English Version
English

رهجویان وقتی که وارد کنگره می‌شوند دوست دارند بلافاصله مشکلاتشان حل بشود

رهجویان وقتی که وارد کنگره می‌شوند دوست دارند بلافاصله مشکلاتشان حل بشود

هفتمین جلسه از دور دوم کارگاه‌های آموزشی عمومی، ویژه مسافران و همسفران کنگره ۶۰ نمایندگی شهباز  با استادی کمک‌راهنمای محترم مسافر احمد و نگهبانی مسافر رضا و دبیری مسافر علی با دستور جلسه "وادی دوازدهم و تاثیر آن روی من" ساعت ۱۷:۰۰ روز شنبه 25 آبان ماه ۱۴۰۰ آغاز به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد:

سلام دوستان احمد هستم یک مسافر:


من اولین بارم است که در شعبه شهباز می‎‌آیم. خداقوت می‌گویم به آقا مسعود و همه خدمتگزاران بابت تاسیس این شعبه، تا کسانی که راه خودشان را گم کرده‌اند بتوانند راه را پیدا کرده و به رهایی برسند و امیدوارم همه عزیزان به درمان برسند و هروز شاهد موفقیت‌های روزافزون این شعبه باشیم.
از نگهبان محترم جلسه تشکر می‌کنم بابت این فرصت خدمتی که به من دادند از راهنمای لژیون سوم آقای هادی هم سپاسگزارم.
از راهنمای خودم سپاسگزارم که توانستم با راهنمایی‌های خوب ایشان در کنگره بمانم و خدمتگزار باشم.
رهایی های این شعبه را که توفیقی بود من هم در آکادمی در کنارشان باشم به بنیان کنگره و همه خدمتگزاران تبریک می‌گویم.
دستور جلسه وادی دوازدهم، در آخر امر، امر اول اجرا می‌شود.
در وادی دوازدهم جناب مهندس می‌فرمایند: موضوع خاصیت انسان و از کجا کار خودش را شروع کرده و چه شرایطی داشته و بحث روز الست را پیش می‌کشند و جلوتر که می‎‌آید سختی‌ها و پیچیدگی‌هایی خودش را دارد. که برای فهم بهتر آن باید سی‌دی وادی را که در سه بخش است گوش بدهد تا بهتر آشنا بشود.
تجربه من در مورد دستور جلسه این است که؛ یکی از مهمترین پارامترهای که در وادی مطرح می‌شود پارامتر زمان است.
پارامتر زمان این است که یک ابتدای ورود مسافر به کنگره است و یک آخری، این وسط یک زمانی را باید رهجو در نظر داشته باشید.
من احمد باید بدانم که کار من یک شبه به اینجا کشیده نشده که حالا بتوانم یک روزه و یا دو روزه مشکل من حل بشود.


تجربه ای که خودم در جایگاه کمک‌راهنمایی دارم، خیلی از عزیزان وقتی که وارد کنگره می‌شوند دوست دارند بلافاصله مشکلاتشان حل بشود حالا این مشکلات اعتیاد است مشکل سیگار، مشکل اخلاقی، مشکل اقتصادی و پولی مشکلات خانوادگی و مسافر حریص است که مشکلات هر چه زودترحل بشود.
من قبلا با تصمیمات خودم و اطرافیانم که می‌گفتند برو و یک ماه در کمپ بخواب یا خیلی روش‌های دیگر، مثلا خودم تصمیم می‌گرفتم مصرف موادم را قطع کنم.
اتفاقی که برایم می‌افتاد این بود که هیچ چیز نمی‌دانستم یک خواسته‌ای بود آن امر اول که درمان اعتیاد بود را داشتم ولی وقتی حرکت می‌کردم بعد از یکی دوماه شکست می‌خوردم و هر بار هم که این اتفاق می‌افتاد ضعیف‌تر می‌شدم و هر کس هم که به من می‌گفت ترک کن می‌گفتم نمی‌شود.
ولی وقتی رهجویی وارد کنگره می‌شود به این صورت نیست از ابتدایی که رهجو وارد کنگره می‌شود آنقدر نرم و با حساب و کتاب این اتفاق می‌افتد، من خودم آدم عجولی بودم بعد از یکی دو ماه فهمیدم که مشکل مواد مخدرم تنها مصرف مواد مخدرم نبوده و اعتیاد برای من یک فرهنگ شده و جناب مهندس هم در سی‌دی مطرح می‌کنند که وقتی اعتیاد وارد شهر وجودی یک انسان می‌شود اعتیاد در همه کارهایش رسوخ می‌کند. در محل کار با خانواده و اقوام با دوستانم و تشکیل خانواده می‎‌بینم روی همه اینها تاثیر گزاشته است.
من در زمان ورودم به کنگره چیزی از وادی دوازده نمی‌دانستم ولی الان می‌بینم این پارامتر زمان را کنگره به واسطه آن آموزشها و راهنمایم به من آموزش داده و من خواستم اعتیادم را کنار بگذارم و یازده ماه صبر کردم و آرام آرام داروی خودم را تیپر کردم و در نهایت به درمان اعتیاد رسیدم که جناب مهندس می‌فرمایند در آخر امر،امر اول اجرا می‌شود.
در همه کارهایم این را یاد گرفته‌ام که در هر کاری باید این قضیه اتفاق بی‌افتد.
مثلا در کار کشاورزی می‌خواهم گندم بکارم، گندم را می‌کارم و میدانم که باید صبر کنم و به زمینم رسیدگی کنم تا بتوانم محصول خوبی درو کنم ولی متاسفانه این قضیه را در خودمان اصلا نمی‌بینیم احساس می‌کنیم از طبیعت جدا هستیم ولی این گونه نیست و در تمام مراحل زندگی ما جدای از طبیعت نیستیم و هر کاری که بخواهیم انجام بدهیم باید این پارامتر زمان را در نظر داشته باشیم.
تجربه‌ای که من خودم داشتم و پارامتر زمان را رعایت نکردم، رسیده بودم به یک گرم سی روز و شروع کردم به ورزش سنگین انجام دادن واصلا هم برایم مهم نبود که ورزشی که انجام می‌دهم چه شرایطی را نیاز دارد و چه کارهای من باید انجام بدهم بعد از دو ماه آسیب دیدگی بدی پیدا کردم که دکترها جوابم کردند و به سختی توانستم این مشکل را حل کنم و از بیماری بیرون بیایم و این درس عبرتی برای من شد که هر کاری می‌خواهم انجام بدهم باید شرایط را در نظر بگیرم و اگر می‌خواهم در کاری موفق بشوم به صورت تدریجی و با آموزش و داشتن استادی که راه را بلد باشد.
همیشه وادی دوازدهم و هفته درختکاری با هم گره خورده بودند ولی مهندس عزیز فرمودند که بعد از وادی یازدهم دستور جلسه وادی دوازدهم باشد.
یک قضیه دیگر وادی دوازدهم درختکاری است که به موقع خودش گفته خواهد شد. به واسطه وادی دوازدهم ما در کنگره هفته درختکاری را داریم که به صورت خلاصه بخواهم بگویم به ازای هر سال رهایی ما یک درخت می‌کاریم.
من هم آرزوی جناب مهندس را دارم که امیدوارم همه وا به واسطه رهایی‌مان 120 اصله درخت بکاریم.
از اینکه به صحبتهای من گوش دادید از همه شما سپاسگزارم.

رهایی‌ها

کمک راهنمایانی که لژیون آنها ظرفیت پذیرش رهجو دارد

تشکیل لژیون ویلیام وایت(درمان سیگار)

خدمتگزاران جلسه 

عکاس: مسافر محمد
تایپ و تنظیم مسافر عباس
نمایندگی شهباز

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .