودت بنشین و عجله نکن، به حرف راهنمایت گوش کن تا به ‌حال خوش و تعادل برسی. از این‌که به صحبت‌های من گوش کردید، از شما ممنون و سپاسگزارم.

عکاس: مسافر علیرضا (لژیون دوم)
تایپ و نگارش: مسافر علیرضا (لژیون دوم) و همسفر سعید

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .