English Version
English

ورزش تیر و کمان نشأت گرفته از حس انسان

 ورزش تیر و کمان نشأت گرفته از حس انسان

هنوز چندمتری با باشگاه فاصله داشتم که متوجه انرژی بی‌نظیرش شدم. هنگام ورود وقتی با چشمانی جستجوگر به دنبال آشنایی می‌گشتم؛ مرزبان محترمی از اتاق مرزبانی بیرون آمد و با لبخند گفت: «سلام، بفرمایید؛ خوش‌آمدید». همین چند کلمه کافی بود تا یاد روز اول ورودم به کنگره بیفتم. یادآوری آن روز لبخندی به چهره‌ام نشاند؛ لبخند رضایت، لبخند سپاسگزاری از خداوند و لبخندی در پاسخ لبخند مرزبان باشگاه تیر و کمان کنگره ۶۰.
منتظر بهانه‌ای بودیم تا مصاحبه‌ای با مرزبان قبلی باشگاه تیر و کمان کنگره 60 ترتیب دهیم که به لطف خدا در یک بعدازظهر زیبای بهاری این امکان فراهم شد.

لطفاً به‌رسم کنگره خودتان را معرفی کنید و بفرمایید تاکنون در چه جایگاه‌های خدمتی قرارگرفته‌اید؟

سلام دوستان عذری هستم یک همسفر. من به همراه مسافرم که بیش از ۱۰ سال تخریب تریاک و شیره داشت؛ وارد کنگره شدیم و به مدت یازده ماه به روش DST با داروی OT با کمک راهنمای گران‌قدر مسافر آقای علیرضا زرکش و خانم بهار سفر کردیم و هم‌اکنون دو سال و هفت ماه است که آزاد و رها هستیم.
در طی مدت حضورم در کنگره جایگاه‌های خدمتی متفاوتی را تجربه کردم ازجمله: دبیری، نشریات، نگهبان لژیون سردار، خزانه‌دار، ورزشبان، مرزبان تیراندازی باکمان و هم‌اکنون در جایگاه کمک راهنمایی خدمت می‌کنم.

کی و چگونه پیام کنگره را دریافت کردید؟

توسط یکی از دوستان مسافرم با جمعیت احیای انسانی کنگره 60 آشنا شدیم و وارد کنگره شدیم.

به نظر شما به چه درجه‌ای از آگاهی و عشق باید رسید تا لذت و معنای خدمت کردن رایگان را در کنگره درک کرد؟

برای خدمت کردن در هر جایگاهی باید جهان‌بینی فرد تغییر کند یعنی باید تاریکی‌های وجود انسان به سمت روشنایی‌ها حرکت کند و عشق، عقل و ایمان در وجود انسان بالاتر برود. هرچه انسان بیشتر از محبت درس بگیرد؛ در مراتب بالاتری قرار خواهد گرفت.

زیباترین و پرمعناترین درسی که از کنگره ۶۰ گرفته‌اید چه بوده است؟

زیباترین درسی که می‌توان از کنگره گرفت، خدمت و عشق بلاعوض است و اینکه بدانم هیچ‌چیز در هستی برای من نیست‌‌‌ و تمام موجودات عبد هستند؛ استاد سردار می‌فرمایند: «ما بر روی زمین آمده‌ایم تا آموزش بگیریم و خدمت کنیم؛ زمانی که آموزش گرفتیم در بوته آزمایش قرار می‌گیریم که اگر استقامت ورزیدیم و صبور و سپاسگزار بودیم، می‌توانیم به مراحل بالاتر صعود کنیم».

به نظر شما رابطه جهان‌بینی و ورزش تیر و کمان چیست؟

ورزش تیر و کمان نشأت گرفته از حس انسان است و از درون انسان سرچشمه می‌گیرد. در تیراندازی باکمان من باید روی دو مقوله درون و برون کارکنم تا بتوانم به نتیجه مطلوب برسم.

ورزش تیر و کمان چه مشخصه‌ای داشت که شمارا جذب کرد و ادامه دادید؟

ورزش تیراندازی باکمان به من کمک کرد تا صداهای ذهنم که آرامش را از من گرفته بود قطع شود و برای لحظاتی در زمان حال زندگی کنم. صبر و استقامت از دیگر مشخصه‌هایی است که در این ورزش وجود دارد.

شما مرزبان دوره قبل باشگاه تیر و کمان کنگره ۶۰ بودید؛ کمی از آموزش‌ها و چالش‌های این خدمت برایمان بگویید.

آقای مهندس می‌فرمایند: «مرزبانی راه رفتن روی گداخته‌های آتش است». در این جایگاه با افراد و روحیات متفاوت در ارتباط هستیم پس باید رفتارمان سنجیده باشد، قوانین را همراه بامحبت اجرا کنیم‌؛ در کارهایمان نظم و انضباط و برنامه‌ریزی داشته باشیم تا خدمت باحال خوب را تجربه کنیم.

با توجه به اینکه علاوه بر شعب کنگره ۶۰ در باشگاه تختی هم خدمتگزار بودید؛ از حال و هوای خدمت در این باشگاه و تفاوت آن با خدمت در قسمت‌های دیگر کنگره بگویید.

باشگاه تیراندازی باکمان هم یکی از شعب کنگره ۶۰ است‌؛ خدمت در تمام شعب و جایگاه‌ها یکسان است، مهم‌ترین امری که ما در خدمت باید انجام بدهیم این است که در هر جایگاهی که خدمت می‌کنیم با عشق و با تمام وجودمان آن خدمت را به‌درستی انجام بدهیم چراکه خداوند لیاقت خدمت به بندگانش را به‌تمامی انسان‌ها نمی‌دهد.

تفاوت خانم عذری قبل از آموزش تیراندازی باکمان و امروز بعد از سال‌ها فعالیت در این رشته چیست؟

آرام و صبورتر شده‌ام؛ بر روی مسائل تفکر و تعمق می‌کنم و عجولانه تصمیم نمی‌گیرم.

بسیار سپاسگزارم که وقت خود را در اختیار ما قراردادید.

انجام مصاحبه: همسفر خندان
عکس: همسفر مریم
ویراستاری: همسفر خندان

تنظیم و ارسال: مسافر منوچهر

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .