English Version
English

زمین محل آموزش‌، امتحان و آزمایش است

زمین محل آموزش‌، امتحان و آزمایش است

در رابطه با دستورجلسه هفتگی «عدالت، آیا همه افراد در کنگره با هم برابرند» با کمک‌راهنما همسفر شادی از نمایندگی رودهن مصاحبه‌ای ترتیب داده‌ایم که در ادامه شما عزیزان را به خواندن آن دعوت می‌نماییم.

سلام لطفا خودتان را معرفی کنید.
سلام دوستان شادی هستم همسفر؛ با بیش از ۸ سال تخریب انواع مواد وارد کنگره شدیم، با داروی اوتی و روش دی اس تی، ۱۰ ماه و ۲۰ روز با کمک‌راهنمایی آقای رضا شهریاری و خانم فاطمه ملکی سفر کردیم و حدود ۳ سال است که آزاد و رها می‌باشیم.

با توجه به اینکه به تازگی تشکیل لژیون داده‌اید، لطفا از حس و حال خود نسبت به شال کمک‌راهنمایی و لژیون برای ما بگویید؟

گاهی اوقات واژه‌ها در بیان برخی احساسات عاجز می‌مانند، برای من شال کمک‌راهنمایی یک شی‌ء مقدس است که دنیایی از عشق و محبت خالصانه آقای مهندس را در خود به امانت دارد و بنده بعنوان یک فردی که به او اجازه خدمت در این جایگاه داده شده، مسئول هستم تا در حد بضاعت خود این عشق و محبت را به انسان‌هایی که خواهان رهایی از بندهای اهریمنی وجود خویش‌اند، انتقال دهم و هیچ حسی زیباتر از خدمت به بندگان خداوند نمی‌باشد.
اما در مورد لژیون باید بگویم لژیون برای من همیشه بسان کشتی نجاتی بود که هرلحظه با آموزش‌های ناب خود مرا از میان امواج پرتلاطم مسائل نجات داده است و الان هم با قرار گرفتن در لژیون بعنوان کمک‌راهنما به گونه‌ای دیگر این آموزش‌ها به من انتقال داده می‌شود، در واقع راهنما زمانی می‌تواند اثرگذار باشد که حرف و عملش یکی بوده و تلاش برای رسیدن به این هدف عامل رشد و پیشرفت او خواهد شد.

 

تعریف شما از واژه عدالت چیست؟

قبل از ورود به کنگره تصور و درک من از واژه عدالت این بود که باید هر آنچه در هستی وجود دارد به طور مساوی بین همه تقسیم شود و چون در ظاهر چنین چیزی دیده نمی‌شد، احساس می‌کردم خداوند عادل نیست، اما حضور در کنگره و آموزش‌های ناب آن چشمانم را به روی خیلی از مسائل باز کرد. همان‌طور که در کنگره آموختم رسیدن به عدالت در گرو معرفت، شناخت، آگاهی و انجام عمل سالم می‌باشد.
عدالت یعنی هر چیزی در جای خود قرار بگیرد و انسان بر اساس خواسته و میزان تلاش خود جایگاهش را تعیین می‌کند.

 

لطفا نظر خود را در رابطه با جمله معروف (در کنگره اشخاص جایگاهها را انتخاب نمی‌کنند بلکه جایگاه است که افراد را انتخاب می‌کند) بفرمایید؟

تکیه بر جای بزرگان نتوان زد به گزاف، مگر اسباب بزرگی همه آماده کنی.
قرار گرفتن در هر جایگاهی مستلزم طی کردن مراحلی می‌باشد، در کنگره نیز به‌همین گونه است، یعنی فردی که وارد کنگره می‌شود در ابتدای ورود شناخت درستی از سیستم و عملکرد آن ندارد و هنوز آموزشی هم دریافت نکرده، مسئولیت و خدمتی به او داده نخواهد شد.
ولی به مرور زمان و دریافت آموزش ها و نیز میزان خواست، تلاش، پایبندی به قوانین و عملکرد صحیح خودش می‌تواند جایگاه‌های مختلف را تجربه نماید.

 

در کنگره۶۰ چه مواردی باعث می‌شود افراد با یکدیگر برابر نباشند؟

مواردی از قبیل رعایت نظم، حضور به موقع در جلسات، اجرای قوانین، فرمانبردار بودن، خدمت کردن در قسمت‌های مختلف، دریافت منظم آموزش‌ها و کاربردی کردن آنها از جمله مواردی است که؛ باعث می‌شود افرادی که آنها را اجرا می‌کنند، با کسانی که توجهی به این موارد ندارند با هم برابر نباشند.

 

آیا حس و حال خراب هر یک از ما همسفران در بدو ورود به کنگره۶۰ جزو عدالت است؟

اگر من درک درستی از واژه عدالت داشته باشم، باید بگویم قطعا حس و حال خراب من در بدو ورود به کنگره عین عدالت است، زیرا پایین بودن سطح آگاهی باعث شده بود که در مواجه با مسائل پیش رو با هدف حل کردن آن‌ها در مسیرهای نادرست قدم بردارم و بی‌خبر از اینکه این مسیرهای اشتباه چه تخریب‌هایی را در جسم و روان ایجاد می‌کنند و حال خراب من هم به علت همین انتخاب های نادرست است، زیرا که ما چیزی را برداشت می‌کنیم که با دستان خودمان کاشته‌ایم.
وقتی بدلیل جهل خود، قضاوت، کینه یا ظلم را کاشته‌ام، وقتی بذر نامناسب کاشته‌ام نمی‌توانم انتظار برداشت محصول خوب داشته باشم.

 

به نظر شما در کنگره برابری وجود دارد یا عدالت؟

به نوعی هر دو، برابری از آن جهت که یکسری امکانات و خدمات مانند برخورداری از مشاوره تازه‌واردین، شرکت در جلسات آموزشی، انتخاب کمک‌راهنما با توجه به حس خود و .... برای همه افرادی که وارد کنگره می‌شوند یکسان و برابر است اما در ادامه میزان پایبندی به قوانین، فرمان‌برداری، عملکرد صحیح‌داشتن و خدمتگزار بودن تعیین می‌کند که؛ فرد در رسیدن به هدف که همان رسیدن به رهایی و حال خوش می‌باشد موفق بوده است و این یعنی عدالت. 

 

گاهی یک همسفر از این‌که در زندگی با یک مصرف کننده قرار دارد، حس می‌کند در موردش بی‌عدالتی شده ، نظر شما در این باره چیست؟

زمین محل آموزش‌، امتحان و آزمایش است و از آنجا که خداوند شناخت کافی در مورد مخلوقاتش دارد هر فرد را با توجه به قابلیت و ظرفیت او مورد امتحان قرار می‌دهد، تا در مسیر این امتحانات بتوانیم گوهر وجود خود را پیدا کنیم.
با توجه به خواسته خودمان و مصلحت خداوند ما این‌گونه در زندگی مورد آزمایش قرار گرفته‌ایم تا نقاط ضعف خود را شناسایی کرده و با تمرین و تکرار آنها را برطرف نماییم. چون انسان موجودی فراموش‌کار است، فراموش کرده که آنچه امروز با آن مواجه شده بذری‌ است که در گذشته با دستان خود کاشته است، پس به‌جای سرزنش خود و دیگران سعی کنیم بذر نیکو بکاریم.

 

با توجه به نزدیک شدن آزمون کمک راهنمایی چه صحبتی برای عزیزانی که می‌خواهند شرکت نمایند دارید.

در ابتدا برای همه عزیزان آرزوی موفقیت دارم. طبق گفته آقای مهندس در هر مسئله ای که پیش روی ما قرار دارد باید سه مورد مبدا، مقصد و هدف را مدنظر قرار دهیم.
مبدا؛ حضور در کنگره و برخورداری از آموزش‌ها.
مقصد؛ موفقیت در آزمون کمک‌راهنمایی.
حالا باید بدانیم با چه هدفی است چون هدف خیلی مهم می‌باشد. اگر هدف درست باشد قطعا مورد حمایت خداوند و نیروهای الهی قرار می‌گیریم. انشالله که هدف همه ما اینست که بتوانیم خدمتگزار راستین برای خود و دیگران باشیم و عشق و محبتی که در کنگره دریافت کردیم را به دیگران انتقال دهیم .

 

کلام آخر.

از خانم سمیرای عزیز بابت مصاحبه‌ای که ترتیب دادند و همین طور تمام خدمتگزاران سایت تشکر می‌کنم. از خداوند می‌خواهم که هیچ‌گاه نگاه مهربانش را از ما دریغ ندارد و ما را لحظه ای به حال خود وانگذارد. برای آقای مهندس، خانواده محترمشان و تمام اعضای کنگره آرزوی سلامتی دارم. موفق و پایدار باشید .

تهیه: همسفر سمیرا
ارسال: همسفر عاطفه

همسفران نمایندگی رودهن

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .