English Version
English

روان زمانی به درمان و تعادل می رسد که آموزش بگیریم

روان زمانی به درمان و تعادل می رسد  که آموزش بگیریم

دهمین جلسه از دوره سی ام کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگره 60 روزهای یکشنبه نمایندگی نیما یوشیج بهشهر با استادی مسافر اسحاق و نگهبانی مسافر علی و دبیری مسافر ولی الله با دستور جلسه "رابطه یادگیری و معرکه گیری" روز یکشنبه 7 آذرماه 1400 ساعت 17 آغاز بکار کرد.


سخنان استاد :
تشکر می‌کنم اول از بنیان‌گذار کنگره 60 آقای مهندس دژاکام که این بستر زیبا و سرشار از آرامش را برای ما آماده کردند که ما در اینجا آموزش بگیریم و بتوانیم زشتی‌ها و پلیدی‌ها را از خودمان دور کنیم تشکر می‌کنم از همه اساتید و راهنماها مخصوصاً آقا رجب که راهنمایی بنده را به عهده داشتند و باعث شدند که یک آدم از کوک افتاده دوباره کوک شود و در من حال خوش ایجاد شود و هدف کنگره هم همین است.

چون وقتی حال ما خوش می‌شود رفتار اجتماعی و رفتار خانوادگی ما خوب می‌شود، حالا برای رسیدن به این شرایط باید آماده آموزش گرفتن شویم تا بتوانیم خوب یاد بگیریم به وجود آمدن این شرایط ملزم این است که اول باید شهر وجودی خود را بشناسیم، حس‌های منفی و بازدارنده و خوی وحشی و جادوگر خفته را بشناسیم تا بتوانیم شرایط یادگیری و آموزش را در خودمان ایجاد کنیم. ما به کنگره می‌آییم که کوک شویم چون اگر یک نوازنده هرقدر استاد باشد ولی سازش کوک نباشد ساز صدای ناموزون می‌دهد. در کنگره هم همین‌طور است اساتید و راهنماها هرقدر باقابلیت و توانا باشند اگر ما نخواهیم در مسیر آموزش قرار بگیریم آن اتفاق خوب و آن حال خوش ایجاد نمی‌شود.

ما اگر بر این اندیشه و تفکر باشیم که فقط با خوردن اوتی به حال خوش برسیم این خیال باطل است چون؛ با خوردن اوتی فقط جسم ما درمان می‌شود و زمانی روان ما به درمان و تعادل می‌رسد  که ما آموزش بگیریم و توانمندی و قابلیت یادگیری را در خودمان ایجاد کنیم پس وقتی این توانمندی ایجاد شود حال ما خوش می‌شود، رفتار ما درست می‌شود شادی و محبت را احساس می‌کنیم .

پایه و اساس معرکه‌گیری حسادت، منیت، ترس و ناامیدی است، ما زمانی که مصرف‌کننده بودیم دروغ می‌گفتیم، برای اینکه آبروی ما نرود. کسی که شخصی را بالاتر از خودش می‌بیند حسادت می‌کند، به خاطر همین معرکه‌گیری می‌کند. زمانی که حضرت آدم گناه کرد و خدا او را بازخواست کرد او اشتباهش را پذیرفت و قبول کرد و معذرت خواست اما؛ وقتی شیطان را خواست شیطان معرکه گرفت و گفت: بیا باهم بحث و جدل کنیم. اگر بخواهیم معرکه بگیریم نمی‌توانیم در زندگی خود تغییر ایجاد کنیم پس با یادگیری و آموزش می‌توانیم خود را به سطح بالاتری ارتقا دهیم.

 

تهیه گزارش : مسافر ابراهیم لژیون یازدهم

تنظیم گزارش : مسافر مسعود لژیون دوازدهم

7 آذرماه 1400

نمایندگی نیما یوشیج بهشهر

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .