English Version
English

هر که در عشق سر از قله بر آرد هنر است

هر که در عشق سر از قله بر آرد هنر است

سومین جلسه از دوره اول کارگاه‌های آموزشی عمومی ویژه همسفران و مسافران کنگره 60 نمایندگی نجف‌آباد با استادی ایجنت محترم همسفر فاطمه، نگهبانی کمک‌راهنما همسفر مهین و دبیری مرزبان خبری همسفر مریم با دستور جلسه «هفته همسفر» در روز پنجشنبه بیست‌وسوم دی‌ماه 1400 در ساعت 16 آغاز به کار نمود.

خلاصه سخنان استاد:

یک همسفر بزرگترین اعجاز خداست. برای داشتن باید وضوی باران و شبنم گرفت. به عطر او سجده کرد و هزاران هزار گل سرخ تسبیح لحظه‌هایش نمود. او را اجابت می‌کند عشقی بالاتر از خورشید و زیباتر از مهتاب تنها یک همسفر می‌داند آیین دوست داشتن را.

به نام خدایی که مهربانی‌اش بی‌انتها و رحمتش بی‌پایان است.
خداوند بزرگ را سپاسگزارم که امروز سعادت پیدا کردم در این جایگاه قرار بگیرم و خدمت کنم. هفته همسفر را خدمت جناب مهندس و اولین همسفر کنگره 60 خانم آنی بزرگ، دیده‌بان همسفران و خانواده محترمشان تبریک عرض می‌کنم. عرض تشکر دارم از ایجنت مسافران آقا محمد، مرزبانان قسمت مسافران و همسفران و تمام خدمتگزارانی که در برپایی این جشن ما را یاری کردند. خیرمقدم عرض می‌کنم خدمت آقای نوریان و تمامی پیش کسوتانی که امروز در جشن ما حضور دارند. جا دارد یادی کنم از آقای حسین شکوری که اگر ما امروز در نجف آباد نمایندگی با این عظمت داریم از زحمات ایشان است. اما امروز جایشان در بین ما خالی است. (روحشان شاد)

در اول جلسه خدمت مسافران بگویم همسفران آمدن را بلد بودند، مهم این بود که صبوری کردند و ماندند. همسفران هنرمندترین انسان‌ها بودند که به پای شما ماندند، استقامت و صبوری کردند. همسفران اگر ما امروز این جا هستیم، به واسته مسافران است که عشق، محبت و آموزش‌های ناب دریافت کنیم.

کنگره 60 یک مرکز ریکاوری درمان اعتیاد است که برای فرد مصرف‌کننده یک مثلث تفهیم می‌کنم به روش DST جسم، روان و جهان‌بینی شخص مصرف کننده را به تعادل می‌رساند. در کنار واژه مسافر یک واژه بسیار مهم‌تر به نام همسفر یعنی اعضای خانواده او قرار دارد؛ یعنی کسانی‌که ترکش‌های اعتیاد را با پوست و استخوان لمس کرده‌اند. همسفر نقش بسیار مهم و اساسی در رسیدن به آرامش و تعادل دارد و باید بداند آموزش‌های کنگره به طریقی است که ستون‌های سست شده و لرزان یک خانواده بر اثر وجود مصرف‌کننده می‌تواند با آموزش‌های کنگره و به اجرا در آوردن آن دوباره محکم و استوار شود. ما همسفران به واسطه روزنه نوری که درونمان به وجود آمده، خداوند کنگره را سر راهمان قرار داده است.

ابتدا این روز را تبریک می‌گویم به پدران و مادرانی که درد را از نگاهشان می‌توان مشاهده کرد. پدری که از مطلع شدن اعتیاد فرزندش کمرش خم شد اما مثل کوه پشت او ایستاد. تبریک خدمت مادرانی که ذره‌ذره آب شدن فرزندش را می‌دید اما دست از او نکشید. بوسه می‌زنم بر دستانی که پینه‌هایش را رازهایش محرم است. تبریک می‌گویم به همسفرانی که با تمام بی مهری مسافر صبوری کردند و بر سر پیمانی که بسته بودند استوار ماندند و در خوشی و ناخوشی او را همراهی کردند.

هر که در عشق سر از قله بر آرد هنر است/ همه تا دامنه کوه تحمل دارند.

تبریک به فرزندانی که تمام رویای کودکی آن‌ها نجات پدر خود از دستان اهریمن است. همسفرانی که به کنگره آمدند قطعا رفیق نیمه‌راه نشدند، ماندند و ایستادگی کردند. امام صادق می‌فرمایند: مگر نمی‌دانی که هر کس40 گام با مؤمنی همسفر شود، خداوند راجع به آن فرد می‌پرسد. یعنی احساس مسؤلیت پیدا می‌کند. همسفران وقتی وارد کنگره می‌شوند، با آموزش‌ها یاد می‌گیرند سد راه مسافر نباشند و بتوانند بال پروازی برایش باشند نه مانع پرواز او شوند؛ یاد می‌گیرد اگر صبر و استقامت کند او هم به درمان می‌رسد.

به گفته جناب مهندس همسفران دو کار عمده انجام می‌دهند؛ اول اینکه زبان مشترک ایجاد می‌کنند. دوم از نظر تفکر و اندیشه در یک سطح می‌شوند. همسفر با دست خالی نمی‌تواند به مسافر خود کمک کند عبور از این سفر، عبور از یخ‌بندان است که باید توشه راه باشد که توشه راه همان صبر و استقامت است. باید نقشه راه باشد که همان دانستن صورت مسئله اعتیاد است.

ما وقتی وارد کنگره شدیم، دستانمان پر از ناراحتی، پر از حس منفی و ناامیدی بود اما با آموزش‌های ناب کنگره الان پر از عشق و محبت است. همسفر مانند پیچک لطیف به دور یک درخت بلوط است. در مسائل زندگی این همسفر است که به مسافر تکیه می‌کند اما اگر صاعقه‌ای بیاید و این درخت ترک بردارد این پیچک جلوی شکسته شدن آن را می‌گیرد. همسفران در کنگره 60 مثل فرهاد در این سفر، کوه‌ها جا به جا کردند. در این روز قشنگ مسافران باید از همسران خود قدردانی کنند و بگویند ما از خودگذشتگی شما را می‌بینیم و می‌دانند شکرگزاری از مخلوق یعنی شکرگزاری از خالق.

در خاتمه دلنوشته‌ای می‌خوانم؛
مدت‌ها بود به دنبال راهی بودم برای آرامش پیدا کردن قلبم و محکم شدن باورهایم و آن‌را تنها در یک چیز یافتم ایمان، ایمان به اینکه روزی بالاخره راهی گشوده می‌شود؛ ایمان به خدا و حضور خداوند و اینکه روزی جایی پیدا می‌شود. من انسانی بودم با قلبی پر از درد و چشمانی پر از اشک بار پر از اضطراب از آینده و غم گذشته، اینک وارد مکانی امن شده‌ام. من همسفر آمده‌ام تا بالی باشم برای پرواز مسافرم، اینک قلبم پر از آرامش و چشمانم پر از اشک شوق. آموختم که از لحظه لحظه زندگیم لذت ببرم، آموزش بگیرم و خدمت کنم. من همسفر آمده‌ام تا غم‌های گذشته را رها کنم و به پرنده‌ای تبدیل شوم.
پروردگارا سپاس که لایق حرکت در نور شدم قدم‌هایمان را در کنار مسافرانمان در مسیر نور و روشنایی ثابت قدم و استوار گردان.

تقدیر از آقای نوریان، دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر شهرستان نجف‌آباد

تقدیر از همسفر محمدمهدی

تقدیر مسافران از همسفران

 

پیام مرزبانی

پیام سفر دوم

همخوانی آوای شکر

کمک راهنمایان محترم

تایپ: کمک‌راهنمای تازه واردین همسفر اشرف

عکاس: همسفر غزاله از لژیون چهارم کمک‌راهنما همسفر عفت و همسفر مرضیه از لژیون دوم کمک‌راهنما همسفر اعظم

تنظیم و ارسال: همسفر مرضیه از لژیون دوم کمک‌راهنما همسفر اعظم

 

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .